Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp meg

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 10:50   #1
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp meg

Jeg har sendt en mail til en oppdretter i Trondheim, om å få være forvert. Det er en nydelig chihuahua, den eneste hunden jeg kunne tenke meg, som jeg ser for meg kunne passe veldig godt for vår familie. Jeg fikk svar fra dem, og i går var de her og hilste på. Hunden var nydelig, veldig hengiven og kosete. I gårkveld etter de kom hjem, fikk jeg beskjed om at jeg fikk denne hunden, om jeg ville.

Så kommer tvilen snikende. Hva begir jeg meg ut på. Hunden er vant til å være sammen med andre hunder, og er ikke "housebroken", for der hun er nå er hun vant til å gå ut når hun vil. Vil det ta lang tid å venne henne på å si fra at hun skal ut? Hun er ca. 2 år. Ellers har jeg lyst å høre fra noen som har erfaring med denne type hund. Fortell litt. Hjelp meg å ta den rette avgjørvelsen her

Her er nydelige jenta da

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7332.jpg (105,7 KB, 52 visninger)
__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:00   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg

Stygg, liten gneldrebikkje. La henne være der hun er.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:02   #3
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Stygg, liten gneldrebikkje. La henne være der hun er.

Hun er slettes ikke stygg, og hun gneldrer heller ikke

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:04   #4
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg

Dersom dette er noe du har ønsket deg lenge, så kommer du sikkert ikke til å angre. Da er det den rette avgjørelsen.
Hvilke krav har oppdretter til dere som forverter? Flere valpekull? Utstillinger?

Når det gjelder renslighet, så tror jeg nok det er viktig at du/dere er konsekvente. I og med at hun er 2 år ca, så har hun ikke det samme behovet for å lufte seg rett etter mat og soving som det valper har. Det er derfor viktig at dere lager en vane av det. Samtidig må dere i starten følge nøye med på hvilke signaler hun gir når hun evt må på luftings. Dere finner helt sikkert ut av det.

Lykke til!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:13   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Kravet er 5 kull på denne hunden. Hun er visst veldig spesiell, og hun kostet 50 000 kroner. Om det blir keisersnitt, så blir det bare 2 kull. Ellers er det ingen krav om å stille ut.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:17   #6
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Kravet er 5 kull på denne hunden. Hun er visse veldig spesiell, og hun kostet 50 000 kroner. Om det blir keisersnitt, så blir det bare 2 kull. Ellers er det ingen krav om å stille ut.

5 kull??? Det var mye!
Det bør ihvertfall være lenge mellom disse kullene, rasen er ikke spisielt kjent for å være 'gode avlsdyr'.
Men om det er lenge nok i mellom, og hunden kan føde normalt er det vel greit.
Jeg er ikke tilhenger av å avle på dyr som ikke egentlig er i stand til å føde dem på den naturlige måten.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:22   #7
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

5 kull??? Det var mye!
Det bør ihvertfall være lenge mellom disse kullene, rasen er ikke spisielt kjent for å være 'gode avlsdyr'.
Men om det er lenge nok i mellom, og hunden kan føde normalt er det vel greit.
Jeg er ikke tilhenger av å avle på dyr som ikke egentlig er i stand til å føde dem på den naturlige måten.


Jeg syntes det hørtes mye ut med 5 kull, og spurte litt i forhold til det, men det var visst vanlig å kunne ha 5 kull. Jeg sa at man måtte se an hunden, for å se om den hadde godt av så mange kull. Vil tro det sliter på den lille kroppen.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:31   #8
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg syntes det hørtes mye ut med 5 kull, og spurte litt i forhold til det, men det var visst vanlig å kunne ha 5 kull. Jeg sa at man måtte se an hunden, for å se om den hadde godt av så mange kull. Vil tro det sliter på den lille kroppen.

Nå er ikke jeg så kjent i Chihuahua-miljøet, men det er ikke vanlig med 5 kull i forvertavtaler. De fleste skal ha 2 kull (kanskje 3).
5 er mye!
Meningen med en forhund er at man skal ha noe å avle på uten at man trenger å ha hunden hjemme hos seg selv. Når hunden er 'inntjent' (innkjøp, for, forsikringer osv) overdras hunden til forvertfamilien. En hund av denne rasen får riktignok ikke så mange valper, men når man selger valpene for mellom 18-25 tusen kroner, så går jo denne inntjeningen (og vel så det)ganske fort.

