Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Utdrikkingslag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 19:11   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Utdrikkingslag

Er det noen som vet av noen morsomme leker som passer i et utdrikkingslag for ca 15 jenter?

Helst ikke ølstafett eller den type leker

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:12   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Skrive navnene på alle exer og gamle flørter/forelskelser, og så må hun fly rundt og stikke hull på alle sammen under mye hyl og skrik! Vi gjorde det ute i et basseng.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:08   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Skrive navnene på alle exer og gamle flørter/forelskelser, og så må hun fly rundt og stikke hull på alle sammen under mye hyl og skrik! Vi gjorde det ute i et basseng.

Stikke hull på eksene?

Morsomme leker:
-Rebusløp (der løsningsordene kan være gamle ekser, gode minner, flauser o.l.)
-Forloveren kan arrangere quiz med brudens liv som tema. De øvrige deles inn i lag. Bruden er selvsagt dommer.
-Alle gjestene har med seg en ting som skal representere en god historie eller et søtt minne mellom bruden og vedkommende. Alt pakkes inn og legges på et bord. Bruden må åpne en og en pakke, gjette hvem den er fra, hvilken historie den står for og selvsagt fortelle historien (passer absolutt best før alle er blitt fulle og mister evnen til å følge med.)
- Musikkquiz, med musikk fra en eller annen minneverdig periode i brudens liv.
- Gjettelek: Forloveren snakker med brudgommen på forhånd og stiller ham ulike spørsmål. Deretter skal bruden gjette hva han har svart. Med de riktige spørsmålene, og dersom brudgommen blir oppfordret til å flette inn en del anekdoter, kan det være underholdende for alle - ikke bare bruden. Samtalen med brudgommen kan selvsagt filmes, sett på pause i det han skal til å svare.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:24   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.


Morsomme leker:
-Alle gjestene har med seg en ting som skal representere en god historie eller et søtt minne mellom bruden og vedkommende. Alt pakkes inn og legges på et bord. Bruden må åpne en og en pakke, gjette hvem den er fra, hvilken historie den står for og selvsagt fortelle historien (passer absolutt best før alle er blitt fulle og mister evnen til å følge med.)
- Gjettelek: Forloveren snakker med brudgommen på forhånd og stiller ham ulike spørsmål. Deretter skal bruden gjette hva han har svart. Med de riktige spørsmålene, og dersom brudgommen blir oppfordret til å flette inn en del anekdoter, kan det være underholdende for alle - ikke bare bruden. Samtalen med brudgommen kan selvsagt filmes, sett på pause i det han skal til å svare.

Dette gjorde vi i helgen, og det slo veldig godt an!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:28   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Kle ut bruden og tving henne til å synge på et kjøpesenter. 10 kr sangen. Det skal visst være hensides festlig har jeg hørt rykter om

*irånisk*

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:32   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Morsomme leker:
-Alle gjestene har med seg en ting som skal representere en god historie eller et søtt minne mellom bruden og vedkommende. Alt pakkes inn og legges på et bord. Bruden må åpne en og en pakke, gjette hvem den er fra, hvilken historie den står for og selvsagt fortelle historien (passer absolutt best før alle er blitt fulle og mister evnen til å følge med.)
- Gjettelek: Forloveren snakker med brudgommen på forhånd og stiller ham ulike spørsmål. Deretter skal bruden gjette hva han har svart. Med de riktige spørsmålene, og dersom brudgommen blir oppfordret til å flette inn en del anekdoter, kan det være underholdende for alle - ikke bare bruden. Samtalen med brudgommen kan selvsagt filmes, sett på pause i det han skal til å svare.

Dette er faste innslag på utdrikningslag i hjembyen min. Dette er både morsomt og koselig.

Jeg fikk vite litt om min kjære som han hadde fortalt til min forlover og som han aldri har fortalt til meg ...... som at han hater å vaske badet og faktisk aldri har gjort det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:54   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Stikke hull på eksene?

Symbolsk, må vite.

Brudgommen og spørsmål tatt opp på film gjorde de i mitt utdrikningslag, det var veldig gøy, det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:00   #8
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Noen forslag til gode spørsmål da?

: planlegger også utdrikningslag:

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:04   #9
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

:noterer:

Hun skal stikke hull på gamle flammer og vi skal gi henne hver sin gave som hun skal gjette på.

Spørsmål til brudgommen var smart. Noen forslag til spørsmål? Jeg tror ikke vi rekker filming, og vi har heller ikke tv der vi skal være på kvelden (i en stall).

Mulig jeg lager quiz også!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:04   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Noen forslag til gode spørsmål da?

