Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

HP - hjelp med navn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 18:07   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

HP - hjelp med navn

Hjelp meg snille dere. Jeg har kun lest de andre bøkene på norsk. Jeg har akkurat begynt å lese siste bok nå. Har prøvd et kjapt søk på nett fant ikke ut av det. Hvem er Yaxley?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:46   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Jeg tror ikke Yaxley har vært nevnt i de foregående bøkene, eller evt. bare i forbifarten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:54   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Prøv her:
http://home.online.no/~bjaas/potter/
(Jeg tar ikke ansvar for eksterne lenker )

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 20:10   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Takk for svar. Da er det ikke så farlig at jeg ikke vet hvem det er. Takk for tips

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 00:27   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Og jeg leste bare overskriften og trodde glatt dette var en henvendelse til admin om nickbytte. Jaja.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 15:05   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Jeg forvillet meg for øvrig inn på denne siden:
http://www.hp-lexicon.org/
men den har helt klart spoilere og rykter flettet inn. Brukes med forsiktighet!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:12   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Jeg syns det er tullete å oversette navn i bøker.

Sporer av: Tolkiens Baggins, oversettes til Sekker i Hobbiten og Lommelun i Ringenes Herre? Har ikke oversetteren av Ringenes Herre lest Hobbiten, eller syns h*n forrige oversetter hadde gjort en dårlig jobb?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:27   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er tullete å oversette navn i bøker.

Sporer av: Tolkiens Baggins, oversettes til Sekker i Hobbiten og Lommelun i Ringenes Herre? Har ikke oversetteren av Ringenes Herre lest Hobbiten, eller syns h*n forrige oversetter hadde gjort en dårlig jobb?

Enig. Det blir veldig når man går på kino og har undertekster ihvertfall. Går HP4 uten undertekster forresten? Det har den vel gjort tidligere.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:33   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Det er på en måte litt annerledes med Ringenes herre, da, hvor i hvert fall hobbitnavnene i originalen framstilles som engelske oversettelser av de opprinnelige hobbitnavnene. Da virker det jo også ganske rimelig å oversette dem til norsk. (Jeg bare elsker Tolkiens filologhumor. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:50   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er på en måte litt annerledes med Ringenes herre, da, hvor i hvert fall hobbitnavnene i originalen framstilles som engelske oversettelser av de opprinnelige hobbitnavnene. Da virker det jo også ganske rimelig å oversette dem til norsk. (Jeg bare elsker Tolkiens filologhumor. )

Joda, men kunne de ikke brukt samme navn da de oversatte? For Både Bilbo og Frodo heter jo Baggins til etternavn på engelsk. (Og så liker jeg Sekker bedre enn Lommelun.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:24   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Klart det burde vært oversatt likt, men det var nå engang to forskjellige oversettere, da. (Jeg er uansett nokså allergisk mot norske oversettelser, så jeg har ikke lest noen av dem på norsk – jeg diskuterer bare prinsippet, jeg. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 00:04   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Klart det burde vært oversatt likt, men det var nå engang to forskjellige oversettere, da. (Jeg er uansett nokså allergisk mot norske oversettelser, så jeg har ikke lest noen av dem på norsk – jeg diskuterer bare prinsippet, jeg. )

Nemlig. For eksempel er Meriadoc Brandybuck ikke det egentlig navnet på Munti (som han vel heter på norsk?), men en engelsk oversettelse av hobbitnavnet Kalimac Brandugamba.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 00:33   #13
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

(Jeg er uansett nokså allergisk mot norske oversettelser, så jeg har ikke lest noen av dem på norsk – jeg diskuterer bare prinsippet, jeg. )

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 13:57   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er på en måte litt annerledes med Ringenes herre, da, hvor i hvert fall hobbitnavnene i originalen framstilles som engelske oversettelser av de opprinnelige hobbitnavnene. Da virker det jo også ganske rimelig å oversette dem til norsk.

Nettopp. Dessuten mente vel Tolkien selv at de burde oversettes, og skrev ganske detaljerte anvisninger til oversetterne om dette. Det gjør også forskjell.

Jeg synes det er prinsipielt OK at navnene i Harry Potter oversettes, og i alle fall ordene som uansett er konstruert i originalutgaven (Pensieve, Squib og slikt). Det er jo barnebøker, dette, og jeg synes det er greit å prøve å lage ord og navn som gir omtrent samme inntrykk for norske barn som originalene gjør for engelske.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:30   #15
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er prinsipielt OK at navnene i Harry Potter oversettes, og i alle fall ordene som uansett er konstruert i originalutgaven (Pensieve, Squib og slikt). Det er jo barnebøker, dette, og jeg synes det er greit å prøve å lage ord og navn som gir omtrent samme inntrykk for norske barn som originalene gjør for engelske.

Jeg synes det er stort forskjell på navnene og de konstruerte ordene.
Enig med deg i de konstruerte ordene, så boken får samme mening for norske barn.
Men at navnene er oversatt er så idiotisk at jeg kan ikke få sagt det. Norske barn hadde fint klart å forholde seg til engelske navn, man trenger ikke undervurdere de.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:40   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Men at navnene er oversatt er så idiotisk at jeg kan ikke få sagt det. Norske barn hadde fint klart å forholde seg til engelske navn, man trenger ikke undervurdere de.

Jeg har ikke lest bøkene på norsk, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange av navnene som er oversatt. At Dumbledore er oversatt synes jeg er helt OK - det er jo uansett et "konstruert" navn, som også Hogwarts og Hagrid - men alminnelige navn kunne godt blitt værende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:45   #17
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke lest bøkene på norsk, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange av navnene som er oversatt. At Dumbledore er oversatt synes jeg er helt OK - det er jo uansett et "konstruert" navn, som også Hogwarts og Hagrid - men alminnelige navn kunne godt blitt værende.

Jeg har heller ikke lest dem på norsk, bortsett fra et kapittel eller to for å se hva det handlet om. Men har sett ene filmen med en som ville ha norsk tekst, og da klarte jeg ikke unngå å snappe opp endel navn.
Jeg synes alle navnene på alle personene skulle blitt beholdt på engelsk.
Humlesnurr er kanskje det verste navnet, det høres helt idiotisk ut (selv om man vet historien bak).
Jeg synes også skole navn og andre navn man ikke må oversette for betydningen skulle blitt beholdt. Rompeldunk er faktisk verre, når jeg tenker meg om, enn Humlesnurr.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:45   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Jeg har heller ikke lest dem på norsk, men jeg vet jo om noen tilsynelatende meningsløse tilfeller. At Fred og George blir til Fred og Frank, f.eks., ødelegger jo en hel del poenger utover i boka. (Har de gensere med Fre og Fra på, da?)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:07   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

James Potter er blitt til Jakob Potter, Dudley til Dudleif osv ... Irriterende!

Men det som er mest irriterende, er at JCR faktisk i en av bøkene forklarer at Hermione uttales med o. I filmene sier de Hermine også på engelsk. Idiotisk!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:12   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: HP - hjelp med navn

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

James Potter er blitt til Jakob Potter, Dudley til Dudleif osv ... Irriterende!

Men det som er mest irriterende, er at JCR faktisk i en av bøkene forklarer at Hermione uttales med o. I filmene sier de Hermine også på engelsk. Idiotisk!

GJør de vel ikke? De sier da HermiOne, ganske tydelig?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no