Jeg er imot rovdrift på motehunder eller såkalte populærraser, så jeg ville nok ikke gått med på så mange kull.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:39   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Nå er ikke jeg så kjent i Chihuahua-miljøet, men det er ikke vanlig med 5 kull i forvertavtaler. De fleste skal ha 2 kull (kanskje 3).
5 er mye!
Meningen med en forhund er at man skal ha noe å avle på uten at man trenger å ha hunden hjemme hos seg selv. Når hunden er 'inntjent' (innkjøp, for, forsikringer osv) overdras hunden til forvertfamilien. En hund av denne rasen får riktignok ikke så mange valper, men når man selger valpene for mellom 18-25 tusen kroner, så går jo denne inntjeningen (og vel så det)ganske fort.

Jeg er imot rovdrift på motehunder eller såkalte populærraser, så jeg ville nok ikke gått med på så mange kull.

Takk for innspill! Jeg må si jeg er i villrede i forhold til dette, men de hadde 5 kull på alle hundene, så langt det var forsvarlig. Kanskje man kan få inn en klausul i forhold til antall valper de kan få på henne. For de kan få mellom 1 og 6 valper i hvert kull.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:52   #10
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Takk for innspill! Jeg må si jeg er i villrede i forhold til dette, men de hadde 5 kull på alle hundene, så langt det var forsvarlig. Kanskje man kan få inn en klausul i forhold til antall valper de kan få på henne. For de kan få mellom 1 og 6 valper i hvert kull.


Jeg mener ikke å være negativ, jeg syns bare det var mye.
Snakk mer med oppdretter og få et bedre inntrykk av dem enn du har.
Det er også mulig å ta kontakt med raseklubb og få svar derfra. Oppdretter'n vil jo aldri være objektiv.

Lykke til.
Hund er gøy!!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:18   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg

Jeg er mest nysgjerrig på hvilken kennel det er fra - jeg vet om et kennel på mellom oss og dere som driver med oppdrett av chihuahua bl.annet - Vi har kjøpt hund fra dem og oppfatter dem som seriøse iallefall - om det ikke er fra dem, så kan du jo ta kontakt med denne dama og forhøre deg, tenker jeg....Hun kan iallefall chihuahua.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:23   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg

Skal høre med en oppdretter jeg kjenner. 5 kull høres forferdelig ut syns nå jeg. Men jeg har "bare" en rasekatt, og de får som oftest to kull før de blir sterilisert. Er i hvertfall ikke snakk om fem kull. Det kan jo ta drepen på dyret.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:39   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg

5 kull?
Vår oppdretter kjører 2, maks 3, kull på sine tisper, og det er ofte 2 kull som er avtalen i kontrakten mellom forvert og oppdretter.

Jeg ville nok kontaktet raseklubben for å forhøre meg om seriøsiteten til denne oppdretteren.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:53   #14
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Hun kommer herfra: http://www.kennelconchitas.com

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:55   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg

Huttemeggrøss for ei nettside!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:06   #16
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Huttemeggrøss for ei nettside!

Ja, siden var ikke mye å skryte av Men det alene gjør ikke at de ikke er seriøse i forhold til hundene? Kanskje det er noen som har kjennskap til denne kennelen?

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:24   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg

Syntes det hørtes mye ut at oppdretter skulle ha igjen fem kull på forvertavtalen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:26   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg

Har snakket med en annen oppdretter, og hun anbefaler ikke mer en 2-3 kull. Det er forøvrig heller ikke vanlig på en foravtale. Tror det der kan være svindel. Bør være obs på det i hvertfall.
Hun sier at noen av hundene er importert fra Finland hvor prisen er lavere enn her. Tror du ikke skal satse på de der jeg. Det er tross alt ganske mye arbeid med hvalper også. Og med fem kull a tre hvalper feks så kan du jo selv regne på hva du "betaler" for hunden til slutt. 270000 pluss arbeid. Dyr hund. Da kan du like gjerne kjøpe en tispe til avl og begynne for deg selv.


Sist redigert av Perhonen : 14-03-09 kl 13:56.
Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:54   #19
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Ja, siden var ikke mye å skryte av Men det alene gjør ikke at de ikke er seriøse i forhold til hundene? Kanskje det er noen som har kjennskap til denne kennelen?

Dårlig hjemmeside sier ikke at kennelen nødvendigvis er bra eller dårlig, menn innholdet gjør det.
De har en link som heter 'helse', der er det minimalt med info om helse for hunder, mye om tenner da ...
De har også en link til 'famous chihuahuas' hvilket jeg i utgangspunktet er skeptisk til.

Kan jeg spørre hvordan du kom i kontakt med oppdretter'n?

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:58   #20
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Kan jeg spørre hvordan du kom i kontakt med oppdretter'n?

Fant en annonse på finn.no.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no