Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vinterdresser og holdbarhet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 11:34   #21
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

ReimaTec-dressene vi hadde vinteren hun var 1 og vinteren hun var 2 ble ikke synlig slitt. I år har vi hatt TTH og den er heller ikke synlig slitt, selv ikke etter et par skliturer på barasfalt på knærne. Virker som en veldig bra dress. I tillegg har vi hatt Reflexdressen med uttagbart ullfor. Har brukt den mest som vår/høstdress men ganske mye i år pga mild vinter. Den er heller ikke synlig slitt etter 1,5 års bruk. Så vi er veldig fornøyd med dressvalgene våre og kvaliteten på dem.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:14   #22
maske
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 45
maske har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Holder dressene en sesong er jeg fornøyd også er det bare ett pluss hvis lillebror kan arve etter storebror (om ikke noe annet så i allefall bruke det som en ekstradress).

__________________
Shamanamading!
maske er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:46   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Da jeg kjøper dress regner jeg med at den holder minst en sesong. Vi har ofte handlet brukt, og det har aldri vært noe problem. Men nå som vesla er fire år prøver jeg å finne slitesterke dresser. Vi var kanskje ekstremt heldig med vår trolldress, den overlevde mange reimadresser i barnehagen vinteren for to år siden. Da var det nesten ikke snø, så barna lekte på is og grus. Den dressen ble brukt aktivt i tre sesonger, og er nå pakket bort til lillebror. Reimatec er veldig gode, men jeg synes de er best til rolige småbarn eller til bruk i myk snø. Og de er veldig dyre om man trenger en ekstra "slitedress" i tillegg synes jeg. Men vi har aldri prøvd Reimatec+ riktignok, den er vel beregnet på mer aktiv bruk. I år har vi TTH, den ser helt ubrukt ut faktisk. Vi har også hatt en dress fra Reflex, kjempegod, men litt kort til min lange jente. Så den skal en annen liten snuppe få.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:52   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Har nå en Reima som vi bruker når det er typisk snø / vintervær. Også har vi en mer bevernylon-sak, med litt gummi på knærne som vi bruker når det er mildt og sølete. Foreløbig ser det ut til at de kan holde neste vinter også.

Sånn gjør vi også. Reimatecdressen heter snødress hos oss og så har vi type bevernylondresser til annet bruk. Er det sølete og slapsete tar barnehagen gjerne regntøy utenpå også.

Jeg har kjøpt flere brukte Reimatecdresser forresten og de har vært som nye, så det kan vel tenkes at andre også gjør som oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:22   #25
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Hvor lenge man kan regne med at en dress holder er jo avhengig av både barnets alder og forholdene dressen brukes under. En vinterdress som brukes på snø holder jo lenger en en som brukes på barmark. Helt små barn sliter dessuten mindre på dresser en det større barn gjør.

Så jeg synes det er vanskelig å si noe om levetid på en dress da samme dressen kan ha ulik levetid under ulike forhold.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:23   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Jeg har prøvd å kjøpe alle typer dresser, billige til maks 500 kr, mellomprisklasssen 500-1000 kr og dyre som koster over 1000 kr. Så langt har de billigste og mellomklassen vært best. Jeg forventer at en dress holder en hel sesong og kan arves. Det har ikke vært noe problem for oss. Jeg har gjerne brukt arvedressene når det er sølete og mye grus ute. Da har vi spart på den nye dressen til snøen har kommet. Da holder dressene lenger og jeg slipper å erge meg over at nye dresser blir ødelagte.

De dyre Troll-dressene jeg kjøpte til jentene mine tåler ikke et aktivt barns lek. Etter mindre enn en ukes barnehagebruk hadde begge jentene hull i dressene. Det var masse snø på det tidspunktet. Begge jentene kom hjem med hull i dressene. Jeg klagde men fikk til svar fra Babyshop at det måtte man regne. En lett Trolldress har ikke samme stiltestyrken som tyngre dresser feks bevernylon. Det er er det de ofrer for å få dressene lette og smidige. De er kjempefine når det gjelder vannavstøtniningen og å holde på varmen. Hva hjelper det når de ikke tåler å brukes? Jeg klagde både til leverandør og som sagt Babyshop. Samme svaret, den er ikke like slitesterk. Dette gjaldt også Reima i følge Babyshop. Det er to merker jeg aldri kommer til å kjøpe igjen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:50   #27
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Vi har hatt ReimaTec i alle barnehageårene for våre 3, og vi har vel bare opplevd hull én gang. Og da var det en rift etter nettopp aking hvor det er grus og stein osv.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:58   #28
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Vi har stort sett bare hatt Reima dresser, ikke reima-tec. Den siste jeg kjøpte heter Buller og bång.

