Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Takvask ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 21:51   #21
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Men jeg har planer om å gjøre det til jul nå. Naboen min gjør det til hver vår og jul.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:02   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takvask ...

Skal tak vaskes?

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:06   #23
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Vil dette si at jeg ikke behøver?

røveråfinneunnskyldninger:

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:26   #24
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Takvask ...

Til dere som ikke vasker taket: Vasker dere husvask? Hva vaskes isåfall da?
*hilsen ei som prøver å vaske rundt annen hvert år*

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:39   #25
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Takvask? Forstår ikke...

Ikke jeg heller. Dette er virkelig langt utenfor mitt interesse- og kunnskapsfelt. Her er det så høyt under taket ( i dobbel forstand ) at vi ikke ser det som helst ikke bør være der.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:40   #26
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Til dere som ikke vasker taket: Vasker dere husvask? Hva vaskes isåfall da?
*hilsen ei som prøver å vaske rundt annen hvert år*

Rundvask; vaske rundt gulvteppene.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:47   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask..

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

men har ikke vasket taket så ofte som man sikkert bør.


Hvorfor bør man vaske taket?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:48   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Til dere som ikke vasker taket: Vasker dere husvask? Hva vaskes isåfall da?
*hilsen ei som prøver å vaske rundt annen hvert år*


Hva er husvask?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:48   #29
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Rundvask; vaske rundt gulvteppene.

Den definisjonen kan jeg godt være med på!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:50   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Må man vaske taket? *vantro* Uten at man skal selge huset? Seriøst? Hvis så er tilfelle må jeg ta meg en tur i skammekroken. Det har jeg nemlig aldri gjort. Og føler litt på meg at jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Jeg har aldri vasket tak, og jeg har støv på hjernen. Helt sant!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 19:34   #31
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hva er husvask?

Husvask= vaske tak, vegger, inni skap osv. (min definisjon) Gammeldagse husmødre gjør dette minst en gang i året. (svigermor tar også ut klær og lufter de!)

Ikke like nødvendig i moderne hus kanskje (med sentralstøvsuger, ingen vedfyring, ikke røyk osv).

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:16   #32
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask..

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvorfor bør man vaske taket?




Bare trodde at jeg var en skikkelig dårlig husmor som ikke gjør dette.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle/burde starte med det.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:27   #33
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takvask ...

Jeg vasket tak og vegger ei uke før siste fødsel jeg.

Jeg var lei.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:34   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takvask ...

Jeg har vasket tak en gang, og det var da jeg var tenåring og hadde fest hjemme uten at mamma og pappa visste det. Noen klarte på en eller annen måte å søle rødvin i taket .

Det var en drittjobb, så jeg anbefaler det i grunnen ikke.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:37   #35
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Jeg er litt redd for at om jeg begynner å vaske og det ikke blir bra, (skjoldete).

Da kommer jeg til å bli sprø, for takene er jo egentlig ikke ille å se på som de er nå..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:44   #36
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Jeg er litt redd for at om jeg begynner å vaske og det ikke blir bra, (skjoldete).

Da kommer jeg til å bli sprø, for takene er jo egentlig ikke ille å se på som de er nå..

Om det blir skjoldete etter første vask så er det jo bare å ta det en gang til. Med riktig utstyr er det en fullt overkommelig jobb!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:50   #37
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Ja, men å måtte ta det flere ganger da.

Hm, får sette mannen til denne jobben tenker jeg, ikke bra for mine armer åkke som..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:00   #38
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Ja, men å måtte ta det flere ganger da.

Hm, får sette mannen til denne jobben tenker jeg, ikke bra for mine armer åkke som..

Kan si meg enig i at det er en jobb som med fordel kan overlates til mannen, ja.
Det som er med virkelig møkkete tak (og flater generelt) er at skiten løsner etter hvert som man jobber med den. Når en har vasket over én gang, så vil fukten fortsette å jobbe etterpå og løsne evt mer skit.
Men i et hjem hvor det ikke er røkt så burde det strengt tatt være nok med én gang.
Eneste unntak kan være kjøkkenet, hvor ofte fett legger seg i taket, og taket derfor må vaskes over en ekstra gang for å få med alt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:02   #39
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Takvask ...

Da blir nok dette en jobb som han kan "kose" seg med til uka.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:09   #40
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takvask ...

jeg vaser taket i stua,kjøkken,gang og sånt hver vår. Etter en vinter med vedfyring og stearinlys. På kjøkkenet blir det jo fett i taket.

pappa vasket tak 2 ganger i året for at mamma røykte inne før turbo kom til.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no