Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser du kanelsnurr med bestikk?
Jeg spiser alt bakverk med bestikk. 0 0%
Kanskje, hvis den er klissete. 9 5,96%
Nei, men jeg synes det er flott at andre gjør det og tenker ikke mitt i det hele tatt. 20 13,25%
Nei, det får da være grenser! 101 66,89%
Brokkolisnurr. 21 13,91%
Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-14, 17:29   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg tror aldri jeg har sett noen som gjør det, men for min del så må man spise med de redskaper man ønsker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 17:36   #42
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg hadde nok skrevet et leserbrev.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:13   #43
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg hadde nok skrevet et leserbrev.

Jeg vurderer det. Vil gjerne få det trykt under "min hjertesak".

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:00   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hadde tenkt "pussig, jaja, neinei, kanelbolle, du, DET var en god ide!! "

(Jeg spiser store kanelboller ved å rive av mindre biter og putte i munnen. Sikkert galt det også. )

Det gjør jeg også
Det er helt riktig vil jeg påstå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 11:40   #45
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg har sett folk gjøre det, og det ser bare teit ut

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:37   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg spiser nesten alt med bestikk. Brødskiver om det er mye pålegg som ramler av, klisseboller, digre burgere med mye på ... Før jeg ble veggis spiste jeg også ostepop med gaffel.

Men jeg liker ikke å bli klissete verken på hendene eller rundt munnen, så store kanelboller med glasur spiser jeg med bestikk om jeg kan. Jeg dør ikke om jeg ikke gjør det, men jeg foretrekker det. Så får folk synes jeg er sprø eller teit, bryr meg egentlig veldig lite om det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:38   #47
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

På jobben er det ikke uvanlig at folk spiser brødskive med pålegg (selv enkelt pålegg som brunost) med kniv og gaffel, så jeg tror ikke jeg hadde stusset over hvis jeg så noen spise en klissete bolle med kniv og gaffel.

Ostepop spises med tannpirker uten mintsmak.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:39   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Egentlig overrasker det med stort at det virker som en så stor sak for mange, at folk spiser ditt og datt med bestikk. Man skulle jo tro de brøt en lov eller noe? Jeg har fått så mange sterke reaksjoner på dette at jeg blir helt himmelfallen. Hvorfor har folk så enormt sterke meninger om bestikk-bruk, egentlig?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 13:41   #49
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg har ikke veldig sterke meninger om bestikkbruk, men jeg skal innrømme at om jeg hadde sett noe spise kanelbolle med bestikk, ville nok referansen til Mr. Pitt i Seinfeld dukke opp, der han spiser snickers med kniv og gaffel (noe som for øvrig blir starten på en trend).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 14:07   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg tror faktisk jeg hadde tenkt mitt. Jeg hadde ikke trodd at vedkommende ikke hadde likt å bli klissete (da hadde jeg ikke reagert), men hvis det hadde vært en kvinne, hadde jeg nok trodd at dette var en sånn "alt må gjøres på den mest tiltrekkende måten"-ting.

Det er for øvrig ikke mange år siden jeg skjønte at det nesten bare var jeg som spiste rett av kanelbollen, og at de fleste andre kvinner brøt av små biter og puttet i munnen. Jeg ville sett på kniv og gaffel som en videreføring av dette.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 14:11   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Jeg drar av biter fordi det er gøyere. Og fordi jeg ikke liker kliss rundt munnen heller. Det ser på ingen måte penere ut å sitte og plukke maten i stykker, så det har hvertfall ingenting med det å gjøre!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 14:33   #52
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

:vilikkehaosteluktpåfingrene:

Tømme rett i munnen fra posen fungerer utmerket.
:vilhellerikkehaosteluktpåfingrene:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 15:02   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 16:55   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Egentlig overrasker det med stort at det virker som en så stor sak for mange, at folk spiser ditt og datt med bestikk. Man skulle jo tro de brøt en lov eller noe? Jeg har fått så mange sterke reaksjoner på dette at jeg blir helt himmelfallen. Hvorfor har folk så enormt sterke meninger om bestikk-bruk, egentlig?

Tjah, det kan du si! Var det ikke en stor sak om en ordfører(kandidat?) et sted i USA som spiste pizza på "feil" måte for byen han bodde i, om det var det at han brukte bestikk eller IKKE brukte bestikk, husker ikke detaljene. Men det lå visst mye identitet i bruken/ikke-bruken av bestikk.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 16:58   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Hvorfor vil man egentlig spise noe som lukter så ekkelt at man ikke vil ta på det? Ostepop er jo liksom ikke noe kroppen skriker etter og en for enhver pris må få i seg?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 17:54   #56
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.854
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Fordi det smaker godt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:00   #57
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

[quote=Filifjonka;Ostepop er jo liksom ikke noe kroppen skriker etter og en for enhver pris må få i seg? [/QUOTE]

Har du prøvd min kropp??

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:01   #58
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Tjah, det kan du si! Var det ikke en stor sak om en ordfører(kandidat?) et sted i USA som spiste pizza på "feil" måte for byen han bodde i, om det var det at han brukte bestikk eller IKKE brukte bestikk, husker ikke detaljene. Men det lå visst mye identitet i bruken/ikke-bruken av bestikk.

I New York, faktisk. Han spiste pizza med kniv og gaffel. Det ble skikkelig balluba.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 10:28   #59
Aeterna
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
Aeterna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Haha, jeg har i alle fall aldri sett noen spise kanelboller med bestikk. Man får jo mye bakterier på hendene når man er på handletur, så er kanskje ikke så dumt?

Aeterna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 11:41   #60
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å spise kanelbolle med kniv og gaffel

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

På jobben er det ikke uvanlig at folk spiser brødskive med pålegg (selv enkelt pålegg som brunost) med kniv og gaffel, så jeg tror ikke jeg hadde stusset over hvis jeg så noen spise en klissete bolle med kniv og gaffel.

Ostepop spises med tannpirker uten mintsmak.

Eg ville nok sett litt ekstra både på ein som brukte bestill til kanelbolle og på ein som brukte bestikk til brødskiver. Sistnevnte har eg sett eit par gangar. Eg har ein kollega som har bittelitt tvangstankar når det gjeld bakteriar. Ho vil ikkje ta direkte på maten ho et, så enten må ho ha bestikk eller så må ho holde brødskiva i ein serviett. Sjølv om ho har vaska hendene før ho et.
Samme kollega har også kjøpt Jif moppestativ og eingangsmoppar som ho vaskar golvet på kontoret med sidan ho syns det blir vaska for sjelden der (ein gang i veka).

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no