Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tar OTH liten plass sammenlagt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 09:03   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Jeg tar, takk og lov, veldig sjelden buss. Har bilen på dagtid annenhver uke, og ellers GÅR jeg mye. Alt ligger i gåavstand, og om vi feks. skal til byen med ungene sitter jeg enten på med Interference eller krystallklart.

Jeg har mest lyst på OTH altså. TFK er genial den også, men det er liksom OTH som har vært "det store" for meg i evigheter nå. Jeg skjønner jo mannens argumenter i og med at vi faktisk ikke er rike og bør prioritere mye annet, men samtidig kan jo vognen selges om 1,5 - 2 år om jeg behandler den bra, og jeg MÅ jo ha en god vogn.

Og det Fibi sier med at OTH-ryggen har ergonomisk riktig liggestilling er helt riktig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:16   #102
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

En ting er at dere har andre ting å bruke pengene på, men vil du virkelig dra rundt på det droget av en Quinny i to år til? Og om dere fikser hjulet, så kan det jo gå istykker igjen. Og igjen. Og igjen. Trilleturer blir mye mer gøy, og mye enklere, om man har en god vogn. For ikke å snakke om Lucas comfort. Du kan jo ta en trilletur med Krystalls OTH en gang, og teste om han liker den. Jeg mistenker at han liker den bedre enn Quinnyen. Den er "dypere" på en måte. Leo sitter jo oppi vogna, mens Luca i Quinnyen ser ut som om han sitter mer "oppå" om du skjønner...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:03   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Ja, Luca sitter faktisk ikke så godt i den vognen. Jeg la ekstra merke til det da vi gikk ute nå i morges. Sittestillingen på Quinny virker "skjev", på en måte. Han satt oppi krystallklart sin OTH i går og der satt han VIRKELIG godt, helt annerledes enn i Quinnyen. Ikke tvil om at OTH er mer ergonomisk riktig enn Quinny.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:43   #104
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, Luca sitter faktisk ikke så godt i den vognen. Jeg la ekstra merke til det da vi gikk ute nå i morges. Sittestillingen på Quinny virker "skjev", på en måte. Han satt oppi krystallklart sin OTH i går og der satt han VIRKELIG godt, helt annerledes enn i Quinnyen. Ikke tvil om at OTH er mer ergonomisk riktig enn Quinny.

Mine to har begge sittet bedre i Quinnyen enn i OTH, jeg har begge to. Og bruker begge to. Liker å kunne ha dem vendt mot meg når vi f.eks. er på bytur. Ikke har noen av dem sovet bedre i OTH heller, jeg liker ikke fotbrettet som ikke kan justeres. Men, jeg synes OTH er litt lettere å slå sammen, og den blir flatere sammenlagt, som flere andre har nevnt.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:47   #105
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Da har du helt motsatt erfaring enn meg ja. Kan fotbrettet justeres på Quinnyen? Jeg har ikke prøvd, så jeg aner ikke.

Nå skal jeg fikse Quinny-vognen på torsdag, pumpe mer luft i dekkene og fikse fremhjulet, så kan den brukes litt til. For jeg tror ikke jeg har samvittighet til å kjøpe ny vogn enda. Vi trenger mye annet som er viktigere, mye viktigere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 11:53   #106
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da har du helt motsatt erfaring enn meg ja. Kan fotbrettet justeres på Quinnyen? Jeg har ikke prøvd, så jeg aner ikke.

Nå skal jeg fikse Quinny-vognen på torsdag, pumpe mer luft i dekkene og fikse fremhjulet, så kan den brukes litt til. For jeg tror ikke jeg har samvittighet til å kjøpe ny vogn enda. Vi trenger mye annet som er viktigere, mye viktigere.

Ja, det kan justeres helt opp slik at barna slipper å ligge med knekk i knærne, eller beina rett ut i lufta. Mange barn synes det er helt greit, men mine har ikke likt det så godt.
Håper hjulet lar seg fikse!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:12   #107
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Jeg synes ungene ser veldig tilbakelent ut i OTH i sittende posisjon, og har lagt merke til unger som klamrer seg fast i bumperbaren fordi de ønsker å sitte mer oppreist. Poden som ville helst sove på magen ville nok ikke trivdes med å sove i OTH, er spent på hva Pjokken synes om saken. Hvis jeg ikke selger den først. (Jeg vil litt, men min kjære protesterer.)

2009 modellen av OTH kan forresten legges mer ned i ryggen enn de foregående modellene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:15   #108
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Ja, det kan justeres helt opp slik at barna slipper å ligge med knekk i knærne, eller beina rett ut i lufta. Mange barn synes det er helt greit, men mine har ikke likt det så godt.
Håper hjulet lar seg fikse!

Åja selvsagt. *domm* Jeg har jo hele tiden hatt fotbrettet rett ut på Quinnyen. Men nå begynner avstanden å bli litt kort, det er ca. 1 cm avstand mellom føttene hans og fotbrettet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:26   #109
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Jeg har hatt oth til de to minste ungene mine, har den nå også å jeg bare elsker den!! Det er den beste vognen ever og jeg har hatt en del vogner i hus Prøvde quinny to ganger og likte den ikke i det hele tatt.

OTH er lett å klappe sammen og jeg syns den blir liten sammenlagt, den er litt lang ja men jeg får den fint inn i toyoya avensis stasjonsvognen vår. Er den som har tatt minst plass av vognene jeg har hatt. Når vi har hatt den med på ferie så har vi hatt den helt inni bilen, stående liksom. Trykt opp etter ryggen til setene og vi har hatt kjempe god plass til ting da.

Hvis du går en del så vil jeg ihvertfall anbefale denne vognen, den er lett og en god vogn å trille. Tror ikke du vil angre i det hele tatt på denne vognen

Ikke er den tung å løfte inn i bilen heller.

Syns den til 2000 så bra ut jeg da, men det kan jo være på bilde. Jeg har hatt 2005 modell til mellomste våres. Nå har jeg 2009. Ikke så veldig stor forskjell på de to modellene.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:28   #110
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes ungene ser veldig tilbakelent ut i OTH i sittende posisjon, og har lagt merke til unger som klamrer seg fast i bumperbaren fordi de ønsker å sitte mer oppreist. Poden som ville helst sove på magen ville nok ikke trivdes med å sove i OTH, er spent på hva Pjokken synes om saken. Hvis jeg ikke selger den først. (Jeg vil litt, men min kjære protesterer.)

2009 modellen av OTH kan forresten legges mer ned i ryggen enn de foregående modellene.

Jeg har bare lagt et teppe bak ryggen hvis gutten min vil sitte litt mer oppreist. Går veldig fint. Ikke bak ryggen til gutten men bak ryggen på vognen liksom, oppe med taket. Da kommer ryggen litt mer opp og ikke så lent bak.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:42   #111
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes ungene ser veldig tilbakelent ut i OTH i sittende posisjon, og har lagt merke til unger som klamrer seg fast i bumperbaren fordi de ønsker å sitte mer oppreist.

OTH-en vi nettopp har fått seg ser ut til å være like lite oppreist/like mye tilbakelent som Quinny Freestyle 3XL (ikke comfort - den med tiltehjul) som vi brukte før. Prototypen likte godt den og prøvde ikke å reise seg opp. Jeg tror det er en vanesak. Dessuten tror jeg det avhenger av om man i det hele tatt har bumperbar. Det var ikke det på Quinny'en og vi har ikke det på OTH-en. Hadde vi hatt det tipper jeg at Prototypen hadde gjort sitt beste for å holde seg i den.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no