Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Slappe håndtrykk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 11:13   #41
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har slapt håndtrykk.

Hvorfor det? Og hva gjør du når du møter en annen med slappt håndtrykk? (Gjør Safran lykkelig nå!)

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:31   #42
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Et skikkelig håndtrykk (uten å klemme istykker hånden til motparten - for de finnes de også, de som tror at det er om å klemme hånden til den andre blå),

Ja, hjelpe meg: Jeg var i 50-årslag og hilste på en haug med sånne.
Da jeg i tillegg hadde en lei senebetennelse i høyre arm, ble presentasjonsrunden en smertefull affære...

Jeg prøver så godt jeg kan å være passe fast i grepet - etter at faren til ei venninne av meg hadde sagt til henne at han ikke visste om han kunne stole på noen med et så slapt håndtrykk...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:50   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvorfor det? Og hva gjør du når du møter en annen med slappt håndtrykk? (Gjør Safran lykkelig nå!)

Jeg har kroniske smerter i høyre hånd, og foretrekker at folk er forsiktige når de hilser på meg. Om jeg skal på noe der jeg vet at det blir mye håndhilsing tar jeg på meg bandasje, sånn at det syns at jeg har vondt. Om jeg hilser på andre med slapt håndtrykk blir det som om hendene såvidt berøres og så glir fra hverandre, noe som passer meg ypperlig.

(Hadde fast håndtrykk før smertene satt inn, og kunne ikke fordra slappe håndtrykk.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:58   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Da jeg i tillegg hadde en lei senebetennelse i høyre arm, ble presentasjonsrunden en smertefull affære...

Kan anbefale en stor og synlig støttebandasje med skinne, DA er folk litt forsiktige.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:09   #45
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Sjølv har eg fast handtrykk (prøvar å unngå å ha for fast handtrykk, men det er mogeleg at det blir fast nok innimellom). Eg oppfattar dei med slapt handtrykk (personar med smerter i handa er sjølvsagt unntaket, dersom eg veit om det) som uinteresserte i å helse på meg. Svigerinna mi helsar både veldig slapt og heilt ytterst på fingertuppane mine, så når ho takkar for presang t.d., sit eg alltid igjen med følelsen av at det eigentleg ikkje var noko å takke for. Kva munnen har sagt samtidig er uvesentleg. Eg "høyrer" berre handtrykket.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:11   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Kva munnen har sagt samtidig er uvesentleg. Eg "høyrer" berre handtrykket.

Hva man sier er vel bare 20 % av inntrykket, etter hva jeg har hørt. Kroppspråk, toneleie, ansiktsuttrykk osv er resten. Det er viktig å være obs på, og sikkert kilden til 99% av krangler og misforståesler på nett.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:34   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg liker heller ikke slappe håndtrykk
Ofte er det jo litt sånn "beklager at jeg er her folk" som har slappe håndtrykk også.. slike som nesten unnskylder at de er er? Får noen gang lyst å riste tak i de i og si at de må rette opp ryggen, få fast grep i handa og være stolt av seg selv...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:32   #48
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Slapt og kaldsvett i tillegg :spy:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 14:03   #49
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Ingen som tør innrømme at de har et slapt håndtrykk? Eller kanskje de med slapt håndtrykk kanskje tror de klemmer hardt til?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 14:13   #50
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ingen som tør innrømme at de har et slapt håndtrykk? Eller kanskje de med slapt håndtrykk kanskje tror de klemmer hardt til?

Har du meg på ignore, eller?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 15:15   #51
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har du meg på ignore, eller?

Men du har jo gyldig grunn...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:23   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er forresten en sånn som går rundt og tvinger andre til å hilse på meg og presentere seg og presentere andre for meg og sånn.

-Hei, hei, jeg heter Mim, jeg er venninne av Y, jeg tror ikke vi har hilst? :strekker ut lanken:

Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig.


Slik er jeg og.
Men jeg vet heller ikke om det er bra eller dårlig.

Og ellers er jeg enig med deg i dette;

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim

Jeg håper virkelig jeg klarer å lære ungen dette også. Å presentere seg i telefonen (jeg blir frustrert, forvirret og gretten av folk som ikke presenterer seg, det er så utrolig uhøflig), å hilse pent, si takk og hei og værsågod og værsåsnill er samfunnets lim.


Og ja, jeg har et fast håndtrykk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:25   #53
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg liker dårlig å hilse på fiskepuddinger. Et godt, men ikke altfor fast håndtrykk er ok.

De fleste av oss glemmer navnet til dem man hilser på fordi en er så opptatt av å fortelle sitt eget navn. Lærte derfor en lur måte til å bli bedre å huske. Gjenta navnet til den du hilser på. Hvis noen presenterer seg, så svarer du tilbake: "hyggelig å hilse på deg Hege"

Signerer og takker for tipset

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no