Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 12:53   #61
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Nenne!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:02   #62
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Er det alle mot Røverdattera i dag?

Ja, alle er mot deg. Hva med 50 pr. side, slik skikkelige folk har? Jaja, du skjønner det vel når du blir voksen.

På den seriøse siden: Vi ønsker takhøyde på FP, vi ønsker at temaer skal ferdigdiskuteres og at diskusjoner ikke skal avsluttes av andre enn dem som faktisk diskuterer. Å stenge tråder har erfaringsmessig, fra andre fora, vist seg å være en kilde til usaklighet, siden gammel misnøye og uenighet bæres videre til nye diskusjoner og blir mer og mer absurd. A'la "Eplekake? Hva faen mener du med å foreslå eplekake til kaffen, din drittkjerring?!"

Takhøyde og stor frihet krever selvkontroll og god diskusjonsmoral. Prøve å ikke dra med seg gammelt agg over i nye diskusjoner, holde uenighet på sak og ikke person, være en raus diskusjonspartner, ikke slette innleggene sine om man får litt motbør, men stå for det man har sagt og heller skifte mening eller fortsette å være uenig med rak rygg osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:04   #63
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg er tydeligvis veldig ny. Ikke bare er jeg på side 4 nå, men jeg forstår heller ikke hva greia er med hvilken side man er på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:09   #64
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, alle er mot deg. Hva med 50 pr. side, slik skikkelige folk har? Jaja, du skjønner det vel når du blir voksen.

De virkelig rutinerte har 80 pr. side.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:11   #65
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De virkelig rutinerte har 80 pr. side.

Da nærmer du deg i grunnen en sånn:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:12   #66
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.585
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

: side 3:

Jeg er på side 7. :bidrar:

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:27   #67
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.920
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Da nærmer du deg i grunnen en sånn:

Takk! Jeg har alltid hatt lyst på en slik. : 80 pr side:



Jeg kjenner at jeg er enig med Nenne her. Og at det er fint med en påminnelse før det bærer galt av sted, uansett hvem som minner på. :bidrar:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:30   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes ikke ordet "forumjustis, behøver å jevnlig legges inn i tråder for å minne om kutyme. Min erfaring er at det skjer av seg selv der det er nødvendig, som regel, ved hjelp av gode innlegg og brukernes egen følelse for hva som er OK.

Men i det tilfellet som vel var utgangspunktet her, så oppfattet jeg ikke Esme som om hun minnet folk på at de måtte utvise selvjustis, hun komplimenterte dem på at de allerede hadde gjort det. Synes du det også er feil?

Og det er jo ikke egentlig sånn at vi jevnlig legger inn ordet som påminnelse heller. Det er ikke så fryktelig mange tråder ordet har blitt brukt i, ser jeg når jeg søker.

Jeg blir ofte glad, både sånn rent personlig og på vegne av ledelsen, når flere brukere skriver gode og konstruktive ting som svar i noe som ellers kunne blitt en ubehagelig tråd. Er det dumt, synes du, om noen i ledelsen sier "Dette ble en veldig fin diskusjon" eller "Her har det kommet mange gode svar"? Og er det i så fall også dumt om folk som ikke er i ledelsen sier sånt? Eller er det greit om vi sier sånt, mens du reagerer på selve ordet "forumjustis"?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:31   #69
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Hvordan skifter man sånn...eh... sidegreie, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:34   #70
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan skifter man sånn...eh... sidegreie, da?

Du går inn på http://www.foreldreportalen.no/forum...do=editoptions og scroller ned til valget "Antall innlegg som vises per trådside". Og så endrer du den til for eksempel 80. Hvis du er skikkelig hardcore.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:36   #71
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Takk- da har jeg visst 60, men jeg merker ikke så stor forskjell.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:39   #72
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men er det ikke da den som påminner, som teknisk sett utøver justisen? Og dette er jo litt av utgangspunktet mitt, faktisk.

Er det du mener at det egentlig ikke er brukerne som utøver justisen, men moddene?

