Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 13:08   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg har ALDRI bakt en kake i mitt liv. Og mannen skal være på jobb. Minsten blir ett år, og jeg tenkte jeg skulle prøve meg på mislykka sjokoladekake med is. For den er så sinnsykt god.

Er denne idiotsikker??

Tror dere en svært uerfaren og utolmodig person kan fikse den?

Hvordan ser eggedosis ut? (Jeg har aldri lagd eller fått servert det, så nei, jeg vet ikke hvordan det ser ut annet enn at det er noe med rått egg og sukker. Så det ville jeg aldri spist frivillig uansett )

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:13   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Kan du poste oppskriften? Jeg kan se om den ser grei ut.

Eggedosis er egg (uten skall ) og sukker i en bolle som mikses med en elektrisk mixer til du får en tykk men allikevel lett flytende lysegul masse. For å få eggedosis til kaker bør egg og sukker mixes i flere minutter, gjerne til den er så stiv at du kan skrive i den.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:22   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Tusen takk, her er oppskriften.

200 g kokesjokolade
200 gram smør eller margarin

smelt smøre og sjokolade på svak varme og avkjøl litt

4 egg
2 dl sukker
pisk til eggedosis

2,5 dl hvetemel
1 ts bakepulver
alt piskes forsiktig i eggedosisen

Helles i ildfast form (feks paiform)
stekes på 225 c midt i ovnen 12-14 minutter (det skal bare være en stekt hinne ikke solid tvers igjennom)

Serveres varm med vanilje is.


PS vi er 10 personer, da burde jeg kanskje doble oppskriften?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:38   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Den ser overkommelig ut!

Så lenge du serverer is til, tror jeg nok at en kake skulle holde.

Begynn med sjokolade og smør. Jeg ville smeltet smøret først, ta det bort fra plata, brekt sjokoladen i småbiter og blandet den i smøret etterpå. Da vil varmen fra smøret smelte sjokoladen. Pass på at smøret smeltes, ikke brennes

Når sjokoladesmørblandingen står på benken og kjøles, begynner du med eggedosisen.

Når du skal blande eggedosis, sjokoladeblanding og mel/bakepulver ville jeg brukt en slikkepott å blande med. Hell i litt sjokoladeblanding. Rør. Hell i litt mel blandet med bakepulver (selvfølgelig målt opp i et desilitermål på forhånd). Rør. Hell i litt sjokoladeblanding. Rør. Osv.

Hva slags form har du? Står det noe om at formen skal smøres? Når jeg baker kaker bruker jeg ofte en springform og legger bakepapir på bunnplata før jeg fester ringen rundt. Da er den lettere å løsne.

Kaka høres forresten digg ut! Minner litt om en sjokoladefondant?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:55   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Den ser overkommelig ut!

Så lenge du serverer is til, tror jeg nok at en kake skulle holde.

Begynn med sjokolade og smør. Jeg ville smeltet smøret først, ta det bort fra plata, brekt sjokoladen i småbiter og blandet den i smøret etterpå. Da vil varmen fra smøret smelte sjokoladen. Pass på at smøret smeltes, ikke brennes

Når sjokoladesmørblandingen står på benken og kjøles, begynner du med eggedosisen.

Når du skal blande eggedosis, sjokoladeblanding og mel/bakepulver ville jeg brukt en slikkepott å blande med. Hell i litt sjokoladeblanding. Rør. Hell i litt mel blandet med bakepulver (selvfølgelig målt opp i et desilitermål på forhånd). Rør. Hell i litt sjokoladeblanding. Rør. Osv.

Hva slags form har du? Står det noe om at formen skal smøres? Når jeg baker kaker bruker jeg ofte en springform og legger bakepapir på bunnplata før jeg fester ringen rundt. Da er den lettere å løsne.

Kaka høres forresten digg ut! Minner litt om en sjokoladefondant?

Sjokoladefondant. Hm. du spør en svært uerfaren en som ikke har peiling på hva det er for noe engang... Det er ille.
Har keramikkformer

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:01   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

og ikke rør alt for lenge for å være sikker på at alle klumper er ute. Har en venn som rørte og rørte og rørte.. Det ødelegger eggedosisen. Rør litt og litt mel inn sånn at du unngår klumpene forhåpentlig vis.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:38   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Du har ikke tilfeldigvis 10 små porsjons-keramikkformer?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:44   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Noen små tips.

Gå aldri fra ting du varmer, som sjokoladen og smøret her. Rør hele tiden i den.

La alt være romteperert. Ta ut eggene et par timer før du baker.

Eggedosis: La den stå lenge i mikseren, regelen er at den skal kunne "skrives" i, da får du en luftig kake.