: planlegger også utdrikningslag:

- Hva han tenkte første gang han så henne, eller hva han husker av første møtet/daten, må jo med.
- Når hun irriterer ham mest, med morsomme eksempler.
- Hva han liker best ved henne.
- Hvilket plagg hun har som han syns hun er flottest i.
- Hvilken hårfrisyre han har hatt som han ikke kunne utstå (men som han kanskje lata som han likte).

Ja, sånne ting.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:17   #11
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Skrive navnene på alle exer og gamle flørter/forelskelser, og så må hun fly rundt og stikke hull på alle sammen under mye hyl og skrik! Vi gjorde det ute i et basseng.

Anbefales ikke dersom kommende svigerinner kan bli sjokkert over antallet. :erfart:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:34   #12
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Jeg har akkurat arrangert ud lag og vi hadde først en voksen versjon av "rødt og grønt lys", bruden står foran og vi andre står bak, så kan hun feks. si: alle med blå klær gå tre skritt frem. Det begynte pent og pyntelig med ble litt mer sexfiksert etterhvert..hehe..veldig morsomt!
Hun måtte også pynte og servere bløtkake utenfor det lokale senteret, hekle en lapp(som ble truseinnlegg..hehe) og fremføre dikt hun selv hadde skrevet til samboeren på den lokale cafe`n. Vi hadde også klemmepakker hvor alle hadde med seg en pakke som hadde noe med deres forhold til bruden, så hun skulle gjette hvem den var fra og hvorfor.
Skistafett var veldig gøy, da hadde vi 2 par gamle ski hvor 2 lag på 3 stykker konnkurerte med hverandre. De ble bindt fast i skiene med tau og skulle gå til målstreken, drikke en flaske øl hver og kaste støvelen mellom bena og frem helt til de kom tilabake til start.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:40   #13
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Sitat:

Jeg har akkurat arrangert ud lag og vi hadde først en voksen versjon av "rødt og grønt lys", bruden står foran og vi andre står bak, så kan hun feks. si: alle med blå klær gå tre skritt frem. Det begynte pent og pyntelig med ble litt mer sexfiksert etterhvert..hehe..veldig morsomt!

Kan du fortelle litt mer om hvordan dere arrangerte denne leken?
Hva skjedde når en kom helt frem til henne?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:17   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.509
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Utdrikkingslag :grøss:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:22   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Skrive navnene på alle exer og gamle flørter/forelskelser, og så må hun fly rundt og stikke hull på alle sammen under mye hyl og skrik! Vi gjorde det ute i et basseng.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Stikke hull på eksene?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Symbolsk, må vite.

Brudgommen og spørsmål tatt opp på film gjorde de i mitt utdrikningslag, det var veldig gøy, det.

Psst, Lykken: Du har glemt å fortelle at navnene på eksene og flammene skal skrives opp på ballonger - som deretter skal stikkes hull på.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:51   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Psst, Lykken: Du har glemt å fortelle at navnene på eksene og flammene skal skrives opp på ballonger - som deretter skal stikkes hull på.

Takker, bare noen måneder for sent.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:19   #17
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Utdrikkingslag :grøss:

Ser det er en gammel diskusjon.

Jeg tror jeg hadde verdens beste utdrikningslag. Jeg var 30 og hadde søster som forlover. Jeg nevner bare spa, venner, piknik, nostalgi, gamle venner jeg ikke hadde truffet på 10 år. Video av mannen hadde de også laget (som nevnes over her). Det er veldig morsomt, anbefhales.

Utdrikningslag trenger ikke være :grøss:

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:16   #18
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Takker, bare noen måneder for sent.


Oida!
Skal begynne å se på datoen, jeg ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:57   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.409
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Noen forslag til gode spørsmål da?

: planlegger også utdrikningslag:

Jeg fikk en helaftens quiz med spørsmål om meg selv laget av mange av mine nærmeste - flest av mannen min da. Den ble gjennomført ved at jeg fikk masse lapper med spørsmål som de andre måtte svare på. De valgte å dele seg i lag.

En del av spørsmål var av den utleverende typen: har jeg hatt sex sånn og sånn... andre var mer intrikate: Hvilken sang ble avsunget for danske pensjonister i 1988 - og hva var premien? 3 ganger måtte jeg ringe til mamma/pappa for å få fasiten.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:01   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikkingslag

Vi hadde et utdrikningslag med kokkekamp. Det var faktisk veldig vellykket. Bruden fikk i ansvar å handle inn for en viss sum, fikk et brev med instruks om hvor mange det skulle være til og enkelte krav til måltidet - så delte vi gjengen i grupper og lagde hver våre kreative retter - bruden var intervjuer og sjekket status og kåret vinnere til slutt - så ble det lunsj der vi spiste det vi hadde lagd.
Det var faktisk veldig moro. I dette tilfellet var bruden gravid, så det egnet seg ekstra godt med noe litt rolig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no