Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Diverse strikkestasj - hva bruker jeg dette til?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-14, 21:15   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diverse strikkestasj - hva bruker jeg dette til?

Fikk meg en pakke med forskjellig strikkestasj som virker praktisk, men aner ikke helt hva jeg skal bruke det til .

- Liten og stor masketeller (?) Hvordan bruker jeg noe sånt, jeg pleier telle for hånd? Kan den telle for meg?
- Stor og liten "point protector" ?
- Stitch marker
- Lock ring marker
(disse to siste skjønner jeg at jeg kan bruke som maskemarkører, men hva blir forskjellen på dem? Jeg pleier sette merker med snorstumper i en annen farge, dette kan kanskje brukes isteden?)
- Cable stitch needle - en slags bøyd nål? Hva er dette?
- Stitch holder - og hva er dette?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 21:22   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diverse strikkestasj - hva bruker jeg dette til?

Cable stitch needle bruker du når du strikker flettestrikk for å holde maskene på før du tar dem tilbake på pinnen.

Stitch holder bruker du når du skal sette masker på vent mens du strikker videre på de andre maskene. F.eks. ermemaskene når du strikker raglan fra halsen og nedover.

Jeg har en sånn teller som man kan sette på pinnen og så roterer man tallet hver gang man har strikket en runde. Men må innrømme at den er lite i bruk, jeg teller heller etterhvert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no