Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Matboks med kjøleelement?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 20:57   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Har vært på Rema og kjøpt 2 stk matbokser.
Propellen lurte på hva det var og jeg sa matboks med kjølelelement så maten ikke blir svett hvor gutten jubler.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:11   #22
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Jeg var også å handla på rema 1000 i dag
Og når jeg såg at det var en rååsa og en blå igjen, så var jeg snar.. Er ikke så mange dagene siden det var en haug der, og nå var de borte.

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:56   #23
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

WWW.sprelle.no har.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:26   #24
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Takk dere! For at dere gjore så jeg kjøpte 3 matbokser til, jeg hadde allerede kjøpt 6 vanlige bokser til 5 kr stk på Europris.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:28   #25
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Hehe, da har du da

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:38   #26
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Jah, pluss alle de litt "eldre" helt vanlig boksene.
Og for ikke å glemme lunchboksene fra Tupperware.Trenger jo noen bokser for å mate 3 skolebarn på engang?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:40   #27
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Hehe, har en del jeg også.. "Esj, de var så billige." eller " så søte de var da, må bare ha".
De to eldste fikk da, siden de er på skolen. De to minste er jo i bhg og har kjøleskap der.

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:45   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Jeg har en sånn type kjølebag med meg i bilen med ett lite kjøleelement oppi, kjøleelementet ser ut som en marihøne, ca halvparten av ett normalt kjøleelement. Rommer mye, men er som en liten toalettmappe.


Frøkna bruker også denne på varme sommerdager. Ligger mange av disse på e-bay, søk på "cooler lunch tote" evt "cooler lunch bag"

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:47   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Disse f.eks.
http://cgi.ebay.com/Insulated-Lunch-...item84b7e90d5a

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 08:51   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Kjøleskap i barnehagen, altså?

vi legger matboksen i en stor kurv som står i gangen, og der finner vi den igjen etter endt dag. De tar den store kurven inn på avdelingen når det er spisetid. Nå har de jo ikke med seg lunsj da, bare frokost, men resten av denne frokostmatpakka serveres etter fruktmåltidet klokken 14.30 og da har det kost seg noen timer altså...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:01   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Men holder seg en slik kald? Jeg ser for meg at plasten lekker ut mye kulde.

Vi har denne typen som holder seg godt, men her må man legge i kjøleelement, det følger ikke med. I USA hadde Herremannen med seg vann og jeg fylte vannflasken med isbiter og deretter vann ogd et kjølet som regel ned hele matpakken godt nok. På bildet ser den veldig stor ut, men det er den ikke i virkeligheten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:59   #32
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Åhh.. Katten med hatten.
Den hadde vært en hit i dette huset.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:03   #33
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kjøleskap i barnehagen, altså?

vi legger matboksen i en stor kurv som står i gangen, og der finner vi den igjen etter endt dag. De tar den store kurven inn på avdelingen når det er spisetid. Nå har de jo ikke med seg lunsj da, bare frokost, men resten av denne frokostmatpakka serveres etter fruktmåltidet klokken 14.30 og da har det kost seg noen timer altså...

Hmm, har vert innom mange bhg (7 totalt) og alle har hatt kjøleskap som de hadde matboksene inni da de kom i bhg og etter de var ferdig med siste måltida så ble matboksene lagt i hylla.

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:15   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fine teamor!

Bør nok innom Rema en tur.

Nå ser jeg at laptoplunch også har noe som kan se interessant ut.


Man kan kanskje bruke et vanlig flatt kjøleelement i stedenfor den isposen?

Vi har hatt sånne små isposekjøleelementer, og de har det gått hull på rimelig fort. Så nå er jeg ute etter et lite kjøleelement.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men holder seg en slik kald? Jeg ser for meg at plasten lekker ut mye kulde.

Ja, jeg har tenkt det samme, det vil jo bare bli vått i sekken? Vi har en sånn liten kjølebag sånn som du har, og i den legger vi liten vannflaske, kjølelement og matboks. Kanskje jeg rett og slett skal begynne med isvann igjen, da slipper jeg jo kjølelementet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:19   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har tenkt det samme, det vil jo bare bli vått i sekken? Vi har en sånn liten kjølebag sånn som du har, og i den legger vi liten vannflaske, kjølelement og matboks. Kanskje jeg rett og slett skal begynne med isvann igjen, da slipper jeg jo kjølelementet.

Ja, det har som regel fungert bra her. Har jeg sendt med mat som er ekstra følsomt for varme eller at jeg visste at de skulle være utendørs i varmen så har jeg sendt med kjølelement i tillegg. Jeg har noen små i forskjellige størrelser.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:19   #36
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

De var jo så billig at det skader jo ikke å teste

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:22   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Jeg vet ikke om det har vært nevnt i tråden allerede, men et annet triks er å smøre på frosne brødskiver om morgenen, de vil være tint og ferske og gode til lunsj, mens pålegget også holder seg kaldt og friskt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:23   #38
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Jupp har vert nevnt.
Jeg har ikke prøvd det da..

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:56   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg vet ikke om det har vært nevnt i tråden allerede, men et annet triks er å smøre på frosne brødskiver om morgenen, de vil være tint og ferske og gode til lunsj, mens pålegget også holder seg kaldt og friskt.

Men blir ikke f.eks ost bløt når brødet tiner ? Kanskje jeg rett og slett skal teste det kanskje ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:06   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matboks med kjøleelement?

Ett tips til smoothie. Ungene har gjerne hatt med dette som ett mellom-måltid på skolen. Jeg lager smoothien kvelden før, fyller halve flasken med smoothie og setter den i fryseren. På morningen fyller jeg resten av smoothien (som har stått i kjøleskapet) i flasken og den er perfekt til å drikke utpå dagen. Hvis du putter denne oppi kjølebaggen som Pelen og jeg viser til så har du kjøleelement samtidig som ungene har noe godt å drikke senere på dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no