Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere dyreelskere som ikke ville brukt pels

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 13:13   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for meg blir det forskjellig med husdyr som ku og sau, og "ikke husdyr" som mink og rev..

Kyrne er jo ikke til for å vandre fritt i skog og mark. Og jeg synes ikke det å ha kyr kan sees på som fangenskap!?

Jeg ser veldig godt poengene dine him, men jeg klarer ikke å bli enig med deg i hverken hode eller hjerte

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:14   #62
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Næringen har fått stor kritikk for måten de driver på, og jeg synes det er kritikkverdig at de fleste ikke vil gå inn i dialog hvordan man skal bedre forholdene for pelsdyr.

Ja, og det er en annen skål. Som jeg sier så er jeg imot dyrehold hvor dyrene plages. Akkurat avlivningsmetoden reagerer jeg ikke så mye på. Så vidt jeg vet er avlivning med støm smertefritt, men det at dyrene står i små bur synes jeg er grusomt! Men hvis dyrene hadde blitt behandlet anderledes synes jeg at pels hadde vært helt OK.


Sist redigert av him : 27-09-06 kl 14:31.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:15   #63
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ville syntes det var ok om de først og fremst brukte kjøttet, og at pelsen var et "biprodukt" som de også brukte. Så lenge dyret hadde det bra, vel og merke.

OK, bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du ville fremdeles ha vært motstander av pels selv om dyrene hadde levd et bra liv i store (snakker kilometer) innhegninger?

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:16   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, av etiske grunner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:58   #65
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

Men syns du pelsdyr i Norge i dag blir behandlet akseptabelt? Hva er akseptabelt for deg?

Jeg vet ikke sikkert hvordan pelsdyr i Norge blir behandlet i dag. Hvis de enda sitter i de små knøtteburene sine mener jeg ikke at det er akseptabelt, nei.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no