Må opp hvetemel og ha oppi bakepulver sammen med melet, bruk sil når du skal ha den i eggedosisen. Da unngår du klumper. Rør forsiktig inn hvetemelet, da klapper ikke eggedosisen sammen.

Har du gammel ovn så bruk max tid på stekingen, ny ovn det motsatte. Lykke til.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 15:16   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Kaka hørtes fantastisk ut...

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 17:51   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Kan anbefale Toros Brownies (posekake) for bakedysfunksjonelle. Den har kun 2 krav:
- klare å kjøpe inn ingredienser: egg, smør/olje og posen, da
- ikke steke den altfor lenge (For lite er ok )

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 17:55   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Du har ikke tilfeldigvis 10 små porsjons-keramikkformer?

Nei... det hadde jo faktisk vært genialt... Hvis jeg klarer det denne gangen, skal jeg kjøpe det.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 17:55   #12
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Hvis du aldri har bakt i hele ditt liv ville jeg absolutt anbefale å kjøpe en ferdig-kakemmixpose, gjerne Møllerens langpannekake. Mixen blander du med olje (ikke oliven!) og vann (mengden står på posen) og steker til strikkepinnen er (nesten helt) tørr når du sjekker. Ca en halvtime eller så. Glasurmix finnes også. Mye tryggere ville jeg si. Lykke til!

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 18:01   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Hvis du aldri har bakt i hele ditt liv ville jeg absolutt anbefale å kjøpe en ferdig-kakemmixpose, gjerne Møllerens langpannekake. Mixen blander du med olje (ikke oliven!) og vann (mengden står på posen) og steker til strikkepinnen er (nesten helt) tørr når du sjekker. Ca en halvtime eller så. Glasurmix finnes også. Mye tryggere ville jeg si. Lykke til!

Nå kom jeg på at jeg faktisk HAR bakt en kake. Jeg bakte en ferdig gulerotkake fra pose. Satt den i ovnen og glemte den (gikk ut på trilletur)

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 18:28   #14
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå kom jeg på at jeg faktisk HAR bakt en kake. Jeg bakte en ferdig gulerotkake fra pose. Satt den i ovnen og glemte den (gikk ut på trilletur)

Ja den kaken ble nok en slager kan jeg tenke meg.
Du får skru på alarmen på mobilen i tilfelle lysten på trilletur eller shopping skulle overvinne bakerinstinktet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:04   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

En gang må jo være den første, hvis du følger oppskriften så går det nok bra. Men det kan være litt skummelt å begynne å doble oppskriften på kaker - da må man vite hva man gjør i forhold til størrelse på formen og steketiden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:16   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

En gang må jo være den første, hvis du følger oppskriften så går det nok bra. Men det kan være litt skummelt å begynne å doble oppskriften på kaker - da må man vite hva man gjør i forhold til størrelse på formen og steketiden.

Ja det var det jeg og tenkte...
Må jo prøve. Og klarer jeg det skal jeg bake den til syforeningen på torsdag..
Stakkars mennesker..
Kjøper noen hardanger lefser jeg legger i bløt så har jeg ihvertfall det og is, og si høyt og tydelig at det er tanken som teller (og engasjementet) hvis det er noen som sier at det mangler kake til slutt..

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:41   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Når skal du bake?

Porsjonsformer ja,- denne type kake, som gjerne blir litt "flytende" i midten, er SÅ god på is, og om du bruker denne oppskriften og har i porsjonsformer med en liten teskje bringebærsyltetøy i bunnen vil imponere stort. Lover!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:32   #18
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Når skal du bake?

Porsjonsformer ja,- denne type kake, som gjerne blir litt "flytende" i midten, er SÅ god på is, og om du bruker denne oppskriften og har i porsjonsformer med en liten teskje bringebærsyltetøy i bunnen vil imponere stort. Lover!

Jeg skal bake i morgen, så rekker ikke kjøpe inn porsjonsformer. Men hvis jeg mot formodning skulle få dette til, skal jeg jo bake igjen til torsdag og da er jo porsjonsformene genialt. Og det med bringebærsyltetøy skal jeg jammen prøve.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:47   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kan anbefale Toros Brownies (posekake) for bakedysfunksjonelle. Den har kun 2 krav:
- klare å kjøpe inn ingredienser: egg, smør/olje og posen, da
- ikke steke den altfor lenge (For lite er ok )

Jeg er egentlig en dyktig kakebaker, men denne kaka er så god at den funker hvis vi har hastverk. Den klarer du ikke å bomme på i hvert fall.

Kan med fordel serveres varm/lunken og med is til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:48   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg flirer litt... Jeg skal absolutt ikke skryte på meg å være noen kakebaker, men...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no