Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er rot for deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 14:52   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Hva er rot for deg?

Inspirert av en tråd her inne,som fikk meg til og tenke på hva som er rot.

Vi liker jo og ha det ryddig og rent, men med barn i hus er det ikke altid slik her hjemme. Men det meste er jo bare hverdags rot, altså glasser, leker og sko som ikke står dere det skal være.

Jeg ser kunn mitt eget rot. Bryr meg veldig lite over hvordan andre har det. Og kommer jeg hjem til noen som har det rotete, så blir jeg bare "glad" for og se at andre kan ha det rotete. At en ikke er alene om det.

Prøver og ta ett par rydde runder i løp av dagen. Og rydder opp etter måltider med en gang. Da blir det ganske levelig her.
Så hva er rot for deg, hvor mye rot skal til før dere begynner og rydde?

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:10   #2
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg er litt ekstrem. Jeg liker å ha det ryddig hele tiden. I alle fall på kjøkkenet, i stua og ganga. Og badet bør også se ok ut. Jeg rydder egentlig hele tiden.

Men hva rot er for meg? Hm. Det må være når klær og sko ligger strødd i ganga, ransler er parkert rett innenfor inngangsdøra. Leker og blader som ligger strødd rundt her og der. Og glass, tallerkner osv står rundt omkring på kjøkknet. Ser det sånn ut, så rydder jeg.

Rot på rommet til barna klarer jeg å overse litt lettere.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:18   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Rot for meg er når det er flaut når folk kommer uanmeldt.

For min del kan det godt stå glass og tallerkener på bordet fra middagen vi spiste tideligere på ettermiddagen, og ligge noen klær her og der.
Men om det er et helt lass med oppvask på kjøkkenet, og gulvet er fullt av rusk og hundehår, ja da syns jeg det er rotete.

Jeg reagerer sjeldent på rot hjemme hos folk, kanskje fordi jeg har et avslappet forhold til det selv. Vi har blitt flinkere etter vi kom inn i nytt hus da. Det er som regel bare overflaterot som vi kaller det. Som det tar kort tid å rydde opp i.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:18   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.


Men hva rot er for meg? Hm. Det må være når klær og sko ligger strødd i ganga, ransler er parkert rett innenfor inngangsdøra. Leker og blader som ligger strødd rundt her og der. Og glass, tallerkner osv står rundt omkring på kjøkknet. Ser det sånn ut, så rydder jeg.

Jeg tenker at stort sett så ser det slik ut hos meg. Hvis jeg ikke har andre planer så rydder jeg og fikser på fredag etter jobb, men om eg heller vil gjøre gøyale saker så gjør jeg heller det.
Det er mulig en sammenheng mellom dette og at jeg ikke takler uanmeldt besøk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:19   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg liker best å rydde nesten hele tida. Liker ikke å sette meg ned om kvelden hvis det er rot rundt i huset. Rot er ting som ligger på benker, bord, gulv, og rot er feil ting på feil sted.

Barna har en viss leke-kvote midt på stuegulvet, og det får lov til å være der sånn at de til enhver tid har noe lett tilgjengelig å leke med. Det ser jeg ikke på som rot.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:22   #6
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Rot for meg er ting som er misplaced i brukt tilstand. Altså, brukte tallerker, skittentøy etc som ligger på stuegulvet.

Leker er aldri rot, så lenge de er i bruk.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:29   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg tror denne tråden hadde vært bedre med bilder. Jeg mener det å oppleve ting som rotete er jo svært forskjellig fra person til person. Jeg vet at andre blir svett av det jeg synes er helt akseptabelt og bare sjarmerende uplasserte gjenstander. Og på andre siden så vet jeg at noen synes jeg kan fremstå som ryddig,

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:38   #8
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Rot for meg er når det ligger småting som ikke hører hjemme over alt. Når det ligger klær strødd på baderomsgulvet, og luer/votter/jakker ligger på gulvet i gangen. Vi har en lekefri stue, dvs at barna får ta med leker opp i stuen, men når de skal legge seg rydder vi alle lekene ned på rommene igjen. Før barna legger seg skal rommene være ryddige, for meg vil det si at bilene skal ligge oppi bilskuffen, duplo oppi duploskuffen osv. Jobber i barnehage og er vant til å rydde hele tiden, og det er blant annet den delen av arbeidet jeg tar med meg hjem

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:56   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg er ekstrem på eget rot og syns nesten det er rotete når putene i sofaen ikke ligger på sin faste plass. Vi rydder alltid på plass den tingen vi holder på med før vi begynner med noe annet.
Hos andre skal det derimot være ganske ille før jeg syns det er rotete.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:16   #10
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg takler ikke skitten oppvask stående fremme eller hauger med klær som ikke er brettet og sortert. Her i huset stables det inn og ut av oppvaskmasinen og vaskemaskinen fortløpende, jeg blir grinete hvis noen (les: tenåringen) er så lat at de ikke gidder åpne oppvaskmaskina og sette glasset og fatet rett inn, men lar det stå på benken. Jeg får utslett av søppel og skittentøy som ligger og slenger, og det verste jeg vet er kjøkken med skitne benker og stinkende oppvask og søppel. Jeg føler ikke jeg stiller alt for høye krav til hygiene, gjør jeg?
Jeg liker heller ikke at en jakke slenges på gulvet i gangen når den kan henges opp på en av mange ledige knagger. En slik type latskap er svært lite sjarmerende hos både liten og stor.

