Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Kjøleskapvasking!
Sånn ca hver uke 5 4,35%
Sånn ca en - to ganger i mnd 11 9,57%
Sånn ca et par - tre ganger i halvåret 18 15,65%
Sånn ca et par - tre ganger i året 32 27,83%
Når jeg kommer på det, varierer veldig 34 29,57%
Det gjør vaskehjelpen 1 0,87%
Annet - spesifiser 13 11,30%
Jeg er bare sur på den askeskyen! 7 6,09%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 13:10   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Når jeg må.
Og da mener jeg absolutt må ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:11   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har også begynt med det. Skittent kjøleskap er noe av det mest ufyselige jeg vet om! Ca. en gang i måneden (av og til litt sjeldnere) tar jeg ut alle hyller og kjører dem i oppvaskmaskinen.

Enig med deg!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:12   #23
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Nå det trengs, og i min verden så er ikke det så ofte.
Tørker vekk flekker, søl og går på jakt dersom det lukter.

Grundig tømming og vask med salmiakk skjer kanskje ved flytting eller ca en gang i året.

:generalsjuske:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:13   #24
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Sånn ca en gang i mnd.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:19   #25
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når noe har - eh - forfalt der inne i en slik grad at det er nødvendig. Generelt ved synlig behov som er akkumulert over tid.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:47   #26
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Ved behov, dvs. jeg tar en hylle nå og da når det trengs.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:50   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Det er en heldagsjobb, så mye som vi alltid har i det. Og så må jeg jo rydde alle kjøkkenbenkene først for å få plass til alt! Jeg gjør det par ganger i året, tenker jeg. Og så tørker jeg opp (og vasker hvis nødvendig) når noe har blitt sølt og sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:01   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Et par ganger i året, max. Tar stadig kluten fatt om det er stygge flekker eller søl, men storrengjøring heller skjeldent.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:03   #29
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Stemte på ca et par tre ganger i halvåret, da er set stor vask.

Tørker ut av hyllene og skuffene ca hver 14. dag + ved behov.
(vi har en 4 1/2 åring osm putter det utroligste i kjøleskapet )

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:20   #30
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Et par-tre ganger i året, evt behovsprøvd. Jeg er nøye med å pakke inn mat og rester så det er sjelden det blir noe søl, men det hender jo at noe havner bakerst/nederst og fremkaller akutt behov for vask.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:42   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Går det an å vaske inni kjøleskapet ?


Med andre ord: Så sjelden at jeg ikke snakker om det. Svarte "annet" i pollen *Sjuskesara*

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:49   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Lurer på når de som vasker kjøleskapet en gang i uka (jeg vet nemlig at noen gjør det og) kommer og forteller - og å øker på snittet.

Jeg vasker det sjelden. Tror det går mest på behov. Klart: Om jeg har latt noe ligge og råtne i grønnsaksskuffen så vasker jeg jo DEN - men hele skapet er noe annet. (Og nei, jeg lar det ikke ligge å roten med vilje)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:56   #33
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Sånn ca et par - tre ganger i året.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:59   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Det var vel ikke så ille? Jeg gjør det jo når kjøleskapet er delvis tomt, så det er ekstremt lite stress, faktisk. Unnagjort på 1-2-3.

Det har jo ikke noe med at det er stress å gjøre - jeg ser bare ikke at det kan være behov for å gjøre det så ofte. Jeg vasker kjøleskapet når jeg føler at det er behov for det, og det blir i snitt to-tre ganger i året, maks. Det kan vel hende jeg tar en flekk i ny og ne utenom, men ikke sånn at hele eller store deler vaskes, nei. Det trengs ikke. :ekstremt ryddig eller sjuske?:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 15:02   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

aldri, tror jeg. Jeg vasker om det er noe søl, men bare der det er søl. ellers har jeg vel gjort det ved flytting, dvs kanskje hvert 5. år.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 15:07   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

aldri, tror jeg. Jeg vasker om det er noe søl, men bare der det er søl. ellers har jeg vel gjort det ved flytting, dvs kanskje hvert 5. år.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 15:09   #37
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Dere som sier at det ikke er noe stress å vaske ut av hele kjøleskapet på en gang, jeg skjønner ikke hvordan dere lager mat, jeg. Jeg har nemlig omtrent 50 forskjellige bokser og flasker med morsomme sauser og ingredienser som står fast i kjøleskapet, alt fra hostesaft til ketsjup.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 16:05   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Det var vel ikke så ille? Jeg gjør det jo når kjøleskapet er delvis tomt, så det er ekstremt lite stress, faktisk. Unnagjort på 1-2-3.

Hvis jeg skulle vasket bare når kjøleskapet er delvis tomt, hadde det aldri skjedd. Jeg kan forstå at det er en litt greiere jobb når man har lite i kjøleskapet, da. Vi har utrolig mye greier der inne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 16:06   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Dere som sier at det ikke er noe stress å vaske ut av hele kjøleskapet på en gang, jeg skjønner ikke hvordan dere lager mat, jeg. Jeg har nemlig omtrent 50 forskjellige bokser og flasker med morsomme sauser og ingredienser som står fast i kjøleskapet, alt fra hostesaft til ketsjup.

Nettopp!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 16:13   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Dere som sier at det ikke er noe stress å vaske ut av hele kjøleskapet på en gang, jeg skjønner ikke hvordan dere lager mat, jeg. Jeg har nemlig omtrent 50 forskjellige bokser og flasker med morsomme sauser og ingredienser som står fast i kjøleskapet, alt fra hostesaft til ketsjup.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis jeg skulle vasket bare når kjøleskapet er delvis tomt, hadde det aldri skjedd. Jeg kan forstå at det er en litt greiere jobb når man har lite i kjøleskapet, da. Vi har utrolig mye greier der inne.

Jeg har også en masse sånt stående (rødbeter, sylteagurker, karripaste, salsa, chilisaus, soyasaus og masse annet slikt), men det setter jeg i bunnen av kjøleskapet når alle hyllene er ute til vask, ellers står det i et par hyller imens, for alle hyllene går jo uansett ikke inn i oppvaskmaskinen, det må gjøres i to omganger. Så joda det tar jo litt tid men jeg gjør jo annet mens oppvaskmaskinen går, og ofte tar jeg hyllene for hånd og da går det kjappere. Jeg har liksom aldri sett på det som noe særlig arbeid, men okei - jeg vet jo at jeg er rar når det kommer til vasking. Ifølge de fleste er jo vasking noe man hater å gjøre, jeg er helt motsatt og koser meg med det. RYDDING og vindusvask derimot, kan jeg absolutt styre meg for.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no