Før 3 årsalderen har dressene holdt til 3 unger uten å bli utslitt.
Fra 3 år og opp har dressene holdt til 2 barn.Tredjemann fikk ny dress da han var 3. Arvedressen var ikke utslitt eller ødelagt, bare litt slitt i baken, så den funker fint som hjemmedress.

Her i huset er ungene ikke så storvokste og vokser ikke så kjempefort. Så om jeg kjøper dressen romslig har de den i 2 sesonger. Dressene blir altså brukt i mange år.

Her i Tromsø er det sne om vinteren, er nok gunstig for dressenes holdbarhet.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:04   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Min erfaring er at Reima tec og Troll ikke egner seg få godt på snøfattige vintre. stoffet er sikkert vind- og vanntett, men slitasjen blir for stor når dressene brukes på vår sand o.l. Vi har brukt Helly Hansen-dresser i bevernylon og med gummiforsterkninger på beina og rumpa. Denne tåler mye mer "hard" bruk. Bevegelsesfriheten i sistnevnte er derimot elendig. Den er jo så tung og stiv i forhold til de to førstnevnte.

Vi har alltid minst to dresser som vi bytter på. Jeg forventer at dressen holder minst så lenge den passer barnet.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:30   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Jeg forventer at dressen holder minst en sesong nå som eldste snart er 5 år. Den Beaver-dressen vi kjøpte har nå holdt i 1 sesong og ser ut som den kan brukes en sesong til hvis lengden holder.
Han er ikke en spesielt forsiktig gutt, klatrer og sklir, så dressen får prøvd seg. Veldig fornøyd med Beaver. Hadde en av merket Leketøy året før, den var vi også veldig fornøyd med, lett og ledig, samtidig varm og slitesterk.
Dressene vi har brukt fram til 3 år blir nå brukt til minste, og de kan brukes til både et, to og tre barn til, de sliter jo ikke sånn. Minste er snart to år og liker seg ikke godt ute, så det er vel null slitasje på den arvede dressen hennes som jeg ikke husker merket på. Alle dressene av varierende merker fra storebror holder fint til lillesøster.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:33   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Vi har bare hatt billige dresser, og de har som oftest holdt i flere sesonger. Gode arveting.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:37   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hadde en av merket Leketøy året før, den var vi også veldig fornøyd med, lett og ledig, samtidig varm og slitesterk.

Vi hadde en slik Leketøy-dress forrige sesong. Den varianten som koster rundt kr. 500,- Vi var veldig fornøyd med den, bortsett fra at glidelåsen gikk i stykker. Er det noen flere som har opplevd at glidelåsen på den dressen er spesielt sårbar?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:46   #33
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Vi har holdt oss til rimelige dresser (Boca fra Bogerud) og de har gått i arv til flere unger uten at det har blitt hull. Refleksen har blitt vasket ut noe, men det har ikke vært noe problem - leker ikke ute i mørket og refleksvest er bedre uansett.

Ville blitt skuffet om dressen ikke holdt mer enn en sesong. De er laget til barn og skal tåle røff bruk. Min eldste leker røft. Hadde en Play-dress (G-sport) som fikk flere revner etter et par måneder - sikkert når han klatret i tre e.l. Veldig skuffet over det. Gummikvaliteten varierer tydelig også fra merke til merke. Kjøpte ny Boca dress - holder kjempebra. Mer enn god nok kvalitet til innlandsvintere

Jeg mener at dyre barneklær skal kunne gå i arv og tåle ganske tøff utebruk.
I går kjøpte jeg Reflex dress til halv pris (uten gummi i rompa - lurer på hvordan det blir), og forventer at den holder hele neste sesong og kan gå videre i arv.

(Fine m gummi i rompa, er at det er så gøy å ake på snøen uten akebrett også!)

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:16   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Vi hadde en slik Leketøy-dress forrige sesong. Den varianten som koster rundt kr. 500,- Vi var veldig fornøyd med den, bortsett fra at glidelåsen gikk i stykker. Er det noen flere som har opplevd at glidelåsen på den dressen er spesielt sårbar?

