Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-23, 15:26   #61
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.985
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men de kunne jo bli satt "fri" i et sanctuary. Tipper de hadde fått det mye bedre med det enn å stadig reise rundt og adlyde, som slaver.

Jeg er ikke uenig i det, men da må det finnes et sånt sted. Er det noe slikt i Norge eller nabolandene våre?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-07-23, 16:19   #62
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.913
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg er ikke uenig i det, men da må det finnes et sånt sted. Er det noe slikt i Norge eller nabolandene våre?

Vet ikke. Så et klipp fra et sånt sted i Afrika. Lokale tok vare på baby elefanter, målet var å produsere flere elefanter. Der hadde de det bra.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 18-07-23, 16:58   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.891
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg gruffer litt over moren til leieboeren til en av naboene våre. Moren har enten flyttet inn, eller så er hun på et veldig langt besøk. Det siste kan godt være, jeg mener å huske at naboen sa leieboeren var fra Cuba. Uansett, hun bråker med høy musikk hver gang sola titter frem. Og synger gjerne høyt som bare det. Tomta vår ligger nedenfor naboen sin, og vi har store tomter alle som bor rundt meg. Men nå får jeg dette musikkbråket rett inn i både inngangsparti og drivhuset. Som igjen gjør at jeg nesten ikke orker å bruke den siden av huset vårt hvis de er ute.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 18-07-23, 17:18   #64
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.805
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Så irriterende og slitsomt Anne C.

Her er det generell sommerferie og tenåringsgruff.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 20-07-23, 09:56   #65
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg irriterer meg over at jeg fremdeles påvirkes veldig av sinnet til min eks. I dag ble jeg skjelt ut før frokost.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 09:59   #66
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.913
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Gruffer, (mer trist)over mobbesakene i Drangedal.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 10:35   #67
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.866
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Gruffer, (mer trist)over mobbesakene i Drangedal.

Ja, fysjom. Utrolig tøff og sterk dame som har stått aleine i stormen der. Og skam på kommunen.

En av sønnene mine fikk en klassekamerat flyttende fra Drangedal for noen år siden, da de gikk på ungdomsskolen. Gutten var helt overveldet over å bli tatt godt imot. Han fikk en plass blant guttene med en gang, og ble bedt i tre bursdager de par første par ukene. Helt nytt for ham og mora, for ingen hadde bedt ham i bursdag før.

Men det skal sies at det finnes mange kommuner og steder der mobbinga har fått strekke seg over generasjoner. -Vokst opp på en liten møkkaplass der alle visste hvor alle var på rangstigen..

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 10:48   #68
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.913
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Helt utrolig hvordan det bare fikk holde på, og i skoletiden, og at begrepet "stanga" feks var så utbredt.

Klem til deg hvis siste setning gjaldt deg.

Når man leser sånt blir jeg bevisst over det som kunne ha vært så mye verre.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 11:18   #69
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Kjeveortoped, hvorfor skal det være så dyrt og så vanskelig å forstå. Samtidig som jeg vil gi barnet det hun har behov for.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 11:26   #70
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Kjeveortoped, hvorfor skal det være så dyrt og så vanskelig å forstå. Samtidig som jeg vil gi barnet det hun har behov for.

Jeg er helt enig, det er altfor dyrt. Sønnen min har høyeste dekningsgrad, likevel koster det rundt 25000.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 11:43   #71
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er helt enig, det er altfor dyrt. Sønnen min har høyeste dekningsgrad, likevel koster det rundt 25000.

Mannen kom hjem 4000,- fattigere og med pristilbud på 65 000,- etter laveste dekning.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 12:28   #72
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Skikkelig i-landsgruff, men jeg bruker kalenderen på telefonen min aktivt (Samsung), og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får til å fjerne de kongelige bursdagene som er lagt inn automatisk. Jeg har da ingen bruk for dem, og finnes ikke interessert!

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå  
Gammel 20-07-23, 12:32   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.566
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skikkelig i-landsgruff, men jeg bruker kalenderen på telefonen min aktivt (Samsung), og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får til å fjerne de kongelige bursdagene som er lagt inn automatisk. Jeg har da ingen bruk for dem, og finnes ikke interessert!

Du kan fjerne kalenderen "Høytider/ferier", det er der de ligger, siden det er offentlige flaggdager. Men da forsvinner selvsagt helligdagene i samme slengen, og dem vil man jo gjerne ha der. Eventuelt kan du fjerne helligdagskalenderen og selv legge inn himmelfart, påske, pinse etc manuelt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 20-07-23, 12:33   #74
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Ja, vil jo gjerne kunne se når påska er fra år til år. De andre er i grunnen ikke så farlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå  
Gammel 20-07-23, 12:46   #75
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Eplefonen er tydeligvis ikke for monarkiet (passer meg fint!), for jeg har ikke kongelige bursdager i den. Skjønner godt at det er irriterende og uinteressant.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 13:00   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.566
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eplefonen er tydeligvis ikke for monarkiet (passer meg fint!), for jeg har ikke kongelige bursdager i den. Skjønner godt at det er irriterende og uinteressant.

Har du helligdagene inne? Eller andre flagg-/merkedager som frigjøringsdagen 1945 og unionsoppløsningen?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 20-07-23, 13:03   #77
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.913
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Han fastlegen i Trøndelag som drev og masserte pasientene i underlivet ved de fleste problemstillinger.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 13:07   #78
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.507
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du helligdagene inne? Eller andre flagg-/merkedager som frigjøringsdagen 1945 og unionsoppløsningen?

Norske høytidsdager heter kalenderen på min ippån, og den inneholder alle fridager og merkedager, men ikke alle offentlige flaggdager - intet fra monarkiet her.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 13:08   #79
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du helligdagene inne? Eller andre flagg-/merkedager som frigjøringsdagen 1945 og unionsoppløsningen?

Ja, alt det andre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-07-23, 13:08   #80
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.913
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Kjeveortoped, hvorfor skal det være så dyrt og så vanskelig å forstå. Samtidig som jeg vil gi barnet det hun har behov for.

Er de bare private? Finnes de ikke i det offentlige?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no