Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-16, 12:04   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Jeg holdt på å omkomme (overdrevet) etter å ha vasket dusjkabinettet med Jif Baderom i morges, og er ute etter et effektivt alternativ som lukter svakere. For det meste bruker vi bare Zalo og vann, samt mikrofiberkluter, men akkurat på badet vil jeg ha noe med litt mer futt. Jeg er ikke klar for å gå over til eddik og natron i diverse blandinger, men finnes det baderomsspray med litt mildere/ingen lukt, som fortsatt virker bedre enn Zalo og vann? Helst økologisk/svanemerket, om det er mulig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 12:17   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Vi (nei - JEG - det eneste mannen aldri vasker er visst bad) bruker TD Dusj & bad, som kjøpes hos Bademiljø eller Comfort eller liknende. Det er ikke svanemerka, men er det eneste jeg har finni som faktisk virker. Før var den enda mer konsentrert og drøyere i bruk, nå har de visst endra litt på den, men det fjerner fortsatt skjolder og striper og kalk, uten å bruke noe annet enn mikrofiberklut og kaldt vann. Det lukter ikke sterkt, bare reint.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 19:14   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

De eneste sprayene jeg fikser er noen svanemerkede som heter Skona som vi kjøper i Sverige, eller fra Ecover eller C. Multisprayen fra C funker godt, synes jeg. Og den er trygg. Vi har et vaskemiddel fra Porsgrunn til dusjen som funker bra til det.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:01   #4
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Ecover sin baderomsspray er skikkelig god til å ta såperender og sånt, og lukter veldig lite. Etter at jeg oppdaget den bruker jeg ikke annet på badet. Jeg tåler heller ikke lukten av jif men trodde ikke det gikk an å få det rent nok uten... uten å skrubbe seg gul og blå.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:05   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Takk, folkens. Jeg har sett på litt forskjellige på nett, blant annet C (C Heyerdahl?), og Ecover, hvor jeg tidligere har brukt ullvask og det vanlige gulvvaskemidlet (som jeg husker som veldig tyntflytende). Men sprayen har jeg ikke sett før, så jeg må ta en runde innom helsekosten. Jeg hoster fortsatt etter runden med Jif i morges, så den må jeg holde meg langt unna.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 00:38   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Minner om at sprayer ikke er så veldig lurt mtp lunger... Partiklene havner langt nedi luftveiene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 21:41   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Duftsvake, men effektive rengjøringsmidler?

Den fra C Heyerdahl skal være trygg! Jeg har multispray med solbær og fiken. Den lukter ikke sterkt. Til speil har vi en med agurk og mynte.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no