Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Nrj

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 21:49   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Nrj

Hvorfor bruker radiokanalen Energy forkortelsen NRJ? Hvis poenget er at den engelske uttalen av bokstavene ligner på uttalen av ENERGY burde den jo brukt NRG. Warum, tenker jeg da, WARUM?

  Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:55   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nrj

Det har jeg også tenkt på og irritert meg over.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:56   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nrj

Kanskje fordi den egentlig er svensk og fordi svenskene uttaler J på en måte jeg umulig kan få forklart skriftlig?

  Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:00   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nrj

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kanskje fordi den egentlig er svensk og fordi svenskene uttaler J på en måte jeg umulig kan få forklart skriftlig?

Uttaler de det "gee" som engelsk G da?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:01   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nrj

Nja, litt mer "jee", hvis du skjønner... *ute på dypt vann*

  Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:06   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nrj

Fordi det er et fransk selskap, og på fransk uttales NRJ omtrent likt som energi.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:07   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nrj

Merci! Av ren nysgjerrighet, hvordan ville det blitt med NRG?

  Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:11   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nrj

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Merci! Av ren nysgjerrighet, hvordan ville det blitt med NRG?

Je vous en prie!

Nå står NRJ også for "Nouvelle Radio Jeune", så jeg vet ikke hva som kom først. NRG ville blitt enersjé, omtrent (jeg husker ikke lydskrifta for g-lyden).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 06:27   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nrj

Dette irriterte meg også utallige ganger den tiden jeg bodde i Oslo og lyttet til NRJ.

Hvem hadde trodd det var fransk, liksom?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 07:51   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nrj

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Je vous en prie!

Eh...que?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Nå står NRJ også for "Nouvelle Radio Jeune", så jeg vet ikke hva som kom først.

Hva man lærer sånn på morraskvisten! Takk for uventet informasjon!

  Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 10:05   #11
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nrj

Tusen takk, Mehmet!
Nå ble det plutselig logisk!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 10:18   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nrj

Alt man lærer her inne! Takk!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no