Jeg er litt usikker på hva du mener, det jeg tror du mener er følgende:
Det er lederene som utøver justisen, også hvis de oppmuntrer andre brukere til å være de som "utfører" den.

Hvis jeg har forstått deg riktig er jeg egentlig ikke enig med deg. Ledelse er mer komplekst enn det. Jeg jobber med ledelse selv og innen mitt fagfelt er det mer med ledelse enn å fortelle andre hva de skal utføre. Selvfølgelig er informasjon (dette skal utføres) og prioriteringer (hva som skal utføres først) og fordeling av oppgaver (du skal utføre det) en del av det å drive med ledelse. Men ledelse er også å delegere, motivere, oppmuntre, sette opp sansjoner.

På FP er det ikke så mye ledelse i tradisjonell forstand å spore. Ikke fordi det ikke er flinke folk, men fordi at formen i seg selv ikke innbyr til ledelse. Som en "ordinær leder" har du til en viss grad mulighet til å tvinge gjennom bestemmelsene dine. Her på FP har vi det ikke. Jeg oppfatter oss mer som et dugnadslag. Ja, vi har en ledelse, men i realiteten har de liten makt, i aller, aller, aller verste senario kan vi stenge ute brukere. (Hvilken makt er det sammenlignet med en arbeidsplass, lizzom?) Det ligger en mye større grad av frivillighet om vi vil være med, vår innsats betyr noe og vi har mye større ansvar som enkeltpersoner.

Og dette ansvaret kommer av friheten. Jeg kan når som helst - nå, i dette sekund - velge å aldri logge meg inn på FP igjen. Jeg kan være på andre forum. Jeg kan ta pause og komme tilbake. Jeg kan lage tråder om det jeg vil lese om, jeg kan velge om jeg ønsker en personlig fremtreden eller kanskje jeg vil bare engasjere meg i diskusjoner?

Denne friheten har du ikke i en tradisjonell arbeidslivsetting, hvor mye av forestillingene våre om ledelse kommer fra. Jeg tror at det er mer fruktbart å tenke på FP som et vertskap, en dugnadskomite eller en foreldregruppe, heller enn en organisasjon eller stat.

(Og nå håper jeg virkelig at det var i den gaten du tenkte! )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:48   #73
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg må innrømme jeg syns det er rart at så mange virker å ha problemer med å skille moderator/bruker-rollene.
Jeg forventer at moddene skriver en formell hilsen (moderatorisk hilsen e.l.) nederst i innleggene dersom de svarer som modder, ellers tar jeg det for gitt at de svarer som privatperson.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:04   #74
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg må innrømme jeg syns det er rart at så mange virker å ha problemer med å skille moderator/bruker-rollene.
Jeg forventer at moddene skriver en formell hilsen (moderatorisk hilsen e.l.) nederst i innleggene dersom de svarer som modder, ellers tar jeg det for gitt at de svarer som privatperson.

Nettopp.

Skjønner heller ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Jeg syntes ikke det var vanskelig å skille før jeg ble moderator selv heller, så jeg kan uttale meg på mine vegne om det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:05   #75
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skjønner heller ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Jeg syntes ikke det var vanskelig å skille før jeg ble moderator selv heller, så jeg kan uttale meg på mine vegne om det.

Men hva mener du om det som moderator, da?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:05   #76
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jøss, den smileyen tror jeg kanskje aldri jeg har brukt før. I wonder why.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:15   #77
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er det du mener at det egentlig ikke er brukerne som utøver justisen, men moddene?

Jeg er litt usikker på hva du mener, det jeg tror du mener er følgende:
Det er lederene som utøver justisen, også hvis de oppmuntrer andre brukere til å være de som "utfører" den.

Hvis jeg har forstått deg riktig er jeg egentlig ikke enig med deg. Ledelse er mer komplekst enn det. Jeg jobber med ledelse selv og innen mitt fagfelt er det mer med ledelse enn å fortelle andre hva de skal utføre. Selvfølgelig er informasjon (dette skal utføres) og prioriteringer (hva som skal utføres først) og fordeling av oppgaver (du skal utføre det) en del av det å drive med ledelse. Men ledelse er også å delegere, motivere, oppmuntre, sette opp sansjoner.

