Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 15:18   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Lage selv er mye mye bedre Jeg har aldri kjøpt. Denne oppskriften på "sockerkaka" fikk jeg av læreren når jeg gikk i første klasse i barneskolen og den har blitt brukt mange 100 ganger som kake (og også som sukkerbunn).

2 dl sukker
2 egg

2,5 dl mel
1 tsk vaniljesukker
2 tsk bakpulver

100 g smeltet margarin
1 dl kaldt vann

Gjør dobbel om du skal ha tre bunner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 15:39   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

En bombesikker sukkerbrødbunn er å bruke lys glutenfri melblanding. Da er det bare å tilsette ett-eller-annet (jeg husker ikke helt, egg kanskje?), og ha i formen, det står oppskrift på posen. Den blir skikkelig god, mye bedre enn kjøpebunn.

.

Jeg bruker også dette glutenfrie melet i sukkerbrødet. Bunnen blir utrolig luftig og god. Oppskriften på pakken gir bomesikkert et godt resultat.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 15:55   #23
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg bruker også dette glutenfrie melet i sukkerbrødet. Bunnen blir utrolig luftig og god. Oppskriften på pakken gir bomesikkert et godt resultat.

Hvilket merke? Toro? Semper?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:02   #24
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Toro glutenfri lys kakemiks er det. Og så skal det tilsettes egg, sukker, potetmel og bakepulver.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:06   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg har allid laget selv, men ei på jobben min her sa at de er jo like gode de kjøpte. Stemmer dette? Er det jeg som har "fordommer" mot sukkerbunn fra butikken?

De er IKKE like gode. Hjemmebakte smaker jo godt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:09   #26
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvilket merke? Toro? Semper?


Toro.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:32   #27
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Kjøpt bunn kan ikke sammenlignes! Mannen lager nyyyydelig sukkerbunn, og marsipankakene hans er viden kjent!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:55   #28
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Kjøpt bunn kan ikke sammenlignes! Mannen lager nyyyydelig sukkerbunn, og marsipankakene hans er viden kjent!

Du er hjertelig velkommen til å spre den glade oppskrift !

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:28   #29
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Uten å begrave mine beskjedne gener tør jeg si at mine bløtkaker virkelig er gode! Jeg får alltid mye skryt for dem. Jeg tror neppe at de tror at bunnen jeg bruker er fra Rema 1000, men det er den!

Dynket med omsorg og følelser så blir den så fin så!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:35   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Jeg kjøper selv!

Det gjør jeg rett og slett fordi jeg ikke får dem til. De blir skjeve, får krater i midten, eller buler opp. Eller så faller de helt sammen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:18   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Min lille røde svikter aldri.

Er det Haugesund Husmorskoles kokebok som gjelder her?

Jeg kjøper ofte sukkerbrød i butikken. Det er så lettvint når det er ferdig delt. :tilstår:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:20   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Sukkerbrød bakes selv. Har brukt kjøpebunn i mange år og har fått til kakene ganske bra, men etter at jeg fikk superoppskrift har jeg ikke kjøpt en eneste bunn.

  Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:43   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Jeg tar gjerne i mot supre oppskrifter .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:44   #34
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Er det Haugesund Husmorskoles kokebok som gjelder her?

Jeg kjøper ofte sukkerbrød i butikken. Det er så lettvint når det er ferdig delt. :tilstår:

Det er den ja. Svikter aldri.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:25   #35
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Lager altid selv. Den blir kjempehøy og skikkelig luftig. Denne er til 10 personer.

6 egg
2 dl sukker.
Piskes til eggedosis, man skal kunne "skrive" i den er regelen.

200 g mel
2 ts bakepulver. Blandes forsiktig inn i eggedosisen.

Stekes på 170-180 g i ca. 50 min i en rundform. Når kaken slipper formen er den ferdig, eller bruk stikke å se om den er ferdig.

Jeg lager aldri sukkerbrød når ungene er tilstede. Sukkerbrød er skjøre saker og faller fort sammen. La kaken stå i ovnen på kjøkkenet i fred til den er ferdig stekt. Garantert at den da blir perfekt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:36   #36
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Har alltid laget selv og bruker mormor sin oppskrift fra 50- tallet.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:38   #37
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Det er sjelden vi har bløtkake, men har vi det så baker jeg bunnen selv ja Den kjøpte bunnen er grei nok, men absolutt ikke det samme som hjemmebakt. Jeg er litt rar jeg da, for jeg liker ikke dynka bløtkake og da er det i alle fall best med hjemmelaga bunn siden den ikke er like tørr og tung som den kjøpte.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:40   #38
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Lager altid selv. Den blir kjempehøy og skikkelig luftig. Denne er til 10 personer.


Jeg lager aldri sukkerbrød når ungene er tilstede. Sukkerbrød er skjøre saker og faller fort sammen. La kaken stå i ovnen på kjøkkenet i fred til den er ferdig stekt. Garantert at den da blir perfekt.

Du lar den stå i ovnen i 50 min, så sjekker du den , såtar du den ut, sant?
Du lar den ikke stå i ovnen med døren åpen etter den er ferdig? *prøver å ikke misforstå*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:42   #39
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Kjøpe-sukkerbrød er helt uspiselig!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:23   #40
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Du lar den stå i ovnen i 50 min, så sjekker du den , såtar du den ut, sant?
Du lar den ikke stå i ovnen med døren åpen etter den er ferdig? *prøver å ikke misforstå*

Jeg lot min stå i ovnen i 50 min i dag, stakk den da med en pinne for å se om den var stekt. Trengte 10 min til hos meg før jeg tok den ut av ovnen, min ovn er teit, bare så det er sagt. Den falt bittelitt sammen på midten, men fikk fikset det.

Jeg deler den i tre og tar bunnen som topp, da blir den knallfin.

Jo nyere ovn jo lavere temperatur. Har du ny ovn, ville jeg satt den på 170 grader.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no