Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-22, 10:01   #61
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.847
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Jeg har Danske bank, og vi "alltid" hatt bank ID med app. Det er et par trinn, men fungerer godt. Vår skal ikke endres, det har de skrevet på Facebooksiden sin. Skjønner ikke problemet med at app skal være så fælt?

Mamma henger godt med med snap, mail, jobber fremdeles litt som regnskapsasvarlig for min bror og bruker mye Bank-ID. Hun er 73. Pappa ser jeg forstår litt mindre, men har da en Snapkonto han også. Svigerfar også faktisk, men han spør litt. Alle har nettbank.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:03   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.648
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Den nye "bankid på app" i alle fall på android, er bare rett og slett ikke ferdig enda, den BLIR nok bra, når den er ferdig. Pr nå er den tungvindt, flere trykk, mere dill.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:06   #63
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Har Android og den nye appen er ikke noe ekstra her. Må skrive passord i stedet for tall koden som jeg må på bank ID på mobil.
Begge mine har satt opp den nye appen, men vil tro de venter med å bytte til den bank id på mobil ikke fungerer lenger

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:23   #64
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.396
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Jeg har Android og opplever det helt smertefritt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:45   #65
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.816
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns det er litt morsomt at så mange i tråden fremhever alle disse slektningene over 70 som fikser apper og data og duppeditter, som om det er så unikt. De aller fleste over 70 som jeg kjenner, har null problem med det, så lenge demensen ikke har tatt tak i dem.

Var hos slektning på 79 for noen uker siden, og der kom den "unge" nylig pensjonerte naboen innom for å få hjelp med ukens tur i nettbanken. Full tillit seg imellom, de to, som man kanskje må når man bor en times kjøring fra nærmeste bank.

Tror generelt at det er de over 90 som har vanskelig for å forstå alt det digitale.

Jeg er ikke helt enig med deg. Min far er "instruktør"/kursholder i ulike digitale verktøy på en møteplass for eldre og det er mange under 90 der som strever med alt fra bank-id, nettbank, epost og i det hele tatt.

Selv syns jeg det er krevende å få på tv-en!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:49   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.604
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns det er litt morsomt at så mange i tråden fremhever alle disse slektningene over 70 som fikser apper og data og duppeditter, som om det er så unikt. De aller fleste over 70 som jeg kjenner, har null problem med det, så lenge demensen ikke har tatt tak i dem.

Jeg ser heller ikke på innleggene som at det fremheves som noe unikt, bare en beskrivelse av tingenes tilstand, som et svar på spørsmålet i HI.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Elisabeth Jørgensen Singh har en kronikk i Dagsavisen i dag, ons 21.9.2022. Jeg vil gjerne høre hva andre mener om temaet.
Selv skrev jeg mitt første program i 1981 (slangespill), var med på feilretting i arbeidsgivers helt nye medlemsprogram i 1981 (REDIGERT: feil, det var i 1986) og har en del vektall i informatikk. Så helt grønn er jeg ikke, men likevel. Forfatteren nevner særlig fjerning av manuelle løsninger og løsninger hvor du faktisk møter personer og stadige nye digitale løsninger.

  • Hvordan henger du med?
  • Hva med foreldrene dine?
  • Hva med andre i generasjonene før deg?
  • Hva med naboen?
  • Og barna til naboen?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:46   #67
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Det er jo mange som sliter med digitale løsninger selv om de fint fikser vipps og nettbank.
Jeg ser at min mor (62) gjerne sliter med TV abonnementer og TV løsninger.

Og jeg ser jo bare på meg selv at hvis det kommer en oppdatering på noe, eller hvis noe ikke bare er plug-and-play, så blir jeg irritert. Eks for noen år siden så ble vi med i noe prøveprosjekt på smart-home produkter. Men vi fikk det ikke til å fungere, og jeg kjente at jeg etter hvert også fikk en større vrangvilje mot å prøve forslagene som kom fra strømselskapet også, og til slutt sendte jeg bare alt i retur.

