Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er rot for deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 04:01   #21
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Signerer Flubby og Polyanna, og høyner med at jeg simpelthen elsker tomme, nakne, rene flater.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 06:57   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg liker å ha det ryddig, men er ganske lat, så det er ikke alltid det er så strøkent her altså. Rot er ting som ligger der de ikke skal være, det kan være seg oppvask,klær, leker osv. Vi har veldig liten gang pga at vi har satt inn to klesskap, hvor tanken var å få gjemt unna alt yttertøy og sko som er i daglig bruk. Det fungerer sånn måtelig, for det er stort sett bare jeg som rydder inn der. Dvs, begge gutta setter inn skoene sine, men resten er det så som så med til tider.
Og leker i bruk er ikke rot, men gutta har vanvittig mye Gormiti, Bakugan og hva har du, og de er ikke så flinke til å ta det med på rommet om kvelden...

  Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 07:36   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg har evnen til å slappe av i rot. Heldigvis.

Jeg tror ikke jeg ville betegne det som mange her inne kaller rot for rot.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:14   #24
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg klarer ikke rot på kjøkkenet, skitne benker med middagstallerkener stående(de skal rett inn i oppvaskmaskinen!), overfylte og stinkende søppeldunker etc.
Jeg utstår heller ikke at det er rotete og skittent på badet eller skittentøy på gulvet. I gangen vil jeg ikke ha sko og klær slengt på gulvet eller jakker over slagbenken jeg har stående der(noe veldig mange gjester har som uvane å gjøre når det til og med er knagger rett ved siden av til å henge jakkene på ).

Jeg klarer ikke skittent rot i det hele tatt.

Men litt leker på gulvet og noen bøker her og der er ikke rot for meg. Det synes jeg bare er koselig. Jeg liker ikke helt strøkne hjem. Det må se ut som folk lever og bor der.

Om andre har det rotete hjemme, legger jeg knapt merke til.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:18   #25
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Rot for meg er når det er vanskelig å se gulv, bord og benker.
Når en må gå slalom over gulvet.

Nei, seriøst så ser ikke jeg på det som rot når etter par ting ligger her og der. Hvis det er mye ting som ligger overalt er det rot. Vi er en rotefamilie, og rot får gjerne ligge litt.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 09:02   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

For meg er det rot når det er uryddig i hyller, ting ikke er der de skal være, det er tomflasker eller mat på kjøkkenbenken eller bordet, ungenes leker ligger strødd utover gulvet og klær ligger på kjøkkengulvet/stuegulvet/ubrettet etter vask, osv.

Men jeg har ikke sjans til å ta unna her alene, så jeg lever med rotet. Jeg er ikke verdens ryddigste person selv, og resten av familen er verre, og jeg nekter å være husjelp for hele bunchen. Da får rotet bare være.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 09:09   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.


Men jeg har ikke sjans til å ta unna her alene, så jeg lever med rotet. Jeg er ikke verdens ryddigste person selv, og resten av familen er verre, og jeg nekter å være husjelp for hele bunchen. Da får rotet bare være.

Skulle ønske jeg klarte å tenke sånn. Jeg klarer ikke å slappe av i rot, og er det rotete rundt meg for lenge, blir jeg skikkelig sur og gretten og rett og slett uspiselig mot alle rundt meg. Jeg ramler helt sammen. Jeg TAKLER ikke rot (hos meg selv). Jeg må hele tiden bruke viljestyrke på å overse rot, siden jeg jo tross alt har mann og barn som ikke er like ryddige som meg, så det ER rotete her til tider. Heldigvis har mannen min lært seg til å se signalene på at jeg er i ferd med å få hysterisk anfall, så da går han rolig igang med rydding uten at jeg har sagt noe (jeg er også med, altså). Ser at dette kan virke verre enn det egentlig er, men vi har det som regel normalt ryddig, så jeg går ikke rundt og er sur altså.

Jeg klarer forresten aldri ALDRI å legge meg uten å rydde kjøkkenet først. Jeg får helt paddesjokk når folk kan la middagsrester og mat og alt stå på kjøkkenbord og benker til dagen etter eller lenger. Jeg må sette ting i oppvaskmaskinen og vaske før jeg legger meg, takler ikke å stå opp til skittent og rotete kjøkken. Jeg har prøvd noen ganger, men det har resultert i at jeg har ligget og vridd meg og faktisk stått opp igjen for å rydde.

