Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Snapchat for dummies

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 12:10   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snapchat for dummies

Finnes det noen måte jeg kan lære meg snapchat? Jeg får liksom ikke helt grep om hva greia er.

Jeg innser at jeg må orientere meg på de viktige SoMe-arenaene før snuppa inntar dem. Vi har sluppet henne løs på instagram, og selv om det hun legger ut er svært harmløst, så er hun i det ekstremt aktiv.

Så da lurer jeg på følgende:
Når du sender bilder på snapchat, hvor mange sender du til da?
Bruker du det til å mer enn å sende bilder?
Hvorfor bruker du snapchat fremfor instagram/facebook/mms?

Finnes det noen enkel tutorial?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:13   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg er litt snapchat-dummie fortsatt, men jeg bruker det litt i tillegg til Instagram og Facebook. Mer øyeblikksbilder og sånne små observasjoner enn jeg kanskje ville legge andre steder. Legger som regel i My Story, som vel alle mine venner kan se, ellers sender jeg til utvalgte alt ettersom hva det dreier seg om.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:33   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Når du sender bilder på snapchat, hvor mange sender du til da? Det bestemmer du selv, enten sender du til et utvalg av vennene, eller bare en. Eller du legger det ut på my story, og da kan du selv bestemme hvem som skal stå på den listen.

Bruker du det til å mer enn å sende bilder? Jeg bruker det til å chatte med også.

Hvorfor bruker du snapchat fremfor instagram/facebook/mms? Jeg bruker det i tillegg til det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:36   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Snapchat har kanskje fordelen at bildene ikke lagres - noe som er litt positivt (sånn i forhold til lagringsplass) - men det gjør jo kontrollen adskillig mye verre.

man legger jo til venner. - legger man ut bildet på "my history" får alle venner se det, ellers så kan man velge hvem som ser det. Ligger det på "my story" ligger det tilgjengelig for vennene i et døgn, til venner er det tilgjengelig typ i 10 sekunder - med mulighet til å spille av en gang til. - og med mulighet for å lagre (da vil man få beskjed om det)

Det jeg tror unger liker godt er nok de der ulike filtrene som finnes til ansiktet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:41   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg bruker Snap vesentlig mer enn andre sosiale medier, kjapt og enkelt. Og det er en svært begrenset gruppe som ligger der, så det jeg sender legges på Mystory, men man kan også velge å sende bare til en eller noen få. Litt avhengig av hva jeg sender. Du får melding om noen screenshooter bildet ditt.
Ungene bruker også Snap veldig mye, men da mye humor - rare ansiktsuttrykk osv.

Snap er genialt om du spiller et spill og trenger hjelp for å komme videre, liv o.l.

Jeg trodde også ungene la begrenset antall bilder på Insta, for vi er jo venner, til jeg fant ut om de hemmelige gruppene/brukerene deres. Jeg må velge å stole på at de har lært nettvett igjennom nitidig innprenting.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 07-03-16 kl 12:47.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:43   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Går det an å unngå at bildene KAN bli screenshottet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:45   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

I utgangspunktet sender du til den du vil, som en sms. Evt til alle kontaktene dine. I praksis er ingenting vanntett og Snapchat har vel lekket bilder.

Jeg bruker snap mye, som en slik gøyal måte å involvere mine nærmeste i hverdagslivet. Har bare noen få (under ti) kontakter. Typisk øyeblikksbilder jeg ikke gidder å koste en MMS på og litt til å chatte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:45   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går det an å unngå at bildene KAN bli screenshottet?

Nei, på ingen måte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:46   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går det an å unngå at bildene KAN bli screenshottet?

Nei.

Og legger du det ut som my story kan det snappes opp av andre enn vennene dine også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:48   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei.

Og legger du det ut som my story kan det snappes opp av andre enn vennene dine også.

Hvordan da? Jeg bruker lite story, men en av ungene bruker den funksjonen aktivt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:50   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei.

Og legger du det ut som my story kan det snappes opp av andre enn vennene dine også.

Nei, man kan jo si at det bare skal vises til venner? Det ligger under innstillinger mener jeg å tro.

Jeg bruker det mye, mest til å dele teite bilder og videoer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:52   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei.

Og legger du det ut som my story kan det snappes opp av andre enn vennene dine også.

Ikke om du lager din egen gruppe,vel?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:52   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Her ser man et typisk Snap chat bilde på Mystory.
Jeg er ikke veldig personlig på det som legges der..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_2016-03-07-12-49-57~2.jpg (323,7 KB, 108 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:57   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ikke om du lager din egen gruppe,vel?

Nei, det er sant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:59   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Også kan du lege til fancy stedsnavn på hvor du er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2016-03-07 12.59.20.jpg (33,6 KB, 53 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 13:14   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går det an å unngå at bildene KAN bli screenshottet?

Nei. Man kan installere en app som automatisk lagrer alle snaps man får - uten at man trenger å klikke innpå dem engang og legge igjen at man har sett dem.
Lurt å ha dette i bakhodet, spes hvis det er sjanse for å bli revet med av "bildene vises bare i ti sekunder". Alt du sender fra deg kan vises - alltid.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Også kan du lege til fancy stedsnavn på hvor du er.

Ja, hvis det er laget et geofilter til det stedet du er på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 13:31   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Eg bruke snap til sånn "oj, det blei sjokolade i dag gitt", "sjå fine snøklokka, no er det vår" "jippi, eg er på trening" "helsikes snø, ER bilen min under der??" osv.

Sjeldent bruk av MyStory, sende til mellom 1 og maks 10 kvar gong.

Det "verste" du kan gjere på snap etter mi meining er å legge ut samme bilde BÅDE på MyStory og sende personlig

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 13:31   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Snapchat er bare for moroskyld, og jeg kan sende teite ansiktsuttrykk med mer eller mindre festlige filter. Face swap, for eksempel.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 13:55   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går det an å unngå at bildene KAN bli screenshottet?

Nei og det finnes alternative apper der man kan logge inn med snapchatkontoen og lagre bilder uten at avsender får beskjed om at du har gjort det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 14:04   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg bruke snap til sånn "oj, det blei sjokolade i dag gitt", "sjå fine snøklokka, no er det vår" "jippi, eg er på trening" "helsikes snø, ER bilen min under der??" osv.

Sjeldent bruk av MyStory, sende til mellom 1 og maks 10 kvar gong.


Samme her. Jeg bruker snap bare for å vise noe morsomt/søtt/kult/hvasomhelst, litt som en erstatning for sms der et øyeblikk bare ikke kan beskrives med ord. Jeg bruker aldri My Story og sender til maks en håndfull om gangen fordi det jo ikke er alle som har interesse av alt. Jeg ser at ikke alle vurderer sitt publikum på samme måte, men sender alt til alle, og jeg må innrømme at det er en del snaps jeg bare ikke skjønner hvorfor jeg får (som bilder av diverse alkohol hver helg fra de barnløse og festglade eller ørten ulike selfies med teite filtre).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no