Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hva trodde du på som liten?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 15:31   #1
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Hva trodde du på som liten?

Fant denne siden.
En trodde så mye rart når en var liten.
Jeg husker selv at jeg trodde, at i gamle dager var verden i svart/hvitt.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 15:33   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg husker ennå jeg sto og tittet på himmelen - den var overskyet og grå. Langt der oppe kunne jeg skimte et rundt "hull".
Jeg vet i dag at dette hullet var omrisset av sola, som kunne sees bak skyene,
men den gang var jeg helt sikker på at dette var hullet som Gud hadde lagd i skydekket, slik at han kunne se ned og følge med på oss.

(Han kunne jo ikke se oss når det var overskyet, må vite.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 15:36   #3
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde vi hadde en konge i hver by.
Jeg så han på 17. mai. (Vi bodde ikke i Oslo).

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 15:46   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde det fantes en himmel.

Slik var min himmel:

Det var et laaaangt tre gulv.- en kunne ikke se enden. Skyer var vegger og tak. Bortover dette tregulvet sto det to rader med senger. I hver seng var det hvite deilige store dyner og sengetøy . I sengene satt alle de døde! -Lys levende, de pratet og lo med hverandre, og hadde det riktig så hyggelig. Noen sov også. De hadde på seg hvite nattklær og nattluer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:05   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg flyttet til Norge som 12åring og da trodde jeg at Bodø var inngjerdet som Øst-Berlin siden det var en militærby og jeg var helt sikker på at elevene måtte gå i skoleuniform, for det bruker de i utlandet Jeg var virkelig bekymret for dette når vi skulle flytte.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:10   #6
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde det var nok å ønske seg barn, for å få dem. Alle par i familien sa jo at de ønsket seg barn og noen måneder etter kom de trillende med barnevogna. Som femåring dristet jeg meg til å ønske meg barn med nabogutten, Freddy. Etter hvert kom angsten snikende, og på kvelden måtte jeg gråtende innrømme til mor og far at jeg nok hadde baby i magen, men at jeg egentlig ikke ønsket meg det likevel. (Freddy trodde forresten ikke det samme og syntes jeg var rimelig teit)

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:22   #7
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde at nordlyset kom og tok meg hvis jeg vinket eller ropte til det.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:23   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde at min onkel og kommunen kunne ordne alt. Kommunen var en mann som alle de voksne i barnehagen snakket om hele tiden.

Jeg trodde at alle tenkte på norsk, men at noen måtte snakke på et annet språk. Jeg var glad for at jeg var blandt dem som snakket på samme språk som jeg tenkte.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:26   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde også at man ikke skulle se inn i et speil når det var mørkt i rommet. Da kunne demoner komme ut og dra en inn i speilet.

Men det tror jeg forresten fortsatt på.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:55   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde at onkelen min som var politi kunne sette meg i fengsel om jeg gjorde noe galt (altså: var livredd han) Og så trodde jeg at verden var som en slik "snøkule" og at Gud satt på utsiden og ristet. (Han har den hele, vide verden i sin hånd, ikke sant?)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:58   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg trodde at min onkel og kommunen kunne ordne alt. Kommunen var en mann som alle de voksne i barnehagen snakket om hele tiden.

Jeg trodde at alle tenkte på norsk, men at noen måtte snakke på et annet språk. Jeg var glad for at jeg var blandt dem som snakket på samme språk som jeg tenkte.




Fantastisk!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 17:01   #12
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg trodde at min onkel og kommunen kunne ordne alt. Kommunen var en mann som alle de voksne i barnehagen snakket om hele tiden.

Dette trodde 7-åringen min også. Kommunen gikk forresten med en bok på hodet, slik som Petter Smart.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 17:06   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde pappaen min kunne alt. Vist jeg skulle være uheldig å dette ned fra et tre å brekke armen, så kunne han bare reparere den.

Jeg trodde nordlyset kom å tok oss vist vi kom for sent hjem.

Jeg trodde jeg hadde giftet meg når jeg var brudepike, det trodde han gutten som gikk sammen med meg. Tror vi var "gift" i tre år eller noe før jeg forstod det.

Jeg trodde en begravelse var å grave ned en person for så å grave den opp igjen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 17:07   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde at pappa var ungdom (for det hadde han jo sagt).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 17:09   #15
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Ja, jeg trodde også at alt var sort/hvitt i gamledager.

Jeg trodde også at hjertet (uttales hjerta på vestlandsk) var en dame. "Hjerta" syntes jeg hørtes ut som et damenavn. Og jeg visste at "Hjerta" for all del ikke måtte slutte å slå. Lurte jo på hvor hun slo, og regent med det var på en stekepanne. Jeg fortalte dette til min lillebror, og jeg husker vi var livredde for at hun skulle bli sliten.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:09   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde på tannfeen. Jeg trodde ikke på julenissen eller annet "tull", men tannfeen trodde jeg bestemt på i mange år, helt til noen tullinger på barne-tv, av alle ting, sa at hun ikke fantes. Snakk om gråt og tenders gnissel i dagevis etterpå.

Ellers så trodde jeg at gammelrosa var slik rosa så ut før, og jeg lurte veldig på hvem som hadde oppfunnet den "nye" rosafargen.

Jeg lurte også vel og lenge på hvordan folk bestemte seg for å gifte seg. Jeg trodde man spurte tilfeldig forbipasserende på Bybrua i Trondheim om dette, og var stadig spent på om mamma ville stoppe en mann der en gang og spørre han.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:14   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg var ti år da jeg var utenlands første gang. Vi var to familier, og naive nolo trodde at når familiefedrene tok seg en tur langs stranden og så etter suppestasjoner, så drakk de suppe der. Jeg syns jo det var litt rart at de hadde lyst på suppe i varmen, men pappa(verdens eldste teenager, i følge eget utsagn) likte nå så mye rart.

Jeg var redd revebjeller, for bestemor hadde sagt de var farlige. Akkurat hva de skulle gjøre mot meg, vet jeg ikke, men jeg gikk i store buer utenom.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:14   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Det husker jeg ikke. :alzheimer:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:52   #19
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Jeg trodde også at det ikke fantes farger i gamle dager.

Også var jeg livredd rever. Mamma måtte sitte mange timer på sengekanten min for at jeg skulle sovne i den perioden.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:56   #20
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva trodde du på som liten?

Det med å tru at verda av i svart/kvitt i gamle dagar gjorde eg også, det såg eg jo på tv... ekstra ille vert det kanskje med tanke på at vi sjølv hadde svart/kvitt tv på den tida...

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no