Klær som henger over trappegelendere og lignende er også noe jeg ikke har sansen for. Eller strødd utover gulvet en eller annen plass, med mindre man ikke har skapplass og pusser opp eller noe. Da er det jo en unntakssituasjon. Jeg må brette klær og få dem inn i skapet med en gang de er tørre. Skapet er rotete inni da, jeg tar stort sett en ryddeøkt 3-4 ganger i året, men så skal mannen min legge klær i skapet og så er det like ille igjen. Men det er inne i et skap, så det går greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 31-01-10 kl 09:16.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 00:18   #28
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg skulle ønske jeg kjenner Elin og at hun bor her i by'n. Jeg trenger mange tips om hvordan få organisert godt alle ting og tang. Særlig brev, kvitteringer ol som ikke kan legges helt vekk eller kastes, men være lett tilgjengelig. Slikt har en tendens til å havne oppå peisen. (Har en diger koloss av en peis uten innsats som egner seg bedre til å legge ting oppå enn til å varme opp huset.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 20:54   #29
flodis
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 5
flodis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har lav terskel når det gjelder rot: alt som ikke ligger der det skal er rot i følge mitt hode.


Synes jeg også.

flodis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:35   #30
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har lav terskel når det gjelder rot: alt som ikke ligger der det skal er rot i følge mitt hode.

Samme her.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:39   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg er litt ekstrem. Jeg liker å ha det ryddig hele tiden. I alle fall på kjøkkenet, i stua og ganga. Og badet bør også se ok ut. Jeg rydder egentlig hele tiden.

Jeg er også der, egentlig. Føler ikke jeg gjør annet til tider. Nå MÅ jeg slække litt siden det tross alt bor barn her og jeg ikke kan være helt nazi, men hadde jeg bodd alene hadde det sett ut som en IKEA-katalog her altså, jeg takler ikke rot whatsoever. Haaaater det. Rot for meg er om en sokk ligger på gulvet, liksom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:40   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Åja haha jeg hadde jo allerede svart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:53   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Hos oss er det normalt ikke rotete. Det er fordi alt bor en plass. Og dermed rydder vi sjelden. Vi legger bare ting dit det hører hjemme.

Og så eier vi ikke så mange ting. Det er en forutsetning. Savner ikke noe heller.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:56   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Noe som har "reddet" oss her i huset er sånne stilige pappesker fra IKEA. Vi har mange av disse, der har vi bla. regninger, spill, diverse papirer, løse oppskrifter, cder, og annet vi ikke vet hvor vi skal legge. De står pent i bokhyllesystemet vårt, så det ser ryddig og fint ut. Genialt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 22:00   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Det ligger klær på gulvet på soverommet mitt, det står litt oppvask på benken, jeg har noen papirlapper og servietter fra i går på salongbordet og spisestuebordet har hatt klær på seg den siste uka. ++++++++++++

Det plager meg overhodet ikke, selv om jeg anser det som rot. Jeg rydder nok litt om jeg får gjester.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 22:04   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg får helt paddesjokk når folk kan la middagsrester og mat og alt stå på kjøkkenbord og benker til dagen etter eller lenger. Jeg må sette ting i oppvaskmaskinen og vaske før jeg legger meg, takler ikke å stå opp til skittent og rotete kjøkken.

Når du har vært på jobb konstant i 12-13 timer, egentlig er sykmeldt, endelig har fått lagt ungene og satt deg for å spise litt, vel, da driter du glatt i om det står møkkete servise og matrester på kjøkkenet, natten over.
For du vet at dagen etter blir akkurat like dann og får du ikke sove litt blir du syk(ere). :erfart:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 22:30   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Iset får aldri komme hjem til meg, det gjelder forresten flere av dere.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 23:55   #38
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Jeg kunne glatt BODD sammen med Iset.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 00:39   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Skulle gjerne bodd med en som Iset jeg og. *lat*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 00:52   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rot for deg?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Når du har vært på jobb konstant i 12-13 timer, egentlig er sykmeldt, endelig har fått lagt ungene og satt deg for å spise litt, vel, da driter du glatt i om det står møkkete servise og matrester på kjøkkenet, natten over.
For du vet at dagen etter blir akkurat like dann og får du ikke sove litt blir du syk(ere). :erfart:

Jeg kunne ikke jobbet i 12-13 timer daglig (med mindre det var for en periode), da hadde jeg klikket, så jeg skjønner godt at du ikke orker å være slik som meg når det gjelder rot da ja. Vi lever forskjellige liv. Nå er det lett for meg å si at jeg er ryddemanisk siden jeg ikke har fått meg jobb enda (nettopp fått barnehageplass), men jeg har jobbet fullt tidligere og har alltid hatt like ryddedilla, så det er ikke dét det står på, bare så ingen tenker "åja men det er ikke rart Iset er sånn, hun er jo hjemmekjerring". Hadde jeg jobbet fullt og vel så det og ikke orket å gjøre noe særlig hjemme, måtte jeg skaffet meg hushjelp, ellers hadde jeg havnet på psyk. Jeg blir faktisk syk av å ha det rotete. Jeg kan ikke legge meg uten å ha det rydding på kjøkkenet og i stua.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no