Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Sorel-støvler og Skoringen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 11:41   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sorel-støvler og Skoringen

Jeg skal reklamere på et par Sorellstøvler da begge støvlene har sprukket i sålen under.
Jeg har kjøpt de på Skoringen, har ikke lenger kvitteringen og har betalt de kontant.
Jeg har mildt sagt litt trøbbel med å få byttet/reklamert på de.
Jeg har reklamert på et par til minsten på G-sport uten trøbbel i det hele tatt, og jeg antar da at Skoringen har et kundeserviceproblem.

Er det noen som har et nummer til hovedkontoret til Skoringen?
Jeg finner bare nummer til hver enkelt butikk.
Evt et nr. til Sorell i Norge ( hvis ikke det er slik at hver enkelt butikk imorterer direte selv) ?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:54   #2
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorellstøvler og skoringen

På Skoringens nettside står det følgende:

Sitat:

Ved reklamasjon må du henvende deg direkte til den Skoringen-butikken det gjelder.

Sorel er underlagt Portland, her er kontaktinformasjon:

Portland Norge AS
Drammensveien 130c
0277 Oslo

Tlf.: 21 93 90 30
Faks: 21 93 90 01
info@portland.no
www.portland.no

Håper det løser seg!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:00   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorellstøvler og skoringen

Vet det står at jeg bør kontakte den enkelte butikk, men jeg har nå kranglet i to butikker og ønsker å snakke med noen i administrasjonen hos Skoringen. Det må da finnes det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:09   #4
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorellstøvler og skoringen

Det ser ikke ut som det er mulig å komme i kontakt med administrasjonen i Norge, men kun i Danmark. Du finner navn og nummer under Kontakt Skoringen.

Evt. ta kontakt med forbrukerrådet?

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:25   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorellstøvler og skoringen

Nå har jeg vært i kontakt med en annen Skoringenbutikk og jeg må snakke med butikksjefen i aktuelle butikk viser det seg. Alle er privatdrevet.
Aktuelle person er ikke tilstede før onsdag, så vi får se hvordan det går da.

Men hvordan er det i reklamasjonssaker? Er det viktig at jeg har kvitteringen? Og når jeg da ikek har den, kan butikken nekte å ta de i retur?
Skjønner ikke at dette skal være noen stor sak for butikken, men jeg vet at jeg ikke kommer til å løpe til Skoringen for å kjøpe sko neste gang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:15   #6
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Sorellstøvler og skoringen

Ser at det er en stund siden du skrev, så kanskje det har løst seg.

Når det gjelder reklamasjon så krever vi der jeg jobber (G-sport) kvittering, og så skal varen være kjøpt hos oss. Det er det som er rettningslinjen for kjeden. MEN - vi prøver å strekke oss så langt som mulig. Så det hender jo at vi gir reklamasjon uten kvittering. Det viktigste for oss er fornøyde kunder.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:21   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorel-støvler og Skoringen

På G-sport var det ikke noe problem å få reklamert uten kvittering.

Jeg fant imidlertid kvitteringen på de andre støvlene og fikk byttet uten trøbbel på Skoringen da.

Jeg synes det er forskjell på å bytte et par støvler og reklamere på de.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:27   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel-støvler og Skoringen

Du trenger i utgangspunktet ikke kvittering.

Sitat:

Spørsmål:

Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare?
Svar:

Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.

http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no