Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 10:56   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Jeg skal prøve meg på litt bakst, og trenger gode brødoppskrifter.
Noen som vil dele?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:58   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Jeg kjøper pakker med speltmel og baker ut disse etter oppskriften på pakken. Tilsetter alltid noe ekstra som solsikkekjerner, gresskarkjerne, gulrot ol. Da blir de veldig saftige og gode.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:09   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Føniks: Blir dette billigere enn å kjøpe "ordentlig" speltbrød f.eks. hos bakeren, vet du det?
Jeg tror nemlig ikke jeg tar meg tid til å bake regelmessig om det ikke er noe å spare på det i forhold til å kjøpe.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:26   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Jeg tror jeg betaler 30 kr for den brødspeltpakken og den gir 2 brød. Speltbrød koster vel rundt 30 pr.stykk. Tror den vi kjøper er fra Møllerns, den finnes i både vanlig og grovt.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:42   #5
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Signerer Fønern. Jeg gjør enten det, eller kjøper de pakkene der man bare tilsetter vann og gjær. Det er kjempegodt, og ungene elsker når jeg baker rundstykker av dette!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 13:17   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Da prøver jeg Møllerens. Takk for tips.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 13:50   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Den lokale bakeren på det stedet vi bor (rett ved barnehagen) driver og tester du økologisk og speltbrød om dagen
Jeg har smakt begge variantene og de er gode
Prismessig ligger disse brødene slik at det nok ikke lønner seg å bake selv

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 14:41   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på speltbrød og grovbrød

Jeg er skeptisk til bruk av sånne pakker når de inneholder:

Sammalt speltmel, siktet speltmel, solsikkekjerner, havremel, tørket surdeig (av rug),
tørrgjær, salt, surhetsregulerende middel (E575), natriumbikarbonat ( E500), vegetabilsk fett og melbehandlingsmiddel (E300).

Men så er jeg litt nøye på sånt, spesielt site halvdel. Jeg ville heller bare brukt halvparten hvetemel og resten kan være en blanding av ulike grove typer.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no