Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Siste forbruksdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 22:08   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Siste forbruksdag

Hvordan er dette med siste forbruksdag igjen. Jeg har noen Stange kyllingklubber som har siste forbruksdag idag. De står i ovnen nå, men hadde ikke tenkt å spise dem før i morgen sånn lunch-ish time. Jeg tenkte liksom at så lenge jeg steker de idag, så er alt A-OK? Det er kanskje heeelt feil tenkt av meg?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:20   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Jeg tenker som deg og hadde spist dem i morgen uten å være bekymret. Selvsagt forutsatt at de er oppbevart og stekt riktig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:25   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Viss kylling er dårleg så lukter du det, når det står i ovnen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:42   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Hadde gjort som deg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:47   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss kylling er dårleg så lukter du det, når det står i ovnen.



Man lukter også veldig fort om kyllingen har blitt dårlig om man koker kraft på skroget. Og man kjenner det på lukten i huset ganske lenge etterpå også. Har jeg hørt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:48   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Eg syns at kyllingfilet har ein tendens til å bli dårlig ein dag før siste forbruksdag. Ikkje alltid, men ofte. Men då kjenner eg det godt på lukta både når eg opnar pakken og under steiking. Så viss det luktar greit er det sikkert ok. Dessuten var det kyllingklubber du hadde. Der har eg ingen erfaringar i forhold til siste forbruksdag. Men eg har opplevd det samme med kyllingkjøttdeig. Det kjøper eg aldri lengre på grunn av lukta. Ein ting er at det luktar litt promp akkurat når du opnar pakken, men når det fortsetter å lukte promp under steiking blir eg litt skeptisk.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 22:51   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Thanx! Det lukter bare godt av kyllingen, så det går nok bra Kylling er lett bedervelig, ja, og har opplevd endel av det samme som deg, Simone. Nå har vi løst det med å kjøpe frosne, rene kyllingfileter. Kyllingkjøttdeig bruker vi alltid til taco, men kjøper det gjerne samme dag eller kjøper med god holbarhetsdato og legger i frysen.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 23:17   #8
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Jeg så et program med en fyr som hentet all maten sin fra matbutikkenes søplecontainere, dvs. mat som var i orden men som var utgått på dato. Hans regel når det kom til rå kylling var at "lukter den promp er den grei, lukter den bæsj er den ikke grei".

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 23:39   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Hahaha, gas good, solids no good Fantastisk!

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 14:54   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Siste forbruksdag

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no