På hytta vår nå, så kommer varmen med egen strømstyringsapp. Og det er helt topp det. Det er likevel en ny ting å sette seg inn i, og jeg kjenner at motivasjonen for å sette meg inn i detaljene ikke er helt tilstede. Man blir fort mettet av tekniske utfordringer og digitale løsninger som fungerer lite optimalt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:53   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.604
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det er jo mange som sliter med digitale løsninger selv om de fint fikser vipps og nettbank.
Jeg ser at min mor (62) gjerne sliter med TV abonnementer og TV løsninger.

Og jeg ser jo bare på meg selv at hvis det kommer en oppdatering på noe, eller hvis noe ikke bare er plug-and-play, så blir jeg irritert. Eks for noen år siden så ble vi med i noe prøveprosjekt på smart-home produkter. Men vi fikk det ikke til å fungere, og jeg kjente at jeg etter hvert også fikk en større vrangvilje mot å prøve forslagene som kom fra strømselskapet også, og til slutt sendte jeg bare alt i retur.

På hytta vår nå, så kommer varmen med egen strømstyringsapp. Og det er helt topp det. Det er likevel en ny ting å sette seg inn i, og jeg kjenner at motivasjonen for å sette meg inn i detaljene ikke er helt tilstede. Man blir fort mettet av tekniske utfordringer og digitale løsninger som fungerer lite optimalt.

Mannen min er kjempefasinert av alt sånt. Jeg er motsatt, jeg ønsker ikke en app for alt mellom himmel og jord. Jeg nekter å være nødt til å finne igjen telefonen min, som jeg legger fra meg overalt, låse den opp og åpne en app, for å skru på lyset eller TV-en. Jeg vil gå bort til det aktuelle apparatet og trykke på en fysisk knapp!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 12:59   #69
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.256
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det at bank-ID er et så sentralt krav over alt, gjør oss ekstremt sårbare hvis bank-ID av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig.

Buypass-id virker de fleste plasser, så det kan man jo ha i reserve. Har brukt det selv når Bank-id ikke har fungert.

Mine foreldre som har passert 70 har både mobil og pc, og fikser alt selv.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 13:31   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.648
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Har Android og den nye appen er ikke noe ekstra her. Må skrive passord i stedet for tall koden som jeg må på bank ID på mobil.
Begge mine har satt opp den nye appen, men vil tro de venter med å bytte til den bank id på mobil ikke fungerer lenger

Tror nok det hos meg delvis skyldes motvilje altså.

Men jeg synes å taste en kode er langt enkler enn "stor bokstav, forsett med små bokstaver, skift til talltastatur, tibake til vokstaver, skrift til spesialtegn" tastingen. som selvsagt skyldes at jeg har et relativt sikkert bankidpassord, som er lett for meg å huske nrmest umuig for andre å skjønne, og inneholder som slike bør alstå store og små bokstaver, tall og spesialtegn. Om jeg endret det til noe som ikke krevde så mange skifter frem og tilbake mellom mobil-tastaturene, så hadde det vørt mindre hazzle, men for meg ligger motviljen i at det er lansert som ENKLERE, også er det 4 ganger så mange tastinger, minst. (ganget opp med de gangene for dagen jeg bruker det) at jeg prinsipielt nekter til de har fått på plass fingeravtrykk, DA er det blitt enklere.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 13:42   #71
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Joda, jeg måtte bytte passord for jeg fant ikke tegnet på tastaturet på mobilen jeg har nå.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 19:13   #72
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.396
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Det går an å laste ned tastatur til Android-telefoner som gjør at det blir mye mindre hazzle. Jeg har alt av tall og tegn tilgjengelig på de vanlige bokstavene, må bare holde inne litt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 19:51   #73
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.849
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det er jo mange som sliter med digitale løsninger selv om de fint fikