Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den fineste dialekten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 11:34   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

:leter med lys og lykte etter min egen romeriksdialekt i denne tråden:






Jeg synes de har sjarmerende dialekter i Gudbrandsdalen, Valdres og andre "indre" områder i Sör-Norge.

Scarlett: Utseendet og sjarmen til Thorstvedt er definitivt å foretrekke framfor språket, men takk for påminnelsen om at rogalandsdialekt kan väre hyggelig! Jeg har dårlige erfaringer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:35   #42
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Jeg var en del sammen med noen fra Arendal som jobbet i sjømannskirken, og ble helt forelsket i dialekten.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:40   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Det var ingen som syntes nesten bortnormaliserte rester av Tromsødialekt (jeg tror "knot" er fagtermen) var finest, altså? - Trodde ikke det, nei.

Jeg synes forresten en god del nordvestlandske dialekter er ganske stilige. Men jeg er oftest for fjern til å få med meg hva slags dialekt folk egentlig har.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:40   #44
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Stavanger syns jeg

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:40   #45
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Alle som snakker som Erik Thorstvedt får meg mo i knærne.

Alle som ser ut som ham også, forøvrig.


Det var mange småfnisende damer på avdelingen vår for 2,5 år siden når Erik Thorstvedt plutselig dukket opp (han har utviklet et pausetreningsprogram på pc som vi var tidlig ute med å teste på arbeidsplassen vår).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:48   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var ingen som syntes nesten bortnormaliserte rester av Tromsødialekt (jeg tror "knot" er fagtermen) var finest, altså?

Lett avslepen tromsödialekt er i alle fall fint! Det kommer kanskje delvis av at jeg har ei god venninne som snakker slik, og ettersom hun er så likandes blir dialekten det også. For meg er det en ulöselig sammenheng mellom dialekter og brukere - liker jeg brukeren godt, blir gjerne dialekten som musikk i mine örer også.

Når vi först befinner oss nordpå, må jeg nesten også slå et slag for brönnöysund-målet. Det er sjarmerende, det!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:50   #47
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Tror det har noe med at hvis du liker noen, blir dialekten fin. Husker en drit-kjekk gutt fra Stavanger på en speiderleir.. elsker den dialekten!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:50   #48
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Jeg tror jeg liker alle dialekter. Har bodd eller feriert i alle norges landsdeler, og jeg blir alltid sjarmert av alle dialektene.

Men jeg har et ønske om å finne en mann med valdres-dialekt, eller kanskje stavanger-dialekt

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:50   #49
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er ikke alle bergensere som snakker like stygt. :gift med en:


Signerer
Gift med en jeg og

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:24   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Jeg synes sunnmørsdialektene er fine jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:28   #51
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Dialektene rundt Mjøsa! Toten og slikt synes jeg er sjarmerende og kult....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:37   #52
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Bergens dialekten og Sogne målet.

Kunne aldri hatt en mann fra møre, den dialekten takler eg dårlig

Synes den dialekten på Lom/Garmo er drit kul, men skjønner ikkje bæret av kva dei seier. Har endå problem med å skjønne tanta mi etter x antall år. Men digge dialekten!

  Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:44   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Vest-Telemarkdialekten synes jeg er finest.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:16   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Alle som snakker som Erik Thorstvedt får meg mo i knærne.



Jeg må seriøst kjøpe hytte eller noe på Stord (får aldri mannen med på flytting dit for pokker). Jeg griner bare jeg tenker på den øya, har så mange minner derfra. Når jeg hører folk komme derfra eller snakke den dialekten får jeg lyst å klenge meg på dem og bli med dem tilbake til Stord og bare bli der!

Savner bestemors hus på toppen av et "fjell" i Jensanesveien i Sagvåg, med det lille berget i hagen der jeg og min bror hadde "seilehølen" der vi lekte med båter og andre leker, alle frukttrærne, blåbærbuskene, jordbæråkeren ... Gud jeg har mange minner derfra.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:19   #55
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Haugesundsdialekten! Uten tvil! Og bestefars sognemål:

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:21   #56
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Når jeg hører folk komme derfra eller snakke den dialekten får jeg lyst å klenge meg på dem og bli med dem tilbake til Stord og bare bli der!

min mann får du ikke Synes det er greitt å være på besøk på Stord, men tror ikke jeg kunne flyttet dit. Så jeg holder mannen min her jeg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:33   #57
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Føyer meg inn i rekkene og innrømmer at jeg også er svak for Haugesundsdialekten...

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:43   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

min mann får du ikke Synes det er greitt å være på besøk på Stord, men tror ikke jeg kunne flyttet dit. Så jeg holder mannen min her jeg.

Har mann selv, som jeg er veldig fornøyd med, så slapp av.
Men jeg skulle gjerne sett at han var like svak for Stord som det jeg er, hehe.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:31   #59
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Kordan går de med dæ? Æ ser ikkje dæ så ofte nu lenger. Sukk.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:43   #60
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Jeg synes mange Trøndere har fin dialekt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no