Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-11, 08:24   #61
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Aldri for sent. Jeg arvet min mors strikkelapper etter 20 år og har sydd de sammen til det jeg synes er verdens fineste teppe.

Nelly, det ser ut som et skikkelig quilteteppe. Rålekkert!

Jaggu, det skal jeg gjøre i kveld. Er alene med ungene, så det er jo perfekt fritidssyssel etter de har lagt seg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 09:15   #62
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Kjempefin, Nelly!

Jeg fant ikke mitt på loftet, må lete mere.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 00:11   #63
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det vanskelig å lære, forresten? Jeg kan knapt hekle, men har heklet noen sjal med luftmasker, enkelt- og dobbelstaver. Og så kan jeg festemaske og kjedemaske. :avansert:

Syr man disse rutene sammen til slutt?

Slike ruter er kjempeenkle.

Man velger selv om man syr sammen rutene eller hekler dem sammen. Og når det gjelder sammenhekling så finnes det veldig mange måter å gjøre det på. Jeg bruker denne mest, men det varierer utifra hva som passer best.

Redigert: Jeg trodde jeg var på siste side da jeg så spørsmålet ditt og ikke på første. Så strengt tatt har jeg vel svart på det før også, men siden jeg gjerne verver flere teppeheklere så lar jeg svaret stå enda en gang.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 00:47   #64
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Naa fikk jeg sabla lyst til aa hekle teppe altsaa. Jeg har luedilla, men jeg burde vel snart legge den bort. Nok luer liksom...

Takk for link til sammenhekling.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 00:54   #65
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg surfer fra mobilen, så jeg fant ikke akkurat samme teppe. Men det heter Ripple blanket og her er fremgangsmåten http://www.handcraftingwithlove.net/...at-ripple.html


Vet du om den metoden finnes oversatt til norsk? Jeg er så heklefersk at jeg skjønner ikke bæra.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 23:30   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Opp med seg. Skal endelig gjøre alvor av prosjektet, men jeg greier ikke bestemme farger. Har mye svart, hvitt, grått og grønt i stæsjet jeg liker hjemme. Også knall solgul. Blir det too much i et sånt teppe? Liker petrol og denimblå, men har ingenting av det.

Forslag? Og hvor mange farger?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 09:13   #67
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Farger er vanskelig, men her kan du se det jeg har startet på.

Jeg har seks ulike farger men to av de ble litt like... Sånn går det når man bestiller på nett!

Enten bør man satse på å lage et system, eller lage noe helt tilfeldig syns jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (459,5 KB, 33 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 12:00   #68
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Fantastisk teppe!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 12:09   #69
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Er på mitt fjerde teppe. Her er ett med tusen farger og restegarn:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (195,5 KB, 39 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 12:10   #70
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Og her ett med Drops oppskrift og kjøpt garn til formålet:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (193,0 KB, 32 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 12:12   #71
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Så laget jeg ett til mine foreldre til jul. Tok visst ikke bilde når det var helt ferdig. Kjøpte garn på nille.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (476,8 KB, 42 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 15:35   #72
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Jøss, så flink du er!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 16:41   #73
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Har ikke laget alle nå den siste uka altså. men takk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 18:06   #74
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Så fine tepper!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 13:23   #75
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Her er mitt teppe. Bunnfarge naturhvit, med beige, brun, sennepsgul, lys grå og flerfarget brunbeige i rutene.




Jeg begynte for 7 år siden og i dag ville jeg nok byttet ut sennepsgul med en annen nøytral farge, men jeg liker det likevel. Er heklet med Smart fra Sandnes.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 14:33   #76
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Dette er mitt andre. Jeg heklet så mange lapper til det første teppe at jeg var godt i gang med ett til. Tenkte jeg skulle hekle ett til i helt andre farger når dette er ferdig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02

Sist redigert av Kula : 11-02-14 kl 14:39.
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 15:05   #77
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Veldig fint, kokosbolle!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 13:53   #78
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Jeg har aldri tatt i en heklenål før....ok litt overdrevet, for jeg HAR prøvd å hekle men aldri fått det til. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve igjen, og etter denne tråden skred jeg til verket.
Jeg fant en amerikansk instruksjonsvideo på mikronivået, og hadde garn i rødt og hvitt og nå er jeg i gang. Har heklet 5 ruter og skal hekle nok til et teppe.
Jeg er hekta.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hekling.jpg (117,6 KB, 9 visninger)
__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 13:58   #79
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

Ser bra ut, Taien!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 15:03   #80
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"

http://www.flickr.com/photos/20926439@N03/4830597317/

Dette likte jeg godt, fin fargekombinasjon.
Synd jeg ikke hekler, eller kjenner noen som din farmor.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no