Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fabel vs. Storytel?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-18, 10:53   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Fabel vs. Storytel?

Personlig er jeg ikke så glad i lydbøker, men mann og barn er absolutt det, og mannen går knapt tur med hunden uten å høre på noe samtidig. Men han sliter litt med å finne interessante bøker på Storytel når han ikke vil høre krim? Er han bare dårlig til å lete, eller kan det tenkes at Fabel er bedre?


Hva med utvalget for barn? Der virker Storytel ganske OK, og vi finner det meste vi leter etter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 10:58   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Fabel har David Williams-bøkene til barn. Jeg hadde Storytel og byttet til Fabel i sommer, og så bytter jeg nok tilbake etterhvert. Ungene finner mye på begge.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 13:47   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Det kan jeg tro han på. Jeg har Storytel og skyr krim. Det blir mye damelitteratur. Men det finnes mye annet også. Sjekk ut Bøker lest i 2018 tråden. Nestb alle bøkene jeg har det er fra Storytel. Jeg har tilgang på NLB også. Så noen er derfra.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 16:50   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Jeg avsluttet nettopp Storytel fordi jeg ikke finner noe der lenger. Har hørt litt på de historiske romanene, men damelitteraturen er ikke noe for meg. Lurer på å teste ut Fabel, men tenker først å se om jeg klarer meg med kun podcast.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 17:38   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Da jeg forsøkte å søke litt i romankategorien på Storytel, var det veldig mye i kategorien "popcornlitteratur", dvs. lettleste bestselgere, og mest "dameromaner", og jeg mistenker at det ikke er førstevalget til mannen min. Jeg fikk sporet ham inn mot 1968 av Jan Guillou til slutt, men det var ikke så mye spenstig å velge i.

Minstemann hører for tida på Knoterud FK av Lars Mæle, og Reven og Grisungen. Frøkna leser egentlig mest selv, og jeg foretrekker selv også å lese framfor lydbok. Kanskje vi skal teste fire uker gratis med Fabel for å se hva vi synes? Og så gjelder det å faktisk bruke fantasien.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 17:55   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Han må lese hele. Ikke bare 1968. Da virker den jo meningsløs.
Fredrik Backman har mye bra.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 21:44   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Eg har hatt aktivt abonnement på ein av dei to i fleire år. Eg pleier å pause det eine og aktivere det andre, når eg begynner å gå tom for nye lydbøker. Så det blir nokre månadar her og nokre månadar der. Det synest eg fungerer fint for min del.

Det er mange fleire bøker på Storytel enn Fabel, særlig viss ein inkluderer svensk og engelsk. Men det er andre forlag og andre titlar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 00:15   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Har hatt Storytel i mange år. Må muligens snart gå over til Fabel. Har hørt det meste føler jeg. Men jeg liker krim da.

Guttungen hører en Pringles dagbok på engelsk, hver dag. Han kan dem nok snart utenat. Finnes det noe engelsk på fabel?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 01:23   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fabel vs. Storytel?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har hatt Storytel i mange år. Må muligens snart gå over til Fabel. Har hørt det meste føler jeg. Men jeg liker krim da.

Guttungen hører en Pringles dagbok på engelsk, hver dag. Han kan dem nok snart utenat. Finnes det noe engelsk på fabel?

Nei. Fabel er kun norske bøker frå Gyldendal, Aschehoug og Lydbokforlaget, fordi dei ikkje har komme til ein samarbeidsavtale med Storytel.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no