Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Riktig bruk av hvordan?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 12:46   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Riktig bruk av hvordan?

Tatt fra denne artikkelen:

Sitat:

Mitt hovedinntrykk er at tidskonfliktene varierer med hvordan type arbeidsliv foreldrene har.


Kan man bruke hvordan slik det er brukt her?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 12:55   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

Jeg ville sagt hva slags, men vet at jeg sjekket bruk av hvordan en gang. Så skal ikke være for skråsikker på den. Men følelsesmessig er jeg helt klar negativ til slik bruk. Høres ut som noe man sier i barnehagen. "Hvordan bil har faren din?"

Jeg ser også nå at når jeg leser hvordan brukt slik, så bygger det seg opp en stor fordom i meg, mot slike skribenter. Samme om det er lov eller ikke. Det høres bare så feil ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:18   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

"Hvordan type" synes jeg høres feil ut. "Hva slags type" eller "hvilken type" går an.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:20   #4
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Hvordan type" synes jeg høres feil ut. "Hva slags type" eller "hvilken type" går an.

Ja enig.

"Hvordan" mener jeg kan sammenlignes med "på hvilken måte". Det er i alle fall slik jeg leser hvordan. Kan du si "på hvilken måte" så kan du si "hvordan".

"Hvilken" og "hva slags" kan jo også byttes om.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:29   #5
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

Jeg er enig med de ovenfor, men vil si at hele setningen er ganske rar. "Hvilken type arbeidsliv foreldrene har." Hva er 'type arbeidsliv'? Burde man ikke heller sagt "type arbeid".

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:30   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

Hvordan TV har du? Huff ... :frysninger:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:55   #7
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Riktig bruk av hvordan?

Digresjon: Min forrige sjef hang opp en plakat hvor det stod: "Hvem ansatte kan tenke seg å være med på (navn på arrangement)?"

Grøsser enda mer.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no