Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-20, 22:09   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker til mine nieser, gensere til alle tre. Er ferdig med en, og har begynt på nummer 2. Det skal bli en genser som er løst inspirert av sorbet cardigan, med to tråder kid silk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 21-08-20, 22:24   #22
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Svigerinnen min klarte å vaske nøstebarnteppet min lille niese har arvet etter lillesøster på litt for varmt program, så hun ba pent om jeg ikke kunne lage et nytt et, for niesen min elsket teppet sitt. Så da er jeg i gang med mitt syvende nøstebarnteppe, og jeg som sverget iherdig etter det sjette at det her skulle jeg aldri gjøre igjen.

Har nettopp fullført en genser i mykt, tykt garn, uten oppskrift, bare begynte oppe med halsen og strikket på måfå. Ble ganske bra, om jeg skal si det selv.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 21-08-20, 22:48   #23
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg trodde jeg var ferdig med Eskimogensern, men jeg har blingset på lengden på bolen, så den er alt for lang. Ermer er ermer, og bol er bol. Ja ja.
https://www.sandnesgarn.no/eskimo-genser

Jeg holder også på med en mariushettejakke til Jonas.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 21-08-20, 23:20   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Svigerinnen min klarte å vaske nøstebarnteppet min lille niese har arvet etter lillesøster på litt for varmt program, så hun ba pent om jeg ikke kunne lage et nytt et, for niesen min elsket teppet sitt. Så da er jeg i gang med mitt syvende nøstebarnteppe, og jeg som sverget iherdig etter det sjette at det her skulle jeg aldri gjøre igjen.

Har nettopp fullført en genser i mykt, tykt garn, uten oppskrift, bare begynte oppe med halsen og strikket på måfå. Ble ganske bra, om jeg skal si det selv.

Og to av de nøstebarnteppene lever hos meg (de er nå dukketepper )

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-20, 00:23   #25
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket Garntopia flettejakke i sommer i nydelig lysegrønn. Og jeg elsker den!

For tiden strikker jeg aktivt på Ella shirt og en jakke jeg har laget eget mønster til ut fra ut fra sunday tee. I tillegg driver jeg og strikker Anker sweater my boyfriend’s size for sånn tredje gang (alt for lang historie ).

Jakka er en sommerjakke som det kan hende får vente i vinter. Jeg har garn liggende til April cardigan og gleder meg til å starte på den.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 22-08-20, 01:55   #26
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat nå er vi midt i flytting så jeg har bare ett prosjekt, et rillestripeteppe. Så står en Valdreskofte på listen til frøkena som går på skole i Valdres i år.

__________________
2001 2004

Sist redigert av Bayone : 22-08-20 kl 10:52.
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 22-08-20, 06:40   #27
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har nettopp strikket to snøløvgensere med luer til barnebarna. Nå er jeg såvidt begynt på Overvintring til barnebarnet som blir 2 år:

ACA995D3-15FB-4959-8C74-F91F70423DE6.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-08-20, 07:45   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Utfra hva jeg husker er vel det å strikke snøløv-genser til minstemor det første jeg har lovet. På tide å starte kanskje.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 11:43   #29
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat ferdig med en cumulus bluse/genser fra Petiteknit og nå er jeg i ferd med å strikke Holiday slipover (fra samme dame) i hvit til arvingen på 17. Skulle egentlig vært ferdig til skolestart, men det tok litt tid å komme igang.... Heldigvis går det fort i svingene med denne vesten!

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 11:47   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Men like etter at jeg tenkte på den snøløv-genseren så kom jeg på at jeg skal jo selvsagt strikke nøstebarnteppe. Jeg skal jo bli tante i vinter, så da har jeg herved et teppe på pinnene

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 12:00   #31
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med snøløvgenser nr 3.

3FAE9C9D-A3CE-49F2-9ED6-9BFA137C453B.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 12:16   #32
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker "hårete 80-tallsgenser". Oversized og med striper, i Drops Melody på pinne 7.


Har strikket flere, og nå skal jeg starte med en til venninna til eldste. Gøy strikk da det går fort.

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 12:30   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er med på en strikkalong på Facebook, så i morgen kommer det ny oppskrift på et par sokker. Jeg synes det er gøy å strikke sammen med andre, men jeg har nå VELDIG mange par med hjemmestrikka ullsokker.

Og så har jeg kjøpt en bok med votteoppskrifter, så det blir nok votter som julepresanger i år. (Både min mor, min far og begge deres respektive er klare på at de ønsker seg strikkeprodukter fra meg.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 31-08-20, 13:04   #34
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg mangler bare en knappestolpe og festing av tråder på en Sorbet Cardigan. Garn til en beigemelert Novise genser fra Petiteknit ligger klart. Min planlagte blå Novise Cardigan rykker et hakk ned på ventelista. Kjenner at jeg trenger en strikket vest også snart

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 13:06   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg ble ferdig med nøstebarnteppet på rekordtid, og har nå funnet frem i gamle nestenferdige prosjekter. Har fullført Sunday Tee, den ble ikke like fin på som jeg hadde håpet. Skal snart i gang med blå Novise Cardigan, håper på mer lykke der.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 13:09   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg ble ferdig med nøstebarnteppet på rekordtid, og har nå funnet frem i gamle nestenferdige prosjekter. Har fullført Sunday Tee, den ble ikke like fin på som jeg hadde håpet. Skal snart i gang med blå Novise Cardigan, håper på mer lykke der.

Det var fort ja.

Jeg har ikke helt tall på hvor mange har har bak meg nå, men tror jeg somregel holder på 2-3 mnd før jeg har det i boks. Målet med der jeg startet på nå i helga er at det skal bli ferdig før advent, for da har jeg ikke tid. Ligger godt an, men det går alltid fortest i starten. Jeg går vel litt lei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 13:40   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på å rydde i garnet på loftet og har veldig dårlig samvittighet. Det er så utrolig mye. Jeg har hatt en tendens til å kjøpe på salg, og så har jeg fått litt og arvet litt.

Men nå har jeg i hvert fall systematisert litt og laget meg en liste over kommende prosjekter i et håp om at jeg skal få strikket opp noe av det før jeg faller for fristelsen til å kjøpe noe nytt.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 31-08-20, 14:35   #38
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holdt på å kjede meg ihjel av teppe og vesker så jeg startet på nok en genser til jentungen.



https://dalegarn.no/oppskrift/dg415-...-loshals-brun/

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 16-09-20, 22:05   #39
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Cumulusbluse, April cardigan og Stockholm slipover

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 16-09-20, 23:09   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne festdrakten til grandniesen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg AD83B19D-EE83-46C0-B05C-7464EA2BCE7B.jpg (9,9 KB, 18 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no