Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-20, 21:07   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Bare å SE enkelte av kontaktene som er aktive, trigger meg for tiden.
Hvordan kan jeg velge hvem som er framhevet hos meg?

Jeg vil se faren min, venninner, harmløse bekjente, ikke irriterende kolleger og andre folk fra jobbsammenheng (pluss pluss ).

Går det an, uten å blokkere folk?

Jeg pleier ofte å slå av «vis aktive», men egentlig kunne jeg tenke meg å ha det på (bare uten at jeg får en kjiping rett i fleisen når jeg åpner appen).

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-20, 21:39   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Jeg har ikke fått d til, men følger tråden i spenning 😊

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-20, 21:54   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Det går an å ignorere meldinger fra bestemte personer ihvertfall. Jeg har ikke brukt den funksjonen selv så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis, men det er jo bare å prøve.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-20, 21:54   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Og nå kom jeg på en person jeg kan teste det ut på...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 07:13   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Et trur bare det er enten-eller, altså av eller på. Eg har skrudd av og har ikkje sakna det eit sekund. Tvert i mot, er det ganske befriande at ikkje folk ser når eg er pålogga. Då føler eg i mindre grad at eg må lese og svare med ein gong.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 08:44   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Jeg tror hun mente at hun ikke vil se folk på listen si, ikke at de ikke skal se at hun er aktiv, nokon.
Ignorering fungerer forøvrig. Da blir samtalen lagt i spam-mappen og du får ikke beskjed om de sender melding. Blokkering light på en måte.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 09:30   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Har hatt det slik selv, og ja, det er fullt mulig å skru av aktivstatus for utvalgte. Hvis du er inne på Facebook på pcen, så trykker du på Messenger-knappen, deretter på de tre prikkene "Alternativer", og velger "Slå av aktiv status". Da får du opp en meny med tre valg, du kan slå av for alle, for alle unntatt... og for noen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 10:12   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Sånn apropos: Det at noen står som aktiv, betyr vel ikke at de er aktive. Hvis jeg går fra messenger åpent på min mac selv om jeg ikke lenger sitter foran dem, står jeg vel fortsatt som aktiv, eller?

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 10:23   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Sånn apropos: Det at noen står som aktiv, betyr vel ikke at de er aktive. Hvis jeg går fra messenger åpent på min mac selv om jeg ikke lenger sitter foran dem, står jeg vel fortsatt som aktiv, eller?

Det stemmer, ja.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 15:21   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Det går an, og jeg har dette pemanent på enkelte jeg ikke ønsker skal se at jeg er online eller ikke vil skal kontakte meg. Det er to ulike fremgangsmåter på iPhone og PC. Hvilken ønsker du bruksanvisning på?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 15:26   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

På telefonen er det forresten slik at selv om man skrur av chatten i Messengerappen, så vises man som aktiv på FB (oppe i de boblene som heter "Rom". Jeg blir ikke helt klok på dette, men tror det er sånn vi fant ut av dette når vi testet det (jeg og en bruker her ikke).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 15:49   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

(Takk, da ble jeg minnet på å skru av innstillingen som gjør at jeg ser andres aktivstatus, og omvendt).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 18:27   #13
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Velge hvem man ser av «aktive» på Messenger

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Har hatt det slik selv, og ja, det er fullt mulig å skru av aktivstatus for utvalgte. Hvis du er inne på Facebook på pcen, så trykker du på Messenger-knappen, deretter på de tre prikkene "Alternativer", og velger "Slå av aktiv status". Da får du opp en meny med tre valg, du kan slå av for alle, for alle unntatt... og for noen.

Iiiik! Akkurat hva jeg ønsket å høre men ikke trodde gikk an.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no