Ikke vi ihvertfall, den holdt den. Jeg prøvde å få tak i Leketøy på nytt, men da hadde sportsbutikken sluttet å føre merket.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:22   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Blush, her.

Vi har holdt oss til rimelige dresser (Boca fra Bogerud) og de har gått i arv til flere unger uten at det har blitt hull. Refleksen har blitt vasket ut noe, men det har ikke vært noe problem - leker ikke ute i mørket og refleksvest er bedre uansett.

Ville blitt skuffet om dressen ikke holdt mer enn en sesong. De er laget til barn og skal tåle røff bruk. Min eldste leker røft. Hadde en Play-dress (G-sport) som fikk flere revner etter et par måneder - sikkert når han klatret i tre e.l. Veldig skuffet over det. Gummikvaliteten varierer tydelig også fra merke til merke. Kjøpte ny Boca dress - holder kjempebra. Mer enn god nok kvalitet til innlandsvintere

Jeg mener at dyre barneklær skal kunne gå i arv og tåle ganske tøff utebruk.
I går kjøpte jeg Reflex dress til halv pris (uten gummi i rompa - lurer på hvordan det blir), og forventer at den holder hele neste sesong og kan gå videre i arv.

(Fine m gummi i rompa, er at det er så gøy å ake på snøen uten akebrett også!)

Enig.
Ser at det er Boca minstejenta har arvet fra storebror, vi har to dresser i str 86-92 og 98 som hun arver, de virker jo veldig slitesterke og solide. Men i den str er heller ikke slitasjen størst, men stoffet virket så sterkt at jeg fint kunne prøvd merket til storebror også. Det eneste med Boca-dressene våre er at de virker litt tunge for små kropper.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:24   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Jeg forventer at en vinterdress skal kunne arves videre etter å ha vært brukt en sesong. Har aldri opplevd huller og rift ennå, og ungene mine er ikke akkurat så veldig forsiktige av seg for å si det sånn. Vi har brukt mye Reimatec vinterdresser, men mest når det er snø. Vi har en vanlig bevernylondress (rimelig type) som reservedress, og i vinter så har jeg kjøpt P.o.P. dresser til ungene på salg, og de virker veldig slitesterke når det ikke er snø også. Like fin og vanntett som Reimatec dressen, men den er dessverre litt vanskeligere for ungene å kunne klare å ta på seg selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:35   #37
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Jeg har Mikkline dress til minstemor, og som reserve en Claire dress som er 7 år og like fin !!!
Guttene mine har HH dresser, det har de alltid hatt. Kun en gang opplevd at det har gått hull på en, men det lot seg greit reparerere. De holder to sensonger før de har vokst ut av dem og da går de i arv til nestemann.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:08   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Mine barn har bare hatt Reimatec, og de har aldri blitt slitt og har fint kunnet arves. Men ungene mine er ikke av det kjempeaktive slaget. Likevel ser jeg at vi har vært heldige, jeg har ikke forventet at de skulle holde så lenge som de har gjort. Eldstemanns første Reimadress brukes nå på 5. året av barn nummer tre! Og den ble kjøpt på salg til 500 kroner. Ikke verst, synes jeg.
Det er dessuten nesten aldri snø her, så her brukes ikke dressene som snødresser, men som utedresser i alle sorter vær.

Jeg forventer at en dress skal vare en sesong eller helst litt mer dersom den brukes normalt. Men ingen kan gardere seg mot uhell. Vi har hatt to episoder med rift i dressene, men det har skyldtes skarpe steiner mot stoffet etc.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:11   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Et lite apropos: Her hvor vi bor regner det mye. Det er derfor et must for oss at dressen er vanntett. Jeg vet bare om Reimatec og Troll som vanntette dresser. Finnes det flere som er garantert vanntette, er jeg interessert i å vite det. Jeg kan godt tenke meg en rimeligere vanntett dress til neste års skolejente.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 23:40   #40
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterdresser og holdbarhet

Kristin: Reflexdressen med uttagbart ullfôr er også vanntett. Ganske lik Trolldressen men halve prisen. Ticket To Heaven er også vanntett. Den er ganske lik ReimaTec men litt varmere og litt mer slitesterk.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no