Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Skole-PC

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 16:37   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Skole-PC

Jeg skal ut og kjøpe bærbar etterpå.
Den skal brukes til skolearbeid og surfing.

Hva trenger jeg?

Noe å anbefale?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:53   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skole-PC

Jeg kjøpte meg først en sånn liten netbook, men det ble vanskelig å jobbe med i lengden synes jeg, så jeg kjøpte etter litt tid en Acer 12". Det er perfekt når den skal drasses rundt på, og du har funksjonene i en fullvoksen pc.
Ikke mindre enn 12" er mitt råd.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:53   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skole-PC

Til det bruket vil det meste fungere skulle en tro.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:56   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Kun skolearbeid? En rimelig pc av godt merke (Asus, Acer, Lenovo) vil holde i massevis. Skjermstørrelse og oppløsning på skjermen er vel det viktigste til slik bruk. Minimum 13" vil nå jeg si.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:00   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skole-PC

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Minimum 13" vil nå jeg si.

Akkurat det er jeg enig i. Det er pyton og skrive i Word med en 12", som jeg har...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:07   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skole-PC

Det er ikke min erfaring, så hver sin smak - men hvis jeg først skulle kjøpt, hadde jeg ikke villet ha mindre en 2 GB ram, det er minimum.
Du kommer sikkert innom for å hente bøker? Da kan du få teste 12" min. Det er forresten denne:

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:14   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Sjekk Acer Timeline X 3820-serien. Er med 13,3" skjerm og veier 1,8 kilo. Enkelste modellene er med Core i3-prosessor, mens de dyrere får man med den litt raskere Core i5. Core i3 holder veldig fint for mange. Lang batteridriftstid på disse maskinene.

Koster fra i underkant av 6000 kr.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:18   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Personlig synes jeg 12" kan fungere greit. Det er imidlertid langt lettere og rimeligere å få seg en rimelig og god pc nå med 13,3" skjerm. 2,1 kilo er imidlertid veldig mye for en 12"-maskin.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:24   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skole-PC

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Personlig synes jeg 12" kan fungere greit. Det er imidlertid langt lettere og rimeligere å få seg en rimelig og god pc nå med 13,3" skjerm. 2,1 kilo er imidlertid veldig mye for en 12"-maskin.

Begynner å bli gammel min, sikkert 2 år ja. Skjedd en del på den tiden.

Størrelsen er egentlig ikke så viktig heller - 15,6 går helt fint det også hvis den er lett. Du blir fort lei av å drasse rundt på det digert dråg.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:54   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Jeg hadde tenkt en 15,6".
Vi sakl dra ned nå og sjekke litt.
Men hva med denne:
http://www.lefdal.com/product/data/b...ductTabcontent

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:05   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Sjekk Acer 4820 - da har du 14,1" skjerm og vekt på 2,2 kg. Oppløsningen er den samme som på de fleste 15,6" skjermer. Samtidig har man MYE bedre batteritid enn 55xx- og 57xx-seriene til Acer.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:17   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skole-PC

Jeg kan ikke få fullrost min Asus UL30A nok. 13,3" skjerm, og akkurat passe i str.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:47   #13
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg hadde tenkt en 15,6".
Vi sakl dra ned nå og sjekke litt.
Men hva med denne:
http://www.lefdal.com/product/data/b...ductTabcontent

Jeg har en Acer Aspire 57XX, litt eldre modell en denne men med betraktelig bedre skjermkort. Jeg er veldig godt fornøyd med den, dog holder ikke batteriet _veldig_ lenge.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:57   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Det ble denne .
Skal hente den i morgen ferdig oppsatt med Office student pakke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:58   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Abbonnerer, jeg lurer nemlig litt jeg også.

Obelix: Har du sett meg ennå, forresten?
*bittelita, blond og med dongerikåpe*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:01   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Så etter deg første skoledag, da sto vi rett bak dere.
Jeg trodde jeg kanskje husket hvordan du så ut (har sett bilde av deg her inne), men jeg så deg ikke. Så du meg
Vi holder til i litt andre bygg enn dere også. Vi er ikke mye inne på selve campus.

Og i dag oppdaget jeg at man kan kjøpe termokrus og få kaffe for 10,- koppen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:05   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Forresten ligger det en test av en del maskiner som noen større forhandlere og elkjeder retter mot studenter med pris på under 6000 kr på www.pcworld.no. Riktignok 14 og 15", ikke noe mindre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:07   #18
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Så etter deg første skoledag, da sto vi rett bak dere.
Jeg trodde jeg kanskje husket hvordan du så ut (har sett bilde av deg her inne), men jeg så deg ikke. Så du meg
Vi holder til i litt andre bygg enn dere også. Vi er ikke mye inne på selve campus.

Og i dag oppdaget jeg at man kan kjøpe termokrus og få kaffe for 10,- koppen

Ja! *skal kjøpe meg termokopp*
Jeg så deg ikke, jeg sto sannsynligvis md nesen i retning scenen mesteparten av tiden.
Du er på sykepleien nede i PP, ja? Jeg henger liksom mest i og utenfor p48 ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:15   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skole-PC

Termokopp, med lokk som sitter bra på, er forresten en del tryggere å ha ved pc-en.... ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:16   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skole-PC

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Termokopp, med lokk som sitter bra på, er forresten en del tryggere å ha ved pc-en.... ;-)


Og på forelesninger, har jeg mistanke om.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no