Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 14:46   #101
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Me brukte det på Poden (3) når me var i Hellas. Det var veldig greit i bassenget og i strandkanten når sola var på det sterkaste.

Ingen av oss har opplevd å få farge gjennom klær, så at ei kvit t-skjorte berre gir bittelitt beskyttelse, har eg vanskelig for å tru. Eg hadde ein tråd ang. dette ein eller annan gong.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 15:11   #102
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Vi er ganske sjelden på stranda i Norge men det lille vi har vært så har vi vært i klart mindretall med uv-tøy. I utlandet så er ser vi det mer, særlig Asia.

Mine bruker alltid uv-tøy når de bader ute i sol. De har mange forskjellige typer, både todelt og heldrakt. Største (03) har vokst opp med at sånn skal det være så for henne er det naturlig at det brukes til sol og bad. Vi har reist mye til varmere strøk med henne, men med uv-tøy og god solkrem så har hun fortsatt aldri blitt brun. Ser ikke poenget med å utsette barnehuden for det.

Opprinnelig lagt inn av Schous, her.

... jeg visste ikke en gang at det fantes uv-drakter for så store barn.

UV-tøy finnes jo helt opp til voksen. kanskje ikke heldrakter, men overdeler ihvertfall. Finnes mange kule t-shirts.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 16:26   #103
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.


Mine bruker alltid uv-tøy når de bader ute i sol. De har mange forskjellige typer, både todelt og heldrakt. Største (03) har vokst opp med at sånn skal det være så for henne er det naturlig at det brukes til sol og bad. Vi har reist mye til varmere strøk med henne, men med uv-tøy og god solkrem så har hun fortsatt aldri blitt brun. Ser ikke poenget med å utsette barnehuden for det.

Men hvorfor vil du ikke at hun skal bli brun? Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke vil hun skal bli brent, men jeg kan ikke helt skjønne at det at ungene eventuelt blir brune faller inn i kategorien "ikke utsette barna/barnehuden for det"?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 17:11   #104
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Men hvorfor vil du ikke at hun skal bli brun? Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke vil hun skal bli brent, men jeg kan ikke helt skjønne at det at ungene eventuelt blir brune faller inn i kategorien "ikke utsette barna/barnehuden for det"?

Bruningsprosessen er jo en beskyttelsesfunksjon for huden. Den blir tykkere og mørkere for å beskytte huden mot strålene. Hvorfor skal barn bli brune? Jeg synes det er unødvendig at huden skal utsettes for så mye stråling at den trenger å beskytte seg selv. Det fikser vi med uv-tøy og solkrem. D-vitamin får vi plenty nok allikevel så det er jeg ikke bekymret for.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 21:02   #105
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Bruningsprosessen er jo en beskyttelsesfunksjon for huden. Den blir tykkere og mørkere for å beskytte huden mot strålene. Hvorfor skal barn bli brune? Jeg synes det er unødvendig at huden skal utsettes for så mye stråling at den trenger å beskytte seg selv. Det fikser vi med uv-tøy og solkrem. D-vitamin får vi plenty nok allikevel så det er jeg ikke bekymret for.

Veldig enig med deg! Prøver å beskytte barna mine mest mulig jeg også, og så lenge barna mine ikke blir særlig brune, vet jeg at jeg har beskyttet dem godt. Merket en helt annen holdning til sol da vi bodde i Canada, barna i vårt nærområde ble holdt unna solen og iført solbriller/uv-tøy/hatt eller caps.
Vi har for øvrig, i likhet med mange andre barnehageforeldre regner jeg med, fått utdelt solhatt til barna i barnehagen, en gave fra Kreftforeningen. Det er en grei påminnelse om at solbrun ikke lenger nøvendigvis er ensbetydende med sunn og frisk.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:47   #106
toneh
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
toneh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Vi har aldri brukt det, og mitt inntrykk etter strandbesøk og sydenturer er langt fra "alle" bruker det..

toneh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:50   #107
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Aldri brukt og aldri solbrent.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no