Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-24, 12:58   #941
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Hush-bukse til datteren min.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 14:57   #942
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat strikket Takotna til eldste datter. Hadde en del garn igjen, så det blir pannebånd og votter og.
I disse fargene: https://no.pinterest.com/pin/859132066428805555/

Så har jeg kjøpt oppskrift til denne, men ikke bestemt meg for farger enda.
https://www.ravelry.com/patterns/library/birdsong-5

Lurer på å strikke en eller annen "Zelda" inspirert genser til straks 20 åringen.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 18:53   #943
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.


Så har jeg kjøpt oppskrift til denne, men ikke bestemt meg for farger enda.
https://www.ravelry.com/patterns/library/birdsong-5

Wow, den var utrolig fin. Jeg tror jeg må strikke den til meg selv i løpet av året.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 19:20   #944
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hva strikker du nå?

jeg har litt igjen på en Sandnes Haley genser i lyseblått til meg selv, den blir såååå fin


Også har jeg kommet litt kortere på en en Bregne/Fern genser fra Knitting for Olive til svigerinna mi, i en nydelig sart rosafarge.
I køen ligger en genser til samboeren min, enten Hindergenser eller en annen genser fra samme kolleksjon

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 19:58   #945
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Wow, den var utrolig fin. Jeg tror jeg må strikke den til meg selv i løpet av året.


Ja, jeg snublet over den, og syntes den var så fin. Men jeg klarer ikke å finne ut hvilke farger jeg vil ha. Men har iallefall klart å bestemme meg for fuglene i mørkere farge.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 05-02-24, 20:10   #946
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har dratt frem evighetsprosjektet mitt…
OL genser Lillehammer 1994.
Fikk ikke til halsen og strikke mønster på vrange i halsfellingen, så jeg tok en stort cut… Strikket siste rest ensfarget. Enten det eller ikke bli ferdig…
Snart ferdig med ermet nr 1.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 10:23   #947
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Slik ble gaven til torsdagens 25 åring. Var så spent da jeg tova vottene. Skulle bare tove litt, og de ble perfekte. Har fortsatt garn igjen, så jeg tror det blir et par votter til.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20240206_102100_resize_80.jpg (846,2 KB, 33 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 12:53   #948
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har fått dilla på småplagg. Så det går i halser, og balaklavaer og votter og sånn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 14:10   #949
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikka et par Tromsøhoodier av restegarn til ungdommen.
Og plutselig hadde jeg kjøpt oppskrifta til jakken Strå. Har en del finull kjøpt på opphørssalg som jeg får brukt nå.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 15:19   #950
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Oslobluse. Pinne 2,5 så det tar jo en evighet.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 20:14   #951
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Wow, den var utrolig fin. Jeg tror jeg må strikke den til meg selv i løpet av året.

Ja, det var virkelig nydelig! Men jeg ser litt mørkt på å strikke en hel voksengenser med tannpirkere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-02-24, 20:30   #952
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker på en Sunday Tee på pinne 3, begynte på i fjor vår. Dersom den skal kunne brukes til våren, så bør jeg vel få ræven i gir.
Neste prosjekt blir på minimum pinne 4.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 06:22   #953
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mariusgenser i xxl.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 08:26   #954
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Der klarte faktisk mannen min å ønske seg en genser. Så da skal jeg strikke Lynns genser i olivengrønn til ham. Den er kanskje litt "kjedelig", men jeg har mer enn nok av gensere, og han har nesten ingen. Han er litt kortvokst, og denne strikkes ovenfra og ned, og da blir det enklere å få den i rett lengde. Jeg strikker den i Xl i bredde og M i lengde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 09:08   #955
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var veldig fin, Tjorven! Har hatt samme «problem» med mannen min og denne likte han veldig godt, så nå skal jeg også strikke den, i dyp petroleum.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 09:18   #956
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har motsatt problem med min mann. Han er M i bredde og XL i lengde fordi han har så lang rygg og dertil hørende lange armer. Så gensere som strikkes ovenfra og ned er det eneste som fungerer om jeg skal være sikret at den passer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 09:58   #957
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det var en veldig flott gensermodell, Tjorven.

Jeg strikker også genser til mannen min, Tordgenser fra Rauma. Den skal være ferdig til bursdagen hans på lørdag. Jeg har 2/3 erme igjen, tror det skal gå greit.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 18:07   #958
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker bykle genser til meg selv, og islender til den voksne sønnen min, i blått og hvitt. Blå bunnfarge. Mye mønster på begge! Prioriterer Bykle. https://www.inspirasjon.houseofyarn....zzbGYWXiozGiiE

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 18:45   #959
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket en hel genser før i hele mitt liv. En Marius med rundfelling.

Nå er jeg straks ferdig med eventyrgenseren til Skappel/HeleneMoo. Jeg er jo rookie, og ante ikke at Skappel hadde klønete mønstre. Så det har blitt mye opprekking, frustrasjon og «ring en venn». Men nå mangler jeg altså bare å feste tråder, skylle opp og dampe.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 07-02-24, 19:10   #960
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg begynte på en Sunday sweater i fjor sommer, men fikk ikke til å legge ut vridd vrang. Til tross for utallige videoer online ble det bare tull og hull. Jeg begynte å rekke den opp i sommerferien, men mohair er ikke "opprekksvennlig" så den har bare blitt liggende. Helt til nå.

Jeg fant endelig en video som gav mening, fikk rekket opp alle økningene og er nå godt i gang. Uten huller denne gangen.

Mannen har veldig lyst på OL genseren fra 94, men den består bare av mønster så jeg er litt usikker på om jeg orker. Vi får se. Den ser gøy ut å strikker også.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no