Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg sær som reagerer på dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-19, 13:58   #61
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette

Du er et usedvanlig raust menneske, Inagh.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 20:25   #62
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.118
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du er et usedvanlig raust menneske, Inagh.

Helt klart. For det er jo faktisk deres penger, strengt tatt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 21:40   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Mulig toget har gått (ping!) nå, men HVIS dette er en misforståelse/sammenroting, så vil det være ganske kjipt for henne om det kommer frem om 1-2-3 år at dere faktisk ikke syns det var heeeelt grei skuring. Da ville det vært bedre å få beskjed før skaden skjedde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 22:11   #64
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Men kommer ikke dette til å ligge som en gruff mellom dere?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 23:12   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men kommer ikke dette til å ligge som en gruff mellom dere?

Nei, det er for mye historie til at vi gidder gruffe over slikt, for å si det sånn - på godt og vondt. Det er ikke verdt det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 08:44   #66
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ville trodd hun har gått i surr om hvem som eier det, hun gjør det sikkert ikke med viten og vilje. Da går det an å si fra på en hyggelig måte, ikke sint og sur. "Hei, dette er vårt, hvis du tenker at det ikke kan stå på hytta lenger, kan vi ta det hjem hit."

Ja, dette må du gjøre.

Hun kan ikke selge, og få pengene, for noe som ikke hun eier!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 08:46   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Jeg ser nå at du synger Let it gooooo, men jeg sparer fremdeles på våre, til fremtidige barnebarn og hadde kjent meg så opprørt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 12:41   #68
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

VåR Brio er på loftet og skal tas vare på til evt barnebarn. Dette hadde jeg ikke tenkt på som noe dilemma en gang, gruff og historie eller ikke - en selger ikke andres eiendeler! Vil dere ikke ta vare på det, da? Våre gutter har hatt stor glede av Brio/lego/Playmo som besteforeldre har tatt vare på fra da vi foreldrene var små og satt fram når barnebarna har vært på besøk.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 29-01-19 kl 18:26.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 12:46   #69
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Du kan si ifra på Finn at du vil kjøpe det så får du se hvordan hun reagerer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 13:01   #70
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Hallo, så frekt?!?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 18:24   #71
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Man selger da ikke noe andre eier på Finn? Jeg har donert en del Lego/duplo til yngre nevøer og nieser, og ting de har fått står de selvsagt fritt til å gjøre med som de vil, men her høres det jo ikke ut som om du har gitt toggreiene til broren din og hans familie.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 20:48   #72
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Har sett at du velger å overse dette, men det ville jeg ikke ha gjort. Duplo er utrolig fine holdbare leker som ikke går av moten, så jeg ville absolutt spart på dem på sønnens vegne til han eventuelt får egne barn. Ville gjort oppmerksom på at det er hans leker, og sagt jeg kan hente dem fra hytta hvis hun synes de er i veien der.

Edit: Ikke Duplo men Brio... Fine leker


Sist redigert av Lyppa : 30-01-19 kl 07:08.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 21:26   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Har sett at du velger å overse dette, men det ville jeg ikke ha gjort. Duplo er utrolig fine holdbare leker som ikke går av moten, så jeg ville absolutt spart på dem på sønnens vegne til han eventuelt får egne barn. Ville gjort oppmerksom på at det er hans leker, og sagt jeg kan hente dem fra hytta hvis hun synes de er i veien der.

Dette var ikke Duplo, det var tog og togskinner.

Uansett, når Inagh har sagt klart ifra at hun ikke ønsker å gjøre noe med det, sønnen hennes ikke har problemer med det, og hun har antydet en bakgrunnshistorie som vi ikke kjenner, som gjør at hun ikke har tenkt til å gruffe noe mer over det, så synes jeg kanskje vi skal godta det, og ikke hause videre og prøve å overtale henne til det motsatte. Det må da være Inagh sin avgjørelse, hun er raus og storsinnet, og jeg har ikke inntrykk av at hun er korttenkt heller. Hun spurte jo heller ikke om hun burde si ifra eller ikke, bare om hun var sær som reagerte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 22:31   #74
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Jepp, jeg lurte bare på om jeg var sær som syns dette var litt merkelig gjort - det hender at jeg ikke helt har de sosiale antennene ute og trenger litt bekreftelse på om jeg reangerer rett eller ikke. (Jeg er typen som ikke skjønner at venninnelunsj i desember betyr ta med julegave, dreit meg ut ved ikke å ha skaffa julegave til mine nærmeste medarbeidere og slike ting. ) Jeg er tydeligvis ikke sær som syns det er en rar greie, siden fler tenker det er en smule rart gjort å selge leker som ligger på hytta, merka med barnets navn under togene, uten å spørre om det er greit først.

Av ymse årsaker, som jeg ikke kan gå inn på her, velger vi, samstemt i familien, å la være si noe som helst om dette, la det gå, og tenke at livet er for kort til å bevisst gjøre noe som potensielt kan åpne dype avgrunner, uansett hvor pent og forsiktig ting kan bli tatt opp. Livet er også for kort til å gidde gå og gruble og bære nag over noe som, i det store bildet, er en bagatell, så det vil bli glemt, water under the bridge. Skulle guttungen en gang bli pappa, og barnebarnet vil ha tog, har vi en uendelig mengde legotog i kjelleren - det kommer ikke i nærheten av hytta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 23:04   #75
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Om karma finnes, og om vi har flere liv enn dette her - vel, så tror jeg Inagh kommer til å leve i lykke og velstand og harmoni! Du er virkelig et raust og varmt menneske.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 23:10   #76
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Jeg skjønner jo at det ligger mye bak som gjør at du velger å la det gåååå, men det er rimelig spesielt å selge andres ting. Jeg ble litt sånn:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-19, 08:59   #77
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Du er fin, Inagh

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-19, 10:10   #78
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Jeg hadde heller ikke skjønt at julelunsj betyr julegave. Tror ikke det er selvsagt, altså. Hva som er tradisjon på bestemte arbeidsplasser kan man jo ikke gjette seg til. Min jobb har julelunsj. UTEN julegaver.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-19, 10:18   #79
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Du er veldig raus På min arbeidsplass vet jeg ikke om at man gir julegaver til kolleger. Har i grunnen jobbet flere steder og aldri sett det. Så tenker ikke det er "selvsagt", men kan være en greie på akkurat den arbeidsplassen. Fint nok, men ikke noe man "burde" skjønne.

På vår desembervenninnelunsj har noen med gaver og noen ikke, alt er like greit, og de som tar med, gir til dem som ikke har med hvis det gis i offentlighet. Har man et spesielt forhold og gir "mer" gjør man det privat/ under bordet. Har en som jeg byttet gaver med på spion-maner, begge satte posen på gulvet under bordet, og så tok vi med "feil" pose Alle fikk samme gave over bordet. Det er fordi vi har barn som utveksler gaver, ikke fordi noen er mer/ mindre "verdt", just saying.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-19, 11:18   #80
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?

Gaver i forbindelse med julelunsj? Hadde aldri falt meg inn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no