På FP er det ikke så mye ledelse i tradisjonell forstand å spore. Ikke fordi det ikke er flinke folk, men fordi at formen i seg selv ikke innbyr til ledelse. Som en "ordinær leder" har du til en viss grad mulighet til å tvinge gjennom bestemmelsene dine. Her på FP har vi det ikke. Jeg oppfatter oss mer som et dugnadslag. Ja, vi har en ledelse, men i realiteten har de liten makt, i aller, aller, aller verste senario kan vi stenge ute brukere. (Hvilken makt er det sammenlignet med en arbeidsplass, lizzom?) Det ligger en mye større grad av frivillighet om vi vil være med, vår innsats betyr noe og vi har mye større ansvar som enkeltpersoner.

Og dette ansvaret kommer av friheten. Jeg kan når som helst - nå, i dette sekund - velge å aldri logge meg inn på FP igjen. Jeg kan være på andre forum. Jeg kan ta pause og komme tilbake. Jeg kan lage tråder om det jeg vil lese om, jeg kan velge om jeg ønsker en personlig fremtreden eller kanskje jeg vil bare engasjere meg i diskusjoner?

Denne friheten har du ikke i en tradisjonell arbeidslivsetting, hvor mye av forestillingene våre om ledelse kommer fra. Jeg tror at det er mer fruktbart å tenke på FP som et vertskap, en dugnadskomite eller en foreldregruppe, heller enn en organisasjon eller stat.

(Og nå håper jeg virkelig at det var i den gaten du tenkte! )

Tusen takk for oppklarende svar

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:23   #78
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Spor i vei og kall gjerne en spade for en spade.

Det er ikke nødvendigvis ikke kritikk bare fordi HI har bestemt det når så og si alle andre leser det som kritikk. Da bør det enten omformuleres eller så bør HI lære seg definisjonen av kritikk sånn til en annen gang. Tenker jeg.

Dette svaret er det første svaret noensinne på FP jeg har blitt lei meg av, rett og slett. Det viser vel kanskje bare at jeg ikke er så distansert til nettforum som jeg har trodd.

Jeg tror jeg lar diskusjonen være, jeg klarer ikke helt å få frem det jeg mener, og da blir det bare tullete å forsette å prøve. Og i lys av andres spørsmålstegn ved roller på forum og sånn, så var det kanskje dumt å spørre nå, med tidligere debatter friskt i minne. Mitt utgangspunkt var et ganske annet.

Jeg hadde ikke tenkt å kritisere noen, men skjønner jeg har formulert meg klossete. Beklager.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:44   #79
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg hadde ikke tenkt å kritisere noen, men skjønner jeg har formulert meg klossete. Beklager.

Vet du, jeg synes ikke du skal måtte beklage deg. Det må kunne få være rom for å "snuble" litt, synes jeg.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 15:13   #80
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette svaret er det første svaret noensinne på FP jeg har blitt lei meg av, rett og slett. Det viser vel kanskje bare at jeg ikke er så distansert til nettforum som jeg har trodd.

Jeg tror jeg lar diskusjonen være, jeg klarer ikke helt å få frem det jeg mener, og da blir det bare tullete å forsette å prøve. Og i lys av andres spørsmålstegn ved roller på forum og sånn, så var det kanskje dumt å spørre nå, med tidligere debatter friskt i minne. Mitt utgangspunkt var et ganske annet.

Jeg hadde ikke tenkt å kritisere noen, men skjønner jeg har formulert meg klossete. Beklager.

Jeg synes ikke du skal la dette innlegget gå innpå deg. Jeg oppfattet Nennes svar som en lite veloverveid støtte til Røverdatter for ser man i tråden så er det vel strengt talt bare 2 som kritiserer deg for å kritisere? Resten fokuserer på sak og jeg kritiserer folk som kritiserer deg for å kritisere!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no