Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 17:58   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg er fra Nordland og har aldri sett en vill bjørn og har aldri tenkt tanken på at det skulle dukke opp en i påskefjellet.

Jeg har møtt bjørn. Det var den helga jegerne skulle jage bjørnen under sausankinga. De dro opp på fjellet og skulle ta bjørn. De sendte 4 bjørner ned i bygda i stedet. Men det var i slutten av august.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 18:22   #22
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Godt å høre. Et søk på nett nå viser at det finnes endel i Nordland, Hattfjelldal, der vi skal. Får håpe den ikke blir fristet av grill-lukta.

Det er vel i grunn ganske mange hytter i Hattfjelldal, du skal se Bjørnen allerede har spist seg mett.
















__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 18:26   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Jeg skjønner det litt jeg, men er helt enig i at det er irrasjonelt.

Da jeg var barn gikk jeg IKKE på utedoen på hytta etter mørkets frembrudd fordi jeg var redd for ulv. Det fantes visstnok en ulveflokk i skogen der, men vi så aldri noe til den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 19:57   #24
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Jeg bor også i Nordland, ikke så langt unna svenskegrensa. Vi er mye i fjellet, både på ski og til beins hele året, og jeg har aldri sett en bjørn. Elg har vi stadig i hagen, men noe skumlere enn det har jeg ikke sett. tror nok du trygt kan spenne på deg skiene og kose deg i vakre Hattfjelldal.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 20:02   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Takk, ble litt mer beroliget av ordentlige svar. SVigerfamilien har en tendens til å 1) enten narre meg med det og lage historier om bjørner de har sett, bjørnespor osv. 2) Eller bagatellisere og si at det finnes bare én bjørn i Hattfjelldal o.l.

Nå er forøvrig turen bestillt, så nå må jeg ut og kjøpe ski.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:41   #26
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Jeg var ikke høy i hatten på hytta vår i sommer. Det var observert bjørn like ved mange dager på rad. Postmannen hadde sett den like bortfor hytta. Så jeg holdt med helt inne ved hytteveggen. Rundt juletider fikk jeg høre at det bare var tull.
Men jeg vet at det er et hi noen kilometer unna.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:44   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Jeg forstår deg også godt selv om det sikkert er helt irrasjonelt. Men jeg bekymrer meg for det utroligste selv. Jeg er mest redd for massemordere i fjellet, ikke særlig rasjonelt det heller.

Likevel kjenner at jeg fniser litt for meg selv over det eneste elendige rådet jeg klarer å komme med; dropp blåbærsyltetøyet til pannekakene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:59   #28
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redd for bjørn- unødvendig engstelse?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg var ikke høy i hatten på hytta vår i sommer. Det var observert bjørn like ved mange dager på rad. Postmannen hadde sett den like bortfor hytta. Så jeg holdt med helt inne ved hytteveggen. Rundt juletider fikk jeg høre at det bare var tull.
Men jeg vet at det er et hi noen kilometer unna.

Dårlig gjort å ødelegge sommeren for deg på den måten!

Og apan: takk for godt tips.
Honning er også utelukket på tur.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no