Leker på gulvet, bøker på bordene og andre slike ting har jeg derimot null problemer med.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:28   #11
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Her er det fullt kaos. Dagligdags: Votter og sko malplassert på gangulvet, skittentøy på gulvet på badet, glass og en kniv etter middagsspising på spisebordet, bøker hulter til bulter i bokhylla, oppvask på benken selv om det er plass i oppvaskmaskinen, dunker med klær som er brettet sammen men ikke lagt på plass, klesstativ med klær som henger til tørk, sokken til Lillebror og leker utover stuegulvet. Da har jeg bare nevnt 1. etasjen...

Dette er det jeg kaller rot! Jeg bryr meg lite om rot hos andre, det er sjelden verre enn hos oss. Og tro meg, vi VIL ikke ha det sånn og vi har STORE planer for å endre på dette! Vi har startet å sortere og kaste stort, vi har rett og slett for mange saker og for lite faste plasser til ting. Og rutinene er der heller ikke.... Prosjekt rydding og systematisering i 2010 (skriver forresten om det innimellom på bloggen min)

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:33   #12
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Her er det bare å signere Flubby.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:36   #13
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Hm, jeg er jo ekstrem da. Jeg innrømmer det.
Det meste som ikke ligger på sin plass her hjemme er rot for meg og blir ryddet ganske kjapt. Vi har det sjelden rotete.
Bortsett fra leker. Leker er ikke rot i mine øyne, leker er fest og gøy og de får flyte fritt frem til kvelden. Da rydder vi lekene etter dagens lekeøkt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:38   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg har lav terskel når det gjelder rot: alt som ikke ligger der det skal er rot i følge mitt hode.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:42   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Rot jeg ikke kan la ligge før jeg setter meg om kvelden:

- Oppvask på benken (det kan strengt tatt ikke stå i 5 minutter en gang...)
- Annet rot på kjøkkenet
- Sko og jakker og sekker og sportsutstyr i gangen
- Aviser og sånt rot i stua

Det som godt kan få være i fred til neste dag:
- En klesbunke på badet, eller klær som ligger på badet nede for å tørke
- Leker som er feid opp i et trau eller inn på gjesterommet
- Gjesterommet generelt
- Ungene sine rom
- Litt klesrot på soverommet

Det jeg har en tendens til å overse slik at det blir liggene en stund er
- Småleker på badet
- "Skal-legges-på-plass"-ting som ligger stablet på en kommode i gangen oppe
- Post på hylla i gangen

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:43   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Vi har det ekstremt rotete. Ingen får komme på uanmeldt besøk her bortsett fra svigers og mine foreldre.
Ting blir aldri lagt på plass, og dersom vi shiner leiligheten er det like rotete etter en dag eller maks to.

Største problemet er nok at vi ikke har steder å plassere ting. Leiligheten er litt for liten, og vi trenger praktiske løsninger. Skulle ønske penger vokste på trær.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:43   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Vi har en altfor liten leilighet, så det kan virke litt cluttered her noen ganger. Men rotete er det ikke så ofte, for mannen er veldig ryddig av seg. Det som kan oppstå av rot er nå det ligger brettede klær på spisebordet, det er papirer på kjøkkenbordet eller skitne kopper på oppvaskbenken, når eldstemann har slengt fra seg skittentøy på badet eller jeg har klær slengende på soverommet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:24   #18
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Vi bor i en liten leilighet egentlig, og det skal så lite til for at det ser rotete ut her. Jeg er egentlig ikke fornøyd med noen annet en strøkent. Er jeg/vi flink og rydde litt hele tiden så blir det ikke så rotete her.

Jeg er nok også veldig ekstrem på dette med og ha det rydding og rent, prøver og lære meg og bli litt mer rotete. Men det går ikke så bra, da blir jeg bare stresset og sur

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:38   #19
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg er ekstrem, i "feil" ende av skalaen. Gangen vår bugner av sko og jakker og votter og luer og reklame og gamle aviser og sekker og jeg vet ikke hva. I stua står fortsatt et ekstra spisebord som vi ikke har ryddet unna siden nyttårsaften (unnskyldningen er at det også ble brukt i Lillemors bursdag sist helg), det ligger leker og tegnesaker rundtomkring, og Lillemors klær som hun har funnet det for godt å ta av til fordel for noe annet. På kjøkkenet er det til enhver tid tomflasker og nips som vi ikke vet hvor vi skal gjøre av. Badet er fullt av rot, og for ikke å snakke om soverommet vårt (mitt rot, vel og merke).
Og det er ikke helt uproblematisk, for mannen min hater rot. Han hater rot, men lever fint med støvete gulv. Jeg lever fint med rot, men foretrekker noenlunde rene gulv. Itj så greit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 22:26   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Tja, på kjøkkenet synes jeg nesten alt er rot. Det eneste som er ok er oppvask som venter på å komme inn i maskinen når maskinen kjører. Annet rot der ryddes bort med en gang. Stue og gang er mer fleksi, jeg lever med litt sekker, klær og sko i gangen i løpet av uka; og spisebordet brukes gjerne til ulike prosjekter i familien (jobb, lego, puslespill etc) og da kan det gjerne flyte. Tallerkner og glass og slikt ryddes imidlertid inn på kjøkkenet rett etter bruk.

S sitt rom ryddes hver kveld, jeg synes i utgangspunktet alt som ikke ligger der det skal være er rot, men det gjør ikke noe med litt bøker og leker rundt omkring.

Vi sliter også med "ting som skal legges på plass", det kan fort ligge en stund på en passende kommode.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no