Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Carbonara og gulasj - din beste oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 10:30   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Carbonara og gulasj - din beste oppskrift?

Ja ikke carbonara og gulasj sammen da.
Men trenger oppskrift på riktig god carbonara og gulasj, og gulasjgryte heller enn suppe. Noen som vil dele sin beste oppskrift?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:50   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Min carbonara er litt sånn jeg bare slenger sammen uten noen oppskrift. Først steker jeg bacon og hvitløk sammen og koker spagetti. Blander sammen kanskje 4 eggeplommer og en god skvett fløte, river masse parmesan og har oppi litt salt og pepper. Når spagettien er ferdig blander jeg raskt sammen alt og serverer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:52   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Matprat har ei veldig god gulasj-oppskrift, som vi har laga mykje.
http://m.matprat.no/oppskrifter/sunn...ungarsk-gulasj

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:52   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Min carbonara er litt sånn jeg bare slenger sammen uten noen oppskrift. Først steker jeg bacon og hvitløk sammen og koker spagetti. Blander sammen kanskje 4 eggeplommer og en god skvett fløte, river masse parmesan og har oppi litt salt og pepper. Når spagettien er ferdig blander jeg raskt sammen alt og serverer.

Ca sånn ja. Men til hverdags surrer jeg også grønnsaker sammen med hvitløk og løk. F eks. gulrøtter, selleri, paprika og sopp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:00   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Vi har prøvd litt forskjellige pasta carbonara oppskrifter og ikke blitt fornøyd før vi prøvde denne. http://www.gilde.no/smaaretter/pasta...574-10164.html

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:08   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Eg sverger til Tom Cruise sin variant. Null fløte, men mengder med parmesan.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:12   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Matprat har ei veldig god gulasj-oppskrift, som vi har laga mykje.
http://m.matprat.no/oppskrifter/sunn...ungarsk-gulasj

Ser god ut, den må jeg prøve!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:30   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Carbonara og gulasj- din beste oppskrift?

Denne Carbonara-oppskrifta, fra Jamie at Home.

Saus av fire eggeplommer og 1 dl fløte, og et par gode never revet parmesan. Squash i biter, bacon i biter, masse pepper og frisk timian i panna. Røres sammen med litt av kokevannet til pastaen. Jeg synes squashen gjør at det blir litt mindre mektig, og så liker jeg å ha noe brød eller hvitløksbrød til av samme grunn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no