Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-23, 07:40   #921
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Minutter genser i Drops Melody str S
Ikke helt meg, men gjorde den ferdig og tenker å selge den.

IMG_6065.jpg


Kåpevotten i Rauma Finull, tovet i maskinen.
Artige votter å strikke, blir nok flere av de.
IMG_6068.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 03-12-23, 21:21   #922
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye fint!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 03-12-23, 22:54   #923
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Imponerende produksjon av flotte ting.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 03-12-23, 23:03   #924
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

For en produksjon!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 20:02   #925
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tusen takk.

Nå driver jeg med Montpellierslipover fra Novemberknits.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-12-23, 21:14   #926
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Min datter ønsker seg islender i herremodell. Romslig, altså.
Jeg har lite lyst til å hente fram en nedstøva symaskin som jeg aldri har vært på godfot med. Noen her som har strikka islender ovenfra og ned?
Mønster att og fram?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 13-12-23, 21:54   #927
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Min datter ønsker seg islender i herremodell. Romslig, altså.
Jeg har lite lyst til å hente fram en nedstøva symaskin som jeg aldri har vært på godfot med. Noen her som har strikka islender ovenfra og ned?
Mønster att og fram?

Har kun strikket nedenfra og opp, med raglandfelling.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-12-23, 22:10   #928
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med en Terrazzo slipover, og strikker nå sukkertøystenger av restegarn.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 04:58   #929
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Moby Sweater barnegenser som skal bli julegave. Har jeg nok garn så prøver jeg meg på en matchende lue også.

7CEFA22C-327D-4434-8012-22763E485F55.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 07:22   #930
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Min datter ønsker seg islender i herremodell. Romslig, altså.
Jeg har lite lyst til å hente fram en nedstøva symaskin som jeg aldri har vært på godfot med. Noen her som har strikka islender ovenfra og ned?
Mønster att og fram?

Har strikket nedenfra og opp, med raglan. Gratis oppskrift hos Rauma: https://www.raumagarn.no/oppskrifter...ender-til-dame

Der beskrives det at man skal felle til hals, slik at man må strikke fram og tilbake fra halsen og opp. Jeg har lagt opp klippemasker og strikket rundt i stedet. Du kan håndsy der det skal klippes opp i stedet for å sy med maskin.

Jeg også strikket denne: https://www.raumagarn.no/oppskrifter...slender-i-vams

Ingen maskinsying, men strikkes fram og tilbake fra ermehullene og opp. Hadde jeg skulle gjort det igjen hadde jeg strikket rundt og klippet opp i stedet. Det er ikke kjekt å strikke mønster fram og tilbake.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 08:27   #931
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Min datter ønsker seg islender i herremodell. Romslig, altså.
Jeg har lite lyst til å hente fram en nedstøva symaskin som jeg aldri har vært på godfot med. Noen her som har strikka islender ovenfra og ned?
Mønster att og fram?

Nei, men jeg har strikka raglanfelling.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 08:40   #932
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Moby Sweater barnegenser som skal bli julegave. Har jeg nok garn så prøver jeg meg på en matchende lue også.

Vedlegg 67532

Så nydelig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 11:32   #933
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Snuppa strikker denne islenderen nå, strikkes ovenfra og ned, og alt strikkes rundt. Hun strikker sin i mørkegrønn, med hvite lus/mønster. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9276&cid=1

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 13:12   #934
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har kun strikket nedenfra og opp, med raglandfelling.

Hun liker ikke raglanfelling.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Har strikket nedenfra og opp, med raglan. Gratis oppskrift hos Rauma: https://www.raumagarn.no/oppskrifter...ender-til-dame

Der beskrives det at man skal felle til hals, slik at man må strikke fram og tilbake fra halsen og opp. Jeg har lagt opp klippemasker og strikket rundt i stedet. Du kan håndsy der det skal klippes opp i stedet for å sy med maskin.

Jeg også strikket denne: https://www.raumagarn.no/oppskrifter...slender-i-vams

Ingen maskinsying, men strikkes fram og tilbake fra ermehullene og opp. Hadde jeg skulle gjort det igjen hadde jeg strikket rundt og klippet opp i stedet. Det er ikke kjekt å strikke mønster fram og tilbake.

Det er minst 30 år siden jeg strikka gensere som måtte klippes i, bortsett fra jakker i ull som ikke trenger sying. Det har jeg god dreis på.

Mener å huske at jeg har strikka mønster fram og tilbake før og holdt på å utvikle magesår.

Den genseren du linka til var nydelig passform på. Vams, godt garn? Jeg strikker stramt når jeg strikker mønster. Note to self.

Du deler altså antall i masker i bolen på to og legger til et par klippemasker i hver side?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, men jeg har strikka raglanfelling.

Me too! Kanskje hvis frøkna lærer seg å strikke, så vil hun skjønne hvorfor jeg stritter.

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Snuppa strikker denne islenderen nå, strikkes ovenfra og ned, og alt strikkes rundt. Hun strikker sin i mørkegrønn, med hvite lus/mønster. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9276&cid=1

Fin! Og absolutt noe jeg ville foretrekke.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 13:48   #935
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Moby sweater, julegave til kjæresten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_5009.jpg (13,6 KB, 230 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-12-23, 20:40   #936
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hun ombestemte seg i garnbutikken. Det blir raglan!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 11:45   #937
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå trenger jeg litt inspirasjon. Jeg må i gang med et større prosjekt igjen. Er det noen som strikker noe kult for tiden?

Jeg vurderer å strikke en til av Anna Ventzels Comma V-neck. Den forrige ble veldig fin, så den kan jeg godt ha i flere farger. Men det er jo stas med noe nytt også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 12:31   #938
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Til Tjorven:



Damejakka eng og åker:




Haust:



Synchestra cardigan:



Jakken Strå:



Filigree sweater:



Irish Gold:



Garden cardigan:





Bare noen forslag, assa!

Shun er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 12:40   #939
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne holder jeg på med.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 12:45   #940
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Oh. Der traff du godt på hva jeg ser etter, Shun. Mange av de var veldig fine. Jeg likte spesielt godt Garden Cardigan, men den lignet veldig på noe jeg har strikket før ... i flere utgaver.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 05-02-24 kl 13:05.
Tjorven er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no