Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-15, 15:36   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.501
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Jeg har noen i slekta som bor i Thailand, jeg er dermed venn på face med en thailandsk dame så jeg får hennes statusoppdateringer og -delinger opp i feed'en min. Jeg får litt bakoversveis av bilder hun deler. Det er til tider ganske makabert. Bilder av skader på folk eller dyr, og det aller ekleste så ut som likbrenning. Ja, jeg tuller ikke. Det var så ekkelt at jeg måtte se grundig på det om det virkelig var ekte. Dessverre.

Nå var det et bilde av et barn med stygge blåmerker hentet fra en thailandsk nettavis, og jeg forsøkte google translate på teksten: "Brutal stefar..."

Har de (både folk og "aviser") helt andre grenser for hva man deler på nett? Eller er det bare min bekjente som er helt far out med hva hun liker eller deler videre? Skal sies at ingen av bildene er hennes, men hun kommenterer eller deler andres statuser.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:37   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Jeg har lagt merke til det samme, egentlig.
(Jeg ser endel gjennom profilen til xen)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:44   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.501
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Jeg kjenner at dette må jeg nesten tørre å spørre om når de kommer hit på ferie neste gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:48   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.050
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Samme opplevelsen har jeg. En bekjent har Thailandsk kone og hun legger ut ting som får nakkehårene til å reise seg.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:34   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.542
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Generelt har vel norske medier ganske stor grad av selvsensur.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 17:06   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Aner ikke, men det høres makabert ut, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 20:31   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Iallfall helt annen oppfatning av hva som er passende og ikke. En venninne fikk kommentarer fra sine thailandske venninner om at det måtte være greit å ha en sånn stor feit mann for da var det jo ingen andre som var ute etter han ( til nordmann å være helt vanlig mann på 190). Eller hun som ikke ville si noen negative ting om stjernetegnet mitt fordi det var frekt, men greit å si at jeg hadde lår som en hest.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 21:38   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.501
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Store kulturforskjeller på flere områder da, skjønner jeg.

Lår som en hest var kanskje ment positivt da, vixen. Styrke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:26   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

FB-oppdateringer fra min norske venns Thailandske kone virker helt normale, har aldri vært borti noe av det dere nevner.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:29   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Min svigerinne er fra Thailand, flyttet hit for noen år siden. Hun har heldigvis helt normale statusoppdateringer, har aldri sett noe sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 17:51   #11
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

En thailandsk bekjent fortalte at mannen hennes var død. Jeg kondolerte. Så dro hun opp mobilen og viste bilde av sin avdøde mann i kisten med seg selv halvt liggende med et sørgmodig blikk på tvers. Bildet i seg selv var ikke så ille, men det var vanskelig å vite hva som var forventet reaksjon fra min side. Jeg sa noe om at det var veldig trist, men jeg lurte på om jeg burde sagt noe om at bildet var fint/Han så fredelig ut/fin kiste. Veldig uvanlig situasjon å havne i. Jeg tolket det som en kulturell greie.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 08:17   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Ikke bare Thailand. Karibien også. Har nettopp hatt æren av å se bilder av mannens avdøde onkel liggende i kisten. (Trinidad)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 08:37   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Jeg har ei fra Thailand på instagram. Hun legger ut det samme som meg. Natur, bilder av seg selv og barna. Men instagram brukes jo anderledes enn Facebook.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:33   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.501
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Bilder av døde slektninger i kiste finnes i vår familie også, men bevart i fotopose (ikke satt i album) slik at man skal slippe å snuble over det ved å se i familiealbumene, liksom. Det er fra syttitallet, det som jeg har sett.

Før i tida, da det var langt mellom kameraene, så var det vel ganske vanlig å ta et siste familiebilde rundt kista (lukket) på begravelsesdagen. Har sett mange slike i sort/hvitt, tipper hundre år gamle.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:20   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

I min familie har vi også bilder av avdøde slektninger i kisten, både fra syning og begravelse. Bildene av fetteren min som døde som seksåring ligger i album sammen med resten av bildene vi har av ham i et eget album med navnet hans på.

Men vi har liksom ikke lagt dem ut på facebook.

Jeg syns forøvrig tradisjonen med å ta bilde av de døde for å "bevare sjelen" eller hva det var, fra 1800-tallet var ganske facinerende. http://www.viralnova.com/post-mortem...n-photographs/

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:25   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Å, noe så forferdelig trist!! Så mange barn!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:26   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Og jeg har aldri, aldri sett bilde av avdøde i kisten. Det har heller ikke vært vanlig med "syning" i min familie.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:52   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Min tante fra thailand, som bor her i Norge, legger ikke ut groteske saker, men legger ut en del bilder av seg og venninnene i litt sånn poseringsstillinger. Det gjør de alle Thaivenninnene. Litt sånn fjortisposering, bare at de nærmer seg jo 40 hele gjengen. Snodig.

De Thaiene jeg kjenner som bor i Thailand legger ut mye dyremishandling, barnemishandling, og trafikkulykkeofre og hva_har_du. Det virker som de forsøker å spre gode holdninger ved hjelp av ekstreme og groteske bilder.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 17:35   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.501
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Ja, akkurat sånn er det, Kirsebær. Til skrekk og advarsel, tydeligvis.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 09:34   #20
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Norge og Thailand - ulike grenser for hva man legger på face?

Dama til fetteren min, som bor i Thailand, legger ut sånn på facebook.
Kona til onkelen min, som flyttet med han fra Thailand til Norge for noen år siden, la ut sånne ting på facebook før, men nå går det helst I skrytestatuser på Thai, om hvor fin natur det er her i Norge.

Tror det må være kulturelle forskjeller.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no