Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Takvask ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 17:03   #1
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Takvask ...

Den beste måten å vaske tak på. Har noen av dere fine tips?

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:11   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takvask..

Mopp med lang skaft gjør susen på 1 -2 -3

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:16   #3
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask..

Det blir rent nok med mopp? Hørt at det var lurest med klut. Men lat som jeg er så..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:21   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takvask..

Jeg funker for meg, jeg har ikke så skitne tak.

Du spurte om den beste, det er i hvert fall den raskeste.
Men du må så gjerne skrubbe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:30   #5
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask..

Nei, det blir nok mopp her ja. Har ikke så møkkete tak jeg heller, og det enkle er ofte det beste.

Glad vi ikke røyker inne..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:32   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takvask..

Dampvasker, det burde det bli rent av
Tenk på stearinlys, fyring på peisen feks, blir ganske seigt i taket av det

Jeg har alltid vasket med klut, salmiakk og grønnsåpe
Megapytondrittjobb

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:34   #7
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask..

Nå har vi ikke peis da, men det går en del i levende lys her. Spesielt i stua. Har brukt mopp før da, men har ikke vasket taket så ofte som man sikkert bør.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:12   #8
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Takvask..

Jeg bruker en sprøyte og sprøyter oppi grønnsåpevann, deretter tar jeg moppen med rent vann og tørker over. Fungerer kjempegreit! (bruker en sprøyte som egentlig er til hagen tror jeg..)
Har vært med å vaske på svært skitne tak (røyk), og da drypper det gult!!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:26   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takvask..

Bør man vaske taket? Er alltid så redd det bare skal se værre ut jeg - skjoldete sånn at eneste løsning blir å male hele greia.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:49   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Vi maler takene en gang i året, vi.. Jeg blir aldri fornøyd etter å ha vasket dem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:54   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takvask ...

Iflg reklamen bør denne være genial til takvask

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:15   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi maler takene en gang i året, vi.. Jeg blir aldri fornøyd etter å ha vasket dem.


Male takene skal jeg ikke gjøre, hehe. Tror ikke det blir så pent her.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 19:50   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Takvask? Forstår ikke...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 19:52   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Takvask? Forstår ikke...

Vaske takene inne i huset/leiligheten.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:27   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

en pumpe\tank ting med varmt vann og sterksåpe.
spray på tak. vent 2 sek og tørk av med ren fuktig mopp.

krystal rent

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:33   #16
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Takvask? Forstår ikke...


Er det ikke "alle" som gjør det to ganger i året?

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:56   #17
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Er det ikke "alle" som gjør det to ganger i året?

Nei...

Og om det gjøres tar samlivsredderen (les vaskehjelpen) seg av det!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:59   #18
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

Hvis du vil ha taket gullende rent så bruker du pumpekanne med så sterkt såpevann som du ønsker. Hvis det er store tak anbefaler jeg å bruke ansiktsmaske. La det virke en stund. Tørk over med tørr mopp. Gjenta om nødvendig. Der det har vært røkt inne må man ofte vaske flere ganger for å bli kvitt skjolder.
Men taket skal være veldig møkkete for at man ikke skal kunne vaske det rent.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:11   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Må man vaske taket? *vantro* Uten at man skal selge huset? Seriøst? Hvis så er tilfelle må jeg ta meg en tur i skammekroken. Det har jeg nemlig aldri gjort. Og føler litt på meg at jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:50   #20
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Må man vaske taket? *vantro* Uten at man skal selge huset? Seriøst? Hvis så er tilfelle må jeg ta meg en tur i skammekroken. Det har jeg nemlig aldri gjort. Og føler litt på meg at jeg aldri kommer til å gjøre det heller.


Da er det ikke bare jeg som ikke gjør det da.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no