Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babybikini fra Ellos

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 23:02   #61
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Blond, nei. Men hvorfor i all verden du kler på en treåring bikini er helt uforståelig for meg.

Enkelt og greit fordi hun selv synes det er fint og ber om det. For meg spiller det ingen rolle rett og slett.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:10   #62
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Pusurkine: Det er jo ikke to barn du har bilde av, det er en gutt og en jente, det er veldig lett å se hvilke kjønn de har/er.

I min verden er både jenter og gutter barn. Det er to forskjellige kjønn og jeg syns ikke det gjør noe om folk ser at jeg har jenter og gutter. Hva er problemet med at man kan se hva slags kjønn et barn er?

Som Pusurkine lurer jeg også på hvordan en jente da kan gå med kjole/skjørt eller badedrakt uten at det er seksualiserende. De fleste som sier at bikini er fy, fy, sier at badedrakt er ok.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:16   #63
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Enkelt og greit fordi hun selv synes det er fint og ber om det. For meg spiller det ingen rolle rett og slett.

Så hvis hun synes t-skjorte og sandaler er fint om vinteren er det grunn nok? Det er vel her, som med t-skjorte og sandaler om vinteren, at den voksne må bruke sin vurderingsevne til å finne ut hva som passer seg og ikke.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 26-07-08 kl 23:39.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 19:01   #64
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

I dag har vi vært i Sommerland i Bø. Siden jeg ikke bader så hadde jeg masse tid til å observere ved barnebassengene. Jeg så ikke ei jente over ca 5 år som ikke hadde bikinitopp på seg. Det var kun min 8 åring som ikke hadde topp på seg. Av de under 5 år kunne jeg telle på hendene hvor mange det var som ikke hadde på seg enten bikinitopp eller badedrakt, det var flest bikinitopper.

Dere kan selv tenke dere hvor mange mennesker det var det i dag, ca 30 grader i skyggen og ikke en eneste sky på himmelen. Fy så mange dumme og trangsynte foreldre det er der ute.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 21:47   #65
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så hvis hun synes t-skjorte og sandaler er fint om vinteren er det grunn nok? Det er vel her, som med t-skjorte og sandaler om vinteren, at den voksne må bruke sin vurderingsevne til å finne ut hva som passer seg og ikke.

Min vurderingsevne sier meg at hun så klart skal få gå med bikini (med tanktop, ikke bh) om hun vil det. 90% av tiden på stranda går hun med uv- drakt uansett. Hun synes det er fint, og jeg velger å bruke kranglekvoten min på andre ting som jeg ser som langt viktigere som solkrem,armringer osv. som hun helst ville sluppet. Hva som passer andre ofrer jeg ikke en tanke rett og slett.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 08:55   #66
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Av de under 5 år kunne jeg telle på hendene hvor mange det var som ikke hadde på seg enten bikinitopp eller badedrakt, det var flest bikinitopper.

Dere kan selv tenke dere hvor mange mennesker det var det i dag, ca 30 grader i skyggen og ikke en eneste sky på himmelen. Fy så mange dumme og trangsynte foreldre det er der ute.

Jeg er av de som alltid lar min datter på 4,5 år ha på seg badedrakt på stranda og andre offentlige steder (hun har også bikini med tank-topp). Jeg ønsker faktisk ikke å la henne gå naken rundt, da jeg faktisk er mer bekymret for de menneskene som da kan finne på å få "skitne" tanker og ta bilder i skjul av et nakent barn. Nå mener ikke jeg da at hun skal dekke de puppene hun ikke har, men å bruke truse/badedrakt nedentil.
Jeg ser faktisk ikke problemet heller i at hun bruker den toppen som hører til bikinien. Det er som en hvilken som helst annen topp, bare litt lettere å ha på. Hun går med og uten topp litt ettersom. Akkurat det tar jeg ingen diskusjoner rundt. Det er andre ting jeg faktisk syns er viktigere å fronte.

MEN, igjen, bikinier til bittesmå babyer skjønner jeg ikke at noen føler behov for å kjøpe. De skal ikke oppholde seg i sola, og bør egentlig ha mer klær på seg enn en liten bikini.

__________________
Wit med IVF-prinsessa født 2003
Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 09:00   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Wit, her.

MEN, igjen, bikinier til bittesmå babyer skjønner jeg ikke at noen føler behov for å kjøpe. De skal ikke oppholde seg i sola, og bør egentlig ha mer klær på seg enn en liten bikini.

For min del ser jeg ikke helt forskjellen mellom bikini til en liten baby og til en 3-åring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 10:48   #68
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

For min del ser jeg ikke helt forskjellen mellom bikini til en liten baby og til en 3-åring.

En baby ligger i en vogn med en liten body på hvis det er varmt. En 3-åring løper rundt og ønsker ofte å ha på badedrakt/bikini selv.
Min datter ønsket "bikini" med sånn topp til nå i år. Det hadde mange andre i barnehagen når de bader der.

__________________
Wit med IVF-prinsessa født 2003
Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:34   #69
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Wit, her.


MEN, igjen, bikinier til bittesmå babyer skjønner jeg ikke at noen føler behov for å kjøpe. De skal ikke oppholde seg i sola, og bør egentlig ha mer klær på seg enn en liten bikini.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:41   #70
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

  Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 20:09   #71
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Wit, her.

Jeg er av de som alltid lar min datter på 4,5 år ha på seg badedrakt på stranda og andre offentlige steder (hun har også bikini med tank-topp). Jeg ønsker faktisk ikke å la henne gå naken rundt, da jeg faktisk er mer bekymret for de menneskene som da kan finne på å få "skitne" tanker og ta bilder i skjul av et nakent barn. Nå mener ikke jeg da at hun skal dekke de puppene hun ikke har, men å bruke truse/badedrakt nedentil.
Jeg ser faktisk ikke problemet heller i at hun bruker den toppen som hører til bikinien. Det er som en hvilken som helst annen topp, bare litt lettere å ha på. Hun går med og uten topp litt ettersom. Akkurat det tar jeg ingen diskusjoner rundt. Det er andre ting jeg faktisk syns er viktigere å fronte.

MEN, igjen, bikinier til bittesmå babyer skjønner jeg ikke at noen føler behov for å kjøpe. De skal ikke oppholde seg i sola, og bør egentlig ha mer klær på seg enn en liten bikini.

Nå skjønte jeg ikke helt hvorfor du qoutet mitt innlegg for jeg er jo enig i at det ikke er noe stor sak at ungene har bikinitopp på seg. smileyen er ironisk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 20:31   #72
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Jeg lar meg ikke hisse opp av overdel på bikini på små unger, når de har blitt noen få år er det ofte stas å kle av og på seg, prøve forskjellige antrekk, og en bikinitopp blir en del av det.
De kan jo gjøre som meg og min venninne, vi fløy med masse vattdotter inni bikinioverdelen når vi var 6 år, fordi min fetter hadde sagt vi hadde innoverpupper, og vi ville jo gjerne være store damer, må vite.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 22:49   #73
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

For min del ser jeg ikke helt forskjellen mellom bikini til en liten baby og til en 3-åring.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg lar meg ikke hisse opp av overdel på bikini på små unger, når de har blitt noen få år er det ofte stas å kle av og på seg, prøve forskjellige antrekk, og en bikinitopp blir en del av det.
De kan jo gjøre som meg og min venninne, vi fløy med masse vattdotter inni bikinioverdelen når vi var 6 år, fordi min fetter hadde sagt vi hadde innoverpupper, og vi ville jo gjerne være store damer, må vite.

Jeg synes det er stor forskjell på en todelt badedrakt/tanktop til en 3 åring (eller større) som de har mulighet til å velge selv og en bh-topp (iform av en stripe) til en baby. Ta en titt på bildet i artikkelen igjen...

Artikkelen handlet om bikinier til baby, så med ditt utsagn, Lykken, mener du at det er det samme hvis en 6 åring putter vattdotter i bikinioverdelen for å illudere pupper og hvis en foreldre gjør det samme på en baby? For det er der forskjellen ligger. En baby (og ganske lenge etter babystadiet er over) er prisgitt sine foreldre iforhold til bekledning og har absolutt ingen egne ønsker.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:32   #74
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg klarer ikke hisse meg pga babyklær. Teit, unødvendig - ja. Men jeg får ikke høypuls av det.

Akkurat som jeg selv hadde planer om å skrive.

Forøvrig er bikinioverdel på babyer/småbarn bare latterlig. Overdelen holder seg jo ikke på plass, og begge brystvortene vises uansett.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:56   #75
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nå skjønte jeg ikke helt hvorfor du qoutet mitt innlegg for jeg er jo enig i at det ikke er noe stor sak at ungene har bikinitopp på seg. smileyen er ironisk.


Sorry Det manglet en først. Jeg var enig med deg og kom egentlig bare med egne kommentarer.. Gikk litt fort her....

__________________
Wit med IVF-prinsessa født 2003
Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:27   #76
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybikini fra Ellos

Opprinnelig lagt inn av Wit, her.

Sorry Det manglet en først. Jeg var enig med deg og kom egentlig bare med egne kommentarer.. Gikk litt fort her....

Aha, da forstår jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
baby, badetøy, bikini


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no