Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Beste kattesand?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 19:58   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Beste kattesand?

Hvilken type anbefaler du ?
Den skal brukes av to voksne, korthårede katter.

Jeg har alltid hatt kattesand i hus, men da til utekatt som kun har brukt kassa i nøden når hun har vært alene hjemme.
Nå blir det to katter som skal på do, inne, døgnet rundt. De har hver sin kattedo. Forhåpentligvis prøver de seg litt ute til sommeren.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:08   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Jeg har bare brukt Everclean. Har hatt katt i 14 år.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:20   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Sv: Beste kattesand ?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har bare brukt Everclean. Har hatt katt i 14 år.

Klumper den seg ? Hørt at det kan være en god ting som gjør det lettere å holde det rent.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:38   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Tisset klumper seg så det er bare til å løfte det ut med en spade. Kjøp en som har hull, da renner overflødig sand tilbake. Avføring går i do, tisseklumpene i søplebøtten. Sanden er slik at det ikke blir særlig lukt.

www.everclean.com

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:49   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Tisset klumper seg så det er bare til å løfte det ut med en spade. Kjøp en som har hull, da renner overflødig sand tilbake. Avføring går i do, tisseklumpene i søplebøtten. Sanden er slik at det ikke blir særlig lukt.

www.everclean.com

Høres helt supert ut ! Erindrer at jeg har hatt noe slikt da jeg hadde en perser i hus et par uker for mange, mange år siden.

Spade og sand kjøpes inn på mandag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:50   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Jeg har prøvd flere men er mest fornøyd med Imperial Perfect Grey. Jeg har to innekatter og er avhengig av at sanda kan brukes mye uten å lukte. Én eske holder ca to uker til mine to.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:56   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Jeg bruker everclean, og har ca en måned av en stor eske til en katt. Er veldig fornøyd med den sanden, og ikke minst, katten er fornøyd. Det er kanskje det aller viktigste. Er ikke pus fornøyd kan den finne på å velge andre steder å gjøre sitt fornødne.

Ser også mange bruker litterpearls og er veldig fornøyde med det. Jeg har også forsøkt litterpearls men pus likte ikke det. Katter er forskjellige. Imperial grey likte hun ikke.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:29   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Mulig jeg burde hørt med hun som har dem nå hvilken sand de bruker, men har ikke lyst til å mase. Vet jo ennå ikke 100% sikkert om vi får kattene heller.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:53   #9
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beste kattesand?

Kattene mine er heldigvis enkle. De tar til takke med den sanda de får, her er det bare mor som er kresen.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 07:03   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beste kattesand?

Everclean. Han bruker stort sett ikke kasse, men den står nå der.
Everclean er fullstendig luktfritt og man tar bare ut klumpene og etterfyller.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 07:26   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste kattesand?

Vi har vært veldig fornøyde med sånne perler. Har kjøpt dem på Rema 1000. Holder godt på lukt, og katten har likt dem.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:40   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Mulig jeg burde hørt med hun som har dem nå hvilken sand de bruker, men har ikke lyst til å mase. Vet jo ennå ikke 100% sikkert om vi får kattene heller.

Hvis dere får kattene så spør du hvilken sand kattene bruker. Det kan være lurt, men det kan jo også hende at de vil og du vil trives bedre med en annen sand. Jeg ble anbefalt litterpearls men det likte jo ikke min pus.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 11:05   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste kattesand ?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg har prøvd flere men er mest fornøyd med Imperial Perfect Grey. Jeg har to innekatter og er avhengig av at sanda kan brukes mye uten å lukte. Én eske holder ca to uker til mine to.

Det er denne jeg også anbefaler. Vi er fosterfamilie for katter, så antall katter kan variere fra 1 til 6, og Perfect Grey er drøy og lukter lite. Kjøpes på dyrebutikk. Den kan være dyr, men den er ofte på tilbud. Akkurat nå er det 3 for 2. I fjor sommer var den på halv pris i en lengre periode. Den klumper seg, og gjør tømmingen til en enkel sak.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 00:59   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste kattesand?

Jentene fikk med seg to esker Imperial sand, den virker grei, men tror ikke den er å få tak i her i byen.
Genialt med klumpesand i allefall !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 12-04-09 kl 00:53. Årsak: To esker, ikke ti. Grenser for generøsitet.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no