Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 20:58   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg flirer litt... Jeg skal absolutt ikke skryte på meg å være noen kakebaker, men...

Ja, men det er du hjertelig velkommen til. Klarer jeg ihvertfall sette smil på noen, har jeg jo gjort noe godt. Kanskje en mislykka mislykka sjokoladekake kan bringe litt latter ihvertfall.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:47   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja, men det er du hjertelig velkommen til. Klarer jeg ihvertfall sette smil på noen, har jeg jo gjort noe godt. Kanskje en mislykka mislykka sjokoladekake kan bringe litt latter ihvertfall.


Jeg håper du skjønte at det var en litt godmodig humring og ingen harselering! Som sagt kan jeg knapt bake selv, jeg syntes bare det var litt humoristisk med den eggedosisen...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 06:01   #23
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Tjorven: enig med du! Selv om jeg baker det meste selv må jeg si at brownies fra pose smaker godt! Tilsett en plate hakka kokesjokolade og en neve pekan-nøtter så blir det ekstra godt.

Og Trulte: lykke til i dag, vi heier på deg! Søta!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:59   #24
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg er egentlig flink til å bake.. Men ovnen vi har er bare helt ubrukelig. Gjærbakst og brød går fint, men den varmer litt ujevnt.. Og har jeg på varmlufta, piper det nede på kjøkkenet i kjelleren. (hos leieboeren), tror det er noe galt en plass ja. hihi Men jeg håper den snart kan byttes ut, vi har bytta ut toppen til gass, og jeg vil gjerne ha en bredere ovn også! + 2 gassblusser, så vi får 6 plater. Svigermor lager sukkerbrød i gryte, har fått forklart hvordan, men har ikke prøvd det. De blir kjempefine og veldig høye!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:06   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Man trenger ikke keramikkformer til sjokoladefondant, jeg har alltid laget dem i store papirformer.

Lykke til med kaken. Jeg har forresten en oppskrift på idiotsikre brownies, som er noe av det beste jeg har smakt. Alt skal røres for hånd, trenger ingen maskin. Nyyydelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:18   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Sånne kjøpekakeposer der det skal være med olje har jeg god erfaring med å erstatte oljen med smeltet smør…det smaker mye bedre.
Ellers har jeg en superlett sjokoladekakeoppskrift, den er bare å røre alt sammen i en bolle, den heter Sjokoladekake for de LATE.
Den er veldig god, gjerne med is eller pisket krem med sjokosausstriper oppå kaken. Desverre har jeg oppskriften hjemme og husker ikke eksakte mål, ellers skulle jeg lagt den ut nå.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:22   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Svigermor lager sukkerbrød i gryte, har fått forklart hvordan, men har ikke prøvd det. De blir kjempefine og veldig høye!

De har jeg hørt om også, og har veldig lyst til å prøve. Poster du oppskriften, om du får tak i den?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:47   #28
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

De har jeg hørt om også, og har veldig lyst til å prøve. Poster du oppskriften, om du får tak i den?

Det skal jeg gjøre! Får spørre igjen, og huske å skrive det ned..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:59   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg har feiget ut...
Jeg ble helt kvalm og dårlig (prestasjonsangst)
Så jeg har kjøpt en pakke toro brownies, og en pakke vaffelrøre... og vaniljeis og jordbær og rømme og bringebærsyltetøy.
DET må jo selv en idiot på kjøkkenet som meg klare..

MEN: SKal brownies avkjøles? Gjestene kommer kl. fem i dag, og lurer på om jeg må steke dem akkurat før de kommer?

Men, jeg har ikke gitt opp mislykka sjokoladekake. Neste gang vi skal ha planlagte gjester og mannen skal være hjemme, skal jeg lage den sammen med ham.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:04   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg serverer browniesene avkjølte. Husk bare å steke dem såpass lite at de er litt rå i midten. De skal være "rå", da er de best.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:06   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg serverer browniesene avkjølte. Husk bare å steke dem såpass lite at de er litt rå i midten. De skal være "rå", da er de best.

Det står 25 minutter på pakka på 175 grader, er det for mye?
Har en to års gammel vanlig stekeovn.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:11   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Og jeg som trodde jeg var surrete når det gjaldt kakebaking. Lykke til Trulte, dette går nok bra.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:20   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det står 25 minutter på pakka på 175 grader, er det for mye?
Har en to års gammel vanlig stekeovn.

Temperaturen er helt fin, men jeg tror kanskje 25 minutter er litt lenge. Men bare stikk en kakenål/kniv nedi når det er gått et kvarter. Det skal henge igjen på kniven som en litt seig masse, men ikke flytende.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:22   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Det går så fint, trulte, og jeg skjønner deg godt. Neste gang! Men husk hva Iset sier, knekkebrød-brownies er ikke særlig godt. :erfaren:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:23   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg er en svoren tilhenger av Toro og alt annet som kan gjøre kakebakingen enklere for meg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 13:56   #36
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og jeg som trodde jeg var surrete når det gjaldt kakebaking. Lykke til Trulte, dette går nok bra.

hihi, den hadde jeg ikke lest.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:53   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Trulte, mannen min skulle lage brownies en gang. Toro og alt. Den stekte ikke spesielt lenge, men den kom ut av ovnen hard som en murstein. Det hjalp ikke engang å legge formen i bløt, den måtte rett og slett kastes.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:33   #38
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Trulte- hvordan gikk det ? Håper det ble vellykket

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:34   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Nå begynner vi å bli veldig spente på hvordan det har gått. Man kan ikke starte en slik tråd uten å fortelle oss om utgangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:13   #40
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Ja jeg har jo ikke akkurat overkommet angsten min etter denne gangen. Vaflene ble helt ok.

Brownieskaka... Skrudde på ovnen, ventet til den ble varm, satte den inn, satte på tidsuret, sjekket etter 15 minutter.... Så at jeg hadde satt varmen til 125 grader istedetfor 175 grader.

Så nå hadde jeg jo OVERHODET IKKE peiling på hvordan jeg skulle gjøre...! Satte opp varmen og tok den ut etterhvert.. Den var nok litt mer rennende enn den burde være.

Mannen min hadde ikke fått med seg at jeg hadde skiftet kake fra "mislykka sjokoladekake" til brownies. Så han satt og fortalte sin mor at jeg hadde bakt mislykka sjokoladekake. Hun responderte med at ja, den var jo det, men den gikk jo an å spise likevel....

Neste gang går jeg på bakeri.

Og de som sa at brownies fra Toro var bankers. TULLBALL Dere har aldri møtt på en kakeidiot som meg.
(Jeg er rimelig flink på varmretter men det er på kakefronten jeg sliter).

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no