Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannen har kjøpt bil...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 17:47   #21
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Jeg hadde blitt litt fornærmet, over å ikke bli informert... Synes faktisk det er mangel på respekt over partneren Jeg synes man bør være enige om dyre innkjøp.


MEN gratulere med "ny" bil! Så hvis det var for å glede deg, så kan man jo se det "litt" igjennom fingrene. Men bare litt....


Sist redigert av Pelikan : 24-02-07 kl 23:20.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:29   #22
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Det virket som om det skulle være en hyggelig overraskelse til deg da? Han trodde vel du skulle bli kjempeglad!
Skjønner at du reagerer, men tanken hans var nok god.

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:38   #23
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Det virket som om det skulle være en hyggelig overraskelse til deg da? Han trodde vel du skulle bli kjempeglad!
Skjønner at du reagerer, men tanken hans var nok god.

Det var også mitt inntrykk. Jeg tror egentlig jeg hadde været glad for å slippe al styret med å finne bilen, finansiering etc. Bare sette meg inn i gliset med min store mage og VROUM ! off to BabyShop.

Grattis med ny bil !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:06   #24
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Gratulerer med ny bil! Han burde jo ha sagt i fra, men litt anderledes når det i det er en bil dere har bruk for. Ikke bare en han kjøper for sin egen del

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:07   #25
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Grattis med ny bil!
Jeg hadde ikke blitt sur, så fremt ikke økonomien hadde gått helt ad dundas.
Virker som han gjorde dette i beste mening og for å glede deg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:14   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Grattis med ny bil!!!

Vi har ikke felles økonomi i og for seg, vi er ikke gift, og eier hver vår bil
Huset eier vi sammen, eier andeler hver, jeg 29/50 og han 21/50 (og halvparten av gjelden hver)
Fordi jeg har særkullsbarn er det slik

Da jeg kjøpte BMW'en min rådførte jeg meg ikke med han, men med min egen økonomi.
Jeg sa jo selvsagt ifra at nå kjøper jeg ny bil osv..men det er jeg som kjøper og jeg som bestemmer om jeg vil bytte ut min bil
Det samme gjelder selvsagt han og hans bil
Det der ordner han opp i selv

(men jeg betaler forsikringen hans da....fordi den er en del av hele pakken som jeg betaler og fordi jeg tjener mer enn han)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:31   #27
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Gratulerer med ny, fornuftig, Tromsøbil!
Hadde nok blitt en smule grinete om mannen kjøpte ny bil uten å informere meg, og jeg tviler på at han hadde turt det ...(I alle fall ikke når jeg var gravid )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:47   #28
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Gratulerer med ny bil!

Dette er jo sikkert bare ment som en hyggelig overraskelse.
Enkelte menn tenker ikke på hvordan vi kvinner tenker i slike situasjoner.
Han prøvde sikkert bare å være snill

(Unnskylder mannen så godt jeg kan )

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 11:44   #29
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Takk for alle gratulasjoner.
Mannen gjorde det nok absolutt i beste mening, han fikk litt angst når jeg satte meg fast i snøkovet når han var bortreist, så han vil vel ha meg i en bil som tar seg godt fram her i vinterland.

Og det er faktisk en subaru, ja. Subaru Legacy.

...men jeg har nå tenkt å beholde "kvota" mi på å kjøpe dyre ting uten å si ifra (hm, trenger kanskje ny PC snart...).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 13:10   #30
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Gratulere med ny bil!
Dette er noe som min mann også kunne ha funnet på :mumler: Han kunne kommet hjem strålende glad, vist frem vidunderet og forventet skryt og ros for sin handling I beste mening selvfølgelig men likevel ...

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 13:18   #31
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Så koselig.

Kanskje jeg skal overraske mannen med å bytte bil?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:26   #32
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Og det er faktisk en subaru, ja. Subaru Legacy.

Jeg har selv en gammel (1997) Subaru Legacy, og den er aldeles super på vinterveier ! Kommer seg opp og ned overalt, i noenlunde kontrollert tempo. Veldig lite tull med reparasjoner o.l. Og så er den ikke nær så stygg som Subaru Forester. Du kan bare glede deg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 22:57   #33
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.234
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

I himmelen hvor snille alle som svarer er. Jeg hadde klikka helt om min mann hadde gjort noe sånt. Han hadde helt sikkert ikke gjort det igjen etter kort tid. Syns du burde markere kraftig at dette er ikke greit.

meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:52   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Så lenge det er en fornuftig bil dere har råd til og bruk for, og det ikke strider veldig mot noe du gjerne vil være med og bestemme, så er det kanskje ikke all verdens å bli sint for.

JEG er altfor mye av en kontrollfrik med meninger om ALT, så her i huset hadde det ikke gått.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:28   #35
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Gratulerer med ny bil!

Men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor han gjør sånt? Er det for å overraske deg... eller er det fordi han ikke tror han får deg med på det? Jeg reagerer spesielt sterkt fordi han for kort tid siden har lovt deg å aldri gjøre noe sånt igjen. Om mannen min overrasket meg med ny bil nå... og jeg var fornøyd med bilkjøpet... tror jeg kanskje at jeg hadde blitt mest glad.

Høres ikke ut som det blir noen storslått ferie på dere da, ettersom han har brukt av feriepengene... ?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:40   #36
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

I himmelen hvor snille alle som svarer er. Jeg hadde klikka helt om min mann hadde gjort noe sånt. Han hadde helt sikkert ikke gjort det igjen etter kort tid. Syns du burde markere kraftig at dette er ikke greit.

Kanskje hun ikke føler behov for å markere kraftig at dette ikke er greit?
Vi er forskjellige, og utgangspunktet og konsekvensene av en slik handling er svært forsjellig fra familie til familie.

Jeg mener, i utgangspunktet, at en såpass stor investering er noe man i alle fall avklarer på forhånd. Mannen til Miromurr har alliert seg med andre i forkant av dette, og han skjønte sikkert at hun ikke kom til å klikke.

Ja, jeg kunne funnet på, helt alene, at jeg ville bytte bil. Ville hintet litt frampå i forhold til mannen, tror jeg. Jeg ville i alle fall ikke gjort det hvis jeg visste at han var fullstendig imot. Hadde han gjort det hadde jeg sikkert taklet det helt fint. Dvs. at bilen vår står i mitt navn så han hadde fått litt problemer med å bytte den inn uten å innvie meg i dette.

Hvis man gjør en så stor økonomsk utskeielse der konsekvensene blir at man må "slit'an" med havregrøt uten sukker og vann i lange tider, (og kjøpekortlån for å holde inkassoregningene unna) er det selvsagt fullstendig ansvarsløst.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:31   #37
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)
 
Stjerne sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 61
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Opprinnelig lagt inn av Tebasile, her.

Da hadde jeg nok ikke blitt så veldig glad.
Men gratulere med ny bil.

Helt enig her skal jeg være med å bestemme

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 11:55   #38
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mannen har kjøpt bil...

Jeg har fått en oversikt over hvordan han egentlig har finansiert bilkjøpet, og det er stort sett feriepengene det har gått utover. Han sier også at det ikke skal gå utover husholdningsbudsjettet eller "mine" penger, så det får vel gå av utstyrs og festkvota til mannen, nå får han ikke vin på et år!

Det blir nok heller ingen luksusferie i år, vi får vel ta en bilferie istedet...
Det er ihvertfall god plass til telt og greier, med stasjonsvogn med 200 L takboks.

(...men nå er det faktisk herlig med firehjulstrekker i Tromsø, særlig med tanke på at vi snart flytter inn i nytt hus i en av byens værste bakker).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no