Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dobbeltseng fra Ikea?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-20, 15:04   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har vi nå. Men senga er gammel og antakelig utslitt. M

Kan man kombinere sånt på Ikea også?

Det kan du gjøre, i hvert fall på 200 cm.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 16:01   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for tips!

Jeg har aldri tenkt på det med støtte for kroppen. Er derfor litt usikker på hvordan jeg tenker om det.

Mannen sjekket Ikea og den dyreste senga koster visst 16000. Og det er ikke 210, men 200. Så jeg tenker vi nok må opp i 20 laken. Dyrt nok, men.

Hvorfor MÅ du ha den dyreste? Kjøp den som passer deg. Ungen har nettopp fått seng og madrass fra IKEA, og vi fikk god hjelp til å finne riktig madrass og overmadrass. Vi voksne byttet også ut et salrygget kontinentalseng med IKEA for noen år siden, og er veldig fornøyde.

Jeg tenker at det er vanskelig å finne noe som gir mer valuta for pengene enn IKEA . Logistikken og mengden kunder gjør at de kan ha mye lavere påslag på prisen enn mindre møbelbutikker.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 16:08   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Nei, jeg må jo ikke ha den dyreste. Men jeg vil ha den beste. En god seng er en viktig investering for meg, min søvn og min helse. Og vi har senger i mange år. Jeg tror senga vår er 17, kanskje 18 år gammel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 16:20   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Det er jo ikke sikkert det er den dyreste som er best for akkurat dere. Vi har ikke den dyreste springfjærmadrassen, den var fosfor myk for oss. Men overmadrassen er den dyreste. Det har vi valgt hver gang, den ble byttet en gang i løpet av den første sangens levetid også, etter ca 8-9 år og tre barn oppi. Den trengte rett og slett å byttes ut. (Restene ble forøvrig del opp og endte som overmadrassen på senga til eldstejenta den gangen, for fotenden av den var jo helt fin. Det har vi også gjort nå da vi skiftet seng, den overmadrassen vi hadde var for stor for ny seng, men perfekt delt i to. En del er nå overmadrass på yngstes seng, og resten er klippet og brukes som ekstra sittepute for meg.
De overmadrassen er verdt sin vekt i gull for min kranglete kropp i alle fall.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 17:07   #25
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Sist vi kjøpte seng leste jeg forbrukertester på madrasser, mener ikea kom godt ut i testene.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 17:26   #26
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Vi har hatt Malm-seng of IKEA-madrasser i minst 7 år. Ikke bare synes vi det er deilig, men minsten kommenterer stadig hvor komfortabel den er. Han ønsker seg nok samme seng etter hvert.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 18:01   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Jeg er enig i at den dyreste ikke trenger å være den beste, men samtidig vet jeg at møbler i det dyrere segmentet ofte er laget på en måte som gir bedre kvalitet og komfort. Ikke for det, 90% av møblene våre kommer nettopp fra Ikea, men akkurat når det gjelder seng, vil jeg vite at komforten er så god som mulig innenfor den prisklassen vi kan betale. Jeg kjøper for eksempel ikke Hästens.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 18:05   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Har googlet, og det ser ut som kontinentalsengene fra Ikea også står på bein. Filler og. Da må jeg jo støvsuge under senga likevel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 18:10   #29
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har googlet, og det ser ut som kontinentalsengene fra Ikea også står på bein. Filler og. Da må jeg jo støvsuge under senga likevel.

Kjøp sengeramme med madrass? Vår seng har bein, men vi bruker plassen under til store skuffer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 18:11   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Kjøp sengeramme med madrass? Vår seng har bein, men vi bruker plassen under til store skuffer.

Ja, det kan jeg jo. Men jeg har egentlig mest lyst på komforten en kontinentaltseng gir.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 18:21   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Vi har madrasser fra IKEA som står direkte på en ramme som bare er noen cm høy.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 19:33   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Vi har dyre, harde ikea-madrasser oppå en svanekontinental - den orginale madrassen ble byttet ut da den var altfor myk.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 19:37   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Vi har også ulik hardhet på våre madrasser og en stor overmadrass over.
Vi har Brimnes seng pga smart oppbevaring under.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 04-10-20 kl 21:42.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 19:54   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Du kan bygge din egen kontinentalseng. Sokkel+rammemadrass+springfjærmadrass som passer akkurat deg og likeens til mannen + felles overmadrass. Det har vi fjort med begge våre, både på hytta og hjemme. (Men vi har ben, ikke sokkel. Jeg har skuffer under sengen hvor jeg oppbevarer sesongklær.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-20, 18:03   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Vi har vært på Ikea. Der var det kun én seng som kunne fås i 210 lengde. Den var ikke aktuell. Så vi endte med å kjøpe seng på Madrassmesteren. Vi var der i to timer, fikk helt ekstremt god hjelp (som alltid) og kjøpte en 2 meter bred og 210 cm lang seng fra Velda. De hadde et pakketilbud som gjorde at vi fikk seng, overmadrass, valgfritt trekk, bein, stor valgfri gavl, madrassbeskytter pluss at vi kunne velge to dyner og to puter fra butikken til totalt 44000 (førpris 70!). Synes vi gjorde et varp, og sengen er vidunderlig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-20, 18:06   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Hvor kjøper man gode laken til nokså tykk overmadrass på 200*210 cm?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-20, 16:42   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Er det noen som har erfaring med SÄBÖVIK kontinentalseng fra Ikea?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-20, 18:44   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Nei, men jeg kan informere om at den nye senga vår fra Madrassmesteren er fantastisk!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-21, 13:00   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Izzi, mener du at du har bein på senga og ikke sokkel?

Jeg liker egentlig bein bedre enn sokkel sånn utseendemessig. Men jeg er ikke villig til støvsugingen det medfører. Soverommet vårt er det rommet det kommer aller mest støv på.



Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har googlet, og det ser ut som kontinentalsengene fra Ikea også står på bein. Filler og. Da må jeg jo støvsuge under senga likevel.




Sjølv om du har ramme som sokkel, må du fortsatt støvsuge under madrassene innimellom. Det vil samle seg støv på golvet under madrassene uansett. Sjølvsagt ikkje like mykje som når du har føtter, men likevel. Me løftar vekk madrassene og støvsuger ein gong i året, kanskje? Og da tenker eg at dette burde me sikkert gjort litt oftare. Men me lever og sover openbart fint med litt støv under senga.

Eg vurderer å kjøpe rammemadrass med høge føter til gjesterom. Da kan eg bruke plassen under til plastkassar med dyner og puter. Evntuelt kjøpe ei med oppbevaring under. Me bør ikkje ha større seng enn 140, og da blir det vel IKEA.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-21, 13:10   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbeltseng fra Ikea?

Støv under senga sover jeg også fint med, vi har også føtter og problemet er ikke støvet. Men sokker etc som på magisk vis havner langt under der uten at jeg helt skjønner hvordan. Å sove med sokker er dumt, for i løpet av vinteren mister jeg minst en av sove - sokkene mine og det er slett ikke utenkelig at de ligger og koser seg under senga sammen med sengemonstret eller hva det er som tar dem dit.

Vi støvsuger altså ikke under sengen hvert år, men det er nok på tide igjen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no