Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 19:15   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ungen fikk ikke ny bleie hele helgen?

Det sto "fredag" på bleien som barnet ble levert med på mandag, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:15   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

I gamle dager reagerte barnevernet på rot. Men nå gjør de ikke det. Ikke sånn normalt rot. Det har ikke noe å si for omsorgsevnen om det ligger stryketøy på sofaen eller det står noen skitne kasseroller på benken. Ikke trenger man å vaske badet hevr dag for å være en god nok mor heller. Er det helsefarlig, hundebæsj, sprøytespisser, sneiper, osv, er det en annen sak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:17   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det sto "fredag" på bleien som barnet ble levert med på mandag, ja.


Jeg virkelig, virkelig hater at det finnes unger som har det sånn. Stakkars, stakkars lille unge.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:23   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Jeg virkelig, virkelig hater at det finnes unger som har det sånn. Stakkars, stakkars lille unge.

Ikke sant. Jeg var ikke blitt mor selv da jeg hørte om dette, og jeg vet nå at jeg den gang ikke hadde innlevelse nok til å ta inn over meg den fulle implikasjonen av en slik opplysning. Den gang var jeg bare rystet over at noen kunne la et barn gå med to dager gammel bæsj. Jeg tror jeg ser litt videre konsekvenser nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:25   #25
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Det skal nok være ganske så kaotisk i hjemmet før BarnevernetTM forventer at det skal gjøres noe med rotet. Enkeltindivider reagerer nok mye før det. Det er mange forskjellige mennesker som jobber i barnevernet og deres individuelle grense for å reagere vil jo være stor. Alikevel skal det en god del til før det kreves at det skal gjøres noe med det. Jeg har ofte sett i dokumenter fra barneverntjenestene at de har pålagt/oppfordret foreldre til å ha en mindre kaotisk tilstand i hjemmet. Dette for at barn som har det kaotisk inne i seg (ad/hd, omsorgsvikt mm.) ofte får det enda værre ved at det er rotete rundt dem, det hjelper på psyken og konsentrasjonen at de bor i omgivelser som er oversiktlige.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:30   #26
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Smilefjes og Teo vær glad dere slipper og lese rapporter fra barnevernet, politi og sykehus. Det finnes ikke grenser for hva noen voksne faktisk kan gjøre. Jeg makter i liten grad å ta inn over meg alt det jeg leser og jeg leser ikke mer en det jeg må. I tillegg leser jeg skjelden artikler i aviser som omhandler grov omsorgsvik. Jeg får dosen min på jobb og vel så det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:31   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Jeg mener å ha hørt at dette er noe barnevernet kan reagere på.

Hva er din kilde? Og hva var situasjonen rundt?
Jeg ser flere har svart fornuftig på hovedspørsmålet ditt, og kan ikke tenke meg at oppegående mennesker som jobber i barnevernet har noe å utsette på "normalt rot". Er vi over i kategorien uhygienisk som kan være en trussel for helsen, snakker vi om noe annet. Og så kan jeg jo godt tenke meg at man kan reagere på rot som et tillegg til andre ting man er bekymret for ved omsorgen foreldrene gir.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:34   #28
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Jeg tenker som så at rot som oftes er et av de minste problemet i de sakene der barnevernet er inne og jobber. Som Safran sier så kommer det i tillegg til alt det andre man er bekymret for.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:36   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Heiko - jeg leser som regel ikke avisartikler om omsorgssvikt jeg heller. Jeg orker ikke. Med noen unntak og det er da der hvor systemsvikten rundt er så total at jeg føler at jeg som medborger i samfunnet skylder dette barnet å se hva som skjedde - og å ta det ansvaret jeg som stemmeberettiget borger er pålagt på alvor.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:16   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Jeg holdt ut i halvannet år med å lese gamle rapporter fra barnevernet. Fra den gangen de trodde at mødre med rene hjem var gode mødre, selv om ungene var katatoniske og mor var psykotisk og hadde tatt beroligende til kaffen, så spilte det liten rolle, for det var gullende rent.

Men på den annen side var det få historier om de glade møkkete taterungene som var så lykkelige uten sko, altså. Min konklusjon er at det skal mye til før barnevernet involveres. ALT FOR MYE.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:22   #31
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min konklusjon er at det skal mye til før barnevernet involveres. ALT FOR MYE.

Jepp, dessverre. Måtte flere ta ansvar!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:26   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg holdt ut i halvannet år med å lese gamle rapporter fra barnevernet. Fra den gangen de trodde at mødre med rene hjem var gode mødre, selv om ungene var katatoniske og mor var psykotisk og hadde tatt beroligende til kaffen, så spilte det liten rolle, for det var gullende rent.

Det er ikke lenge siden jeg fra sikre kilder hørte at en av byens helsesøstre hadde brukt dette argumentet mot barnevernet. "De har det jo så pent hjemme".

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:32   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

De aller aller verste sakene jeg hadde var fra storgården i bygda, Den Respektable Familien og De Pene Menneskene Som Er Så Godt Ansett. Vi snakker tortur, grusomme overgrep og incest av typen mor initierer overgrep mot datter utført av bror og sånn. Gode gamle dager, dere. Pene hjem. Jeg har ingen tro på menneskeheten lenger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:10   #34
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Det er ikke lenge siden jeg fra sikre kilder hørte at en av byens helsesøstre hadde brukt dette argumentet mot barnevernet. "De har det jo så pent hjemme".

Det skjedde NÅ, for øvrig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:27   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Her skulle jeg skrive noe fornuftig men nå bare gråter jeg.

:går ut av tråden igjen:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:31   #36
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Men Floksa da, hva ble du så lei deg for?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:32   #37
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Jeg klarer ikke å tenke på annet enn det stakkars barnet som gikk i samme bleien hele helga. Hva mer var ikke galt i det hjemmet?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:34   #38
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Hva kan vi andre gjøre? Jeg føler meg så maktesløs når jeg leser om barn som ikke har det godt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:34   #39
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Tenker også på den ungen med bleien.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:36   #40
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg klarer ikke å tenke på annet enn det stakkars barnet som gikk i samme bleien hele helga. Hva mer var ikke galt i det hjemmet?

Det aller meste vil jeg tro.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no