Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen her som er hjemmeværende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 23:31   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det noen her som er hjemmeværende?

Ja er det noen her som er hjemmeværende, trives dere med det ?

Jeg hadde samme jobben i 17 år (Jordan) så ble tannbørsteavdelingen flyttet til England i 2003 (da jeg fikk barn nr 4) og jeg ble hjemmeværende, har vært litt vikar på en annen avdeling der noen mnd da minsten var liten, nå er jeg bare hjemmeværende stort sett, og trives veldig godt med det, mannen er selvstendig og jobber altfor mye så her hos oss hadde det ikke vært brukbart hvis jeg skulle hatt full jobb i tilegg, nå er vi ikke avhengig av at jeg har lønn lenger så jeg trenger ikke å jobbe, (stepper inn ved behov i butikken vår)
Men har fra høsten av søkt full plass på minsten i barnehagen (nå har han 2 og 3 dagers uke) tror at han får plass, og da kommer jeg til å jobbe litt mer i mannens butikk. vet ikke om jeg kommer til å jobbe hver dag, i allefall ikke fulle dager, synes det er greit å være hjemme da ungene kommer fra skolen, og jeg tror de synes det er veldig greit også,

Har på følesen at alle her inne jobber (de som ikke har fødselspermisjon) er det noen her som har valgt å være hjemme da ungene er små ? er det noen her som er frivillig hjemmeværende ? eller ufrivillig ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:39   #2
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

vi jobber for at jeg skal kunne være hjemme. så jeg kan få være her når barna kommer hjem fra skolen og u-skole. slippe sfo og ha god tid til både lekser og middag laging. Derfor jobber gubben iherdig med å få firmaet på plass, mens jeg jobber over full tid for å få pengene på plass nå i begynnelen. Synes du er flott som kan være hjemme, og har mulighet til å jobbe avog til for å avlaste andre eller bare for gjøre noe for deg selv.
Så lenge enn trives med det man gjør er det vel fint...

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:40   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg vil si at jeg er delvis hjemmeværende, da jeg jobber 50 % natt, og ikke har barnehageplass til den minste. Har over en uke fri mellom nattevaktsøktene.

Jeg trives med å være hjemme og tilgjengelig for barna. De to eldste er på skole og barnehage, men har korte dager. Opplever at hverdagen er litt mindre stressende når jeg er mye hjemme.

Har søkt barnehageplass til den minste som snart er to år, og hvis hun får plass, kommer jeg til å jobbe litt mer.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:44   #4
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg vil si at jeg er delvis hjemmeværende, da jeg jobber 50 % natt, og ikke har barnehageplass til den minste. Har over en uke fri mellom nattevaktsøktene.

15 av de 17 årene jeg jobbet på Jordan så jobbet jeg natt, (tjente like mye som de som jobbet 5 dagers uke) jeg jobbet 3 netter i uka, gikk på jobb onsdag, jobbet 3 netter, da jeg gikk av på lørdags morgen så hadde jeg fri til søndags kveld, jobbet så 3 netter og så hadde jeg fri en uke, Kjempefin arbeidstid synes jeg.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:21   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg er for tiden arbeidsledig, men begynner snart i jobb. (Ble arbeidsledig 1/1 i år)
Men tidligere var jeg hjemme litt ekstra mens barna var små, og jeg hadde en periode når eldste var liten bare en kveldsjobb.
Det å gå hjemme for meg er IKKE gunstig, for jeg blir rett og slett lat av det.
Jeg er IKKE glad i husarbeid og gjør nesten mindre av det når jeg går hjemme, selv om det er litt bedre nå siden jeg har minsten i barnehagen. De to eldste går jo på skolen.
Når jeg jobber er jeg mere effektiv her hjemme og får heller ikke så mye tid til å gå hjemme og rote. (mitt husmor-gen har mutert og blitt til et ekstremt rote-gen.)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:26   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg var hjemme med vesla i 2,5 år, men det var mye fordi vi ikke fikk barnehageplass også, jeg turde aldri å ha en ukjent dagmamma. Men jeg trivdes forsåvidt med det. Vi fikk barnehageplass rett før vesla ble 3 år, og da gikk jeg ut i jobb. Nå er jeg hjemmeværende igjen, med vesla i barnehage, men det er pga. operasjonen min.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:32   #7
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det å gå hjemme for meg er IKKE gunstig, for jeg blir rett og slett lat av det.

Ja hvorfor gjøre det i dag da jeg kan gjøre det i morgen, jeg tenker slik noen ganger,da det gjelder husarbeid så var jeg nok mere effektiv da jeg var i jobb enn jeg er som hjemmeværende.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 08:38   #8
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg er akkurat begynt å jobbe litt etter 9 år som hjemmeværende
Først skulle jeg være hjemme i 2 år,så fikk vi ikke bhg plass,når vi omsider fikk plass var jeg gravid igjen.Mannen min er borte halve året,så alt hjemme har falt på meg.Har selv stortrivdes med å være hjemme de første årene,men på slutten følte jeg på en måte at jeg ble gal av å være "bare meg og ungene"Ble mesten litt asosial av å være hjemme,de siste årene kjente jeg ikke andre hjemmeværende heller,så derfor ingen å gå på besøk til.De minste har gått i bhg fra de var 2,så jeg har jo vært alene hjemme.Kjørte rundt fra kjøpesenter til kjøpesenter og shoppet.Kom til et steg der jeg måtte finne meg en jobb for å komme meg ut for å treffe folk,eller bli gal,var rett og slett blitt en sur bitch av å være hjemmme så lenge.Mannen tjente bra,så det var ikke pengene det kom an på.
Nå jobber jeg ca 70 prosent,er vikar og kan styre det litt selv.Passer meg utmerket.Men er kjempeglad for at jeg har hatt muligheten til å være mens ungene var små.Eldstejenten har alltid hatt mamma hjemme når hun kom hjeme fra skolen.Jeg har aldri gått glipp av en dag med ungene mine.For meg er det som betyr noe,har ikke fått barn for å levere dem fra meg før de er 1 år.Føler meg priviligert som har blitt spart for tidsklemme presset.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:26   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg er hjemme, og det er ogsaa det som er det vanligste etter at man har faatt barn her hvor jeg bor. Sönnen min begynte i bhg. da han var tre. Det er en halvdagsbhg. (bringe för 0900 - hente 1245), saa det er jo egentlig ikke stort jeg faar gjort naar jeg ikke er mamma.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:41   #10
Raquelita
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Raquelita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Eg har begynt å jobbe 50% etter å ha vært hjemme i over 3 år.
Er veldig glad for å ha vært hjemme med ungene såpass lenge.( selv om det siste året har vært ufrivillig, eg fekk ikkje jobb og barnehageplass...)

Nå vente eg spent på om barna få barnehageplass fra høsten, da vil eg jobbe 100% og ha ungene i samme barnehage som eg jobbe i....

Raquelita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:56   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen her som er hjemmeværende ?

Jeg er ferdig med permisjonen om tre dager, men skal være hjemme fram til august - da vil jeg ut i jobb igjen.
Vi har det ganske praktisk; Hege går på skolen, jeg jobber i en barnehage og de to minste vil være i en annen barnehage - alt innen sju min gåavstand til hverandre. Er vel ca 300 meter mellom barnehagene.
Neste høst, da vil kommer til å ha to skolebarn, vil jeg ha minstejenta i barnehagen jeg jobber. Vi bor også på samme stedet, da

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no