Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Glassplate i micro - funksjon?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 13:28   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glassplate i micro - funksjon?

Nokon har knust glassplata i microen vår. Vi bruker den lite - ein sjeldan gong til timing og varming av rester. Elles er den ein avansert popcornmaskin. Og vi popper ikkje så mykje popcorn at eg gidder kjøpe ny micro.

I det siste har microen ikkje virka optimalt. Eg lurer på om det er det at han er gammal som er problemet, eller om det er glassplata som mangler. Eg har satt inn eit vanleg glassfat i staden for plata, men når vi popper popcorn blir halvparten poppa og resten svidd. Eg ser slike spesialglassplater koster 4-500 kr. Så eg gidder ikkje kjøpe ny plate dersom det er ovnen som er utslitt. Det står mellom ny glassplate eller å skrote heile microen utan å kjøpe ny.

Men har den plata ein så viktig funksjon at det går ut over heile microen viss den er knust? (Går det an å formulere eit enkelt spørsmål på ein meir kronglete måte?)

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:47   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glassplate i micro - funksjon?

Den lille hjulgreia som var under glassplata er der fortsatt?
Tror den viktigste funksjonen er at brettet sørger for at maten roterer, og dermed blir jevnere varm.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:48   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glassplate i micro - funksjon?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den lille hjulgreia som var under glassplata er der fortsatt?
Tror den viktigste funksjonen er at brettet sørger for at maten roterer, og dermed blir jevnere varm.

Hjulgreia er der framleis, ja. Det var det eg og trudde.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 20:44   #4
vette
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 2
vette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Glassplate i micro - funksjon?

Du kan gjøre som jeg gjorde, stikk på finn, se etter en billig eller gratis mikro der du bor og kjøp den. Kosta meg en hundrelapp og funket flott. (Bort du i Bergen har jeg faktisk en mikro som skal kastes, så du kan lett få glassplata derfra :P)

vette er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no