Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 10:26   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Spørsmål

Er du en matcher

Jeg er sykt opptatt av klær. Og ikke minst barneklær.
Jeg elsker å kle opp poden min. Hver dag er en fest.
Og det må matche, hvert eneste antrekk må matche.
Altså bukse og genser. Og dagens jakke, lue og sko.
Om han skal ut og leke i møkka eller ut og spise middag på restaurant, så matcher jeg tøyet.
Jeg får ikke til å putte på poden klær som ikke matcher.
(samme med meg selv)
Grunnet dette har vi så klart MENGDER av jakker, dresser, luer, sokker, votter, sko og støvler, regnjakker og rengbukser, vindbukser +++
I smokkeperioden måtte selvfølgelig smokken matche klærne.

Hvordan er det med dere?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:28   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.159
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg er ikke en matcher, nei. Ikke på meg selv en gang, og i alle fall ikke på Poden. Det hender ofte at absolutt ingenting av det han har på seg passer til noe annet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:29   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er du en matcher

Eh, nei.

Klart, som regel så har de på seg ting som passer sammen, men vi har ikke 5 forskjellig ytterjakker, lizzom. Og om de ikke skulle matche en dag, så går ikke min verden under av den grunn. Komfort kommer før stil, hvertfall for min barn.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:30   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg er en delvis matcher, jeg liker at klærene ser OK ut sammen. Men jeg tror jeg ligger noen (mange) hakk under deg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:31   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg bryr meg ikke spesielt om at klærne skal matche. Men det hender jo iblandt at jeg trør til.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:31   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Nei. Han får stort sett bestemme klær selv, og det er noen merkelige sammensetninger.

Jeg er kul, og kule mennesker matcher ikke klærne. Det er det bare fine mennesker som gjør.


(Ok, den teorien holder ikke helt vann, men det får så være.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:31   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.019
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg er nok ikke en matcher. Ihvertfall ikke på Rabalder. Er det rent, tørt og passe varmt får han det på seg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:32   #8
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en matcher

Med han på 2: Litt.
Med hun på 5:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:32   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.159
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Det må da forresten bli både ganske dyrt og ganske fullt å kjøpe så mange ulike ytterklær? Vi er kanskje litt i overkant langt mot den andre ytterligheten, men jeg synes det er så meningsløst å ha mer enn én ordentlig ytterjakke og én i reserve, og tilsvarende for dresser og regntøy, når de bare varer en sesong uansett. Og luer, hansker og sokker og slikt får han bestemme selv, og da er det åpenbart ikke hva som matcher best som er grunnlaget for avgjørelsen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:33   #10
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en matcher

Nei.

Jeg syns det er trivelig at klærne passer sammen, men jeg legger meg ikke oppi hva de har på seg utover at de skal være varme og at klærne er hele og rene. Og jeg er alt for fornuftig til å ha 10 ulike jakker i samme størrelse (ta 5 og gang opp med antall barn på samme alder i husholdningen).

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:33   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi er kanskje litt i overkant langt mot den andre ytterligheten, men jeg synes det er så meningsløst å ha mer enn én ordentlig ytterjakke og én i reserve, og tilsvarende for dresser og regntøy, når de bare varer en sesong uansett.

Enig.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:39   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.951
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det må da forresten bli både ganske dyrt og ganske fullt å kjøpe så mange ulike ytterklær?

Og ikke minst et unødvendig forbruk.

Jeg sender vesla avgårde i røde sko og jakke med rosa pynt på. Det får holde med en vinterjakke, den er olivengrønn og har rosa innside og kanter og sømmer. Det bryr meg et visst sted om hun har røde sko til den, kan da ikke kjøpe en ny jakke for at det skal matche.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:41   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det må da forresten bli både ganske dyrt og ganske fullt å kjøpe så mange ulike ytterklær? Vi er kanskje litt i overkant langt mot den andre ytterligheten, men jeg synes det er så meningsløst å ha mer enn én ordentlig ytterjakke og én i reserve, og tilsvarende for dresser og regntøy, når de bare varer en sesong uansett. Og luer, hansker og sokker og slikt får han bestemme selv, og da er det åpenbart ikke hva som matcher best som er grunnlaget for avgjørelsen.

Det er mye som er meningsløst, sikkert, men jeg synes det er greit å ha mange å velge mellom. Og så lenge klærene går i arv og gis bort i stedet for å kastes er det ikke sløsing i mine øyne.

Når jeg velger klær matcher de, det varierer mer når det er eldstemann som velger.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:44   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Det eneste som matcher er stort sett bukse + topp.

... og smokken? Jeg husker godt den eneste gangen smokken faktisk matchet (det var en dag hvor den unge mannens matchet fra topp til tå inkl. vogn, sko og smokk og en dame i en klesforretning påpekte det. Jeg ble litt flau for det så veldig planlagt ut, men det var sånn lottotilfeldighet, altså.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:46   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg kan typisk bruke 40 sek for å se om det er noe som matcher blant de rene klærne og gjør det ikke det, så bryr jeg meg ikke om det. Flere ytterjakker pga at man ønsker flere farger istedet for funksjoner er meg en helt fremmed tanke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:46   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Gutten min matcher på innerklærne - altså bukse og genser (og sokker med mindre han velger selv, for han velger konsekvent de grønne)

Ytterklær har vi ikke så mye av, men lue og jakke matcher da det også.

Men jeg er ikke særlig opptatt av det altså - bare sånn normalt opptatt av det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:47   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke en matcher, nei. Ikke på meg selv en gang, og i alle fall ikke på Poden. Det hender ofte at absolutt ingenting av det han har på seg passer til noe annet.

Her har du meg også.

Får nesten ta med at det hender jeg glimter til da, sånn når jeg skal på fest o.l.
Det hender jeg glimter til på minsten også, men ofte er det mere tilfeldig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:48   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en matcher

Nja, ikke mer enn at bukse og topp matcher og at strømpene iallefall sånn halveis ser greitt ut sammen med antrekket. Men når det kommer til yttertøy og sko så har jeg ikke dette i alle varianter nei.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:48   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg kan typisk bruke 40 sek for å se om det er noe som matcher blant de rene klærne og gjør det ikke det, så bryr jeg meg ikke om det. Flere ytterjakker pga at man ønsker flere farger istedet for funksjoner er meg en helt fremmed tanke.

Jeg kjenner meg veldig igjen her. Jeg kikker litt, finner jeg ikke noe som er helt match, spiller det ikke så stor rolle. Dessuten vil snuppa gjerne velge klær selv, og da er det i hvert fall mye rart som finner veien ut av skapet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:49   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du en matcher

Har faktisk kommet litt ned på jorda ang. klær i det siste. Prøver å være bevisst på hva de har fra før, slik at hvis noe skal kjøpes, så passer det med resten.
Vi har flere dresser, og mye yttertøy, men det går i arv, og vi arver også en del fine ting, så slipper å kjøpe alt selv.
Når vi ikke har bruk for det selges det, eller gitt til krisesenter, Fretex osv, så er opptatt av det skal være gjenbruk.
Men jeg er nok litt mer enn gjennomsnitlig opptatt av at ting skal passe sammen - eller at det ikke blir full kræsj er kanskje mer riktig å si.
Enn så lenge får jeg bestemme hva de skal ha på i stor grad. Det kan vel fort forandre seg når de begynner å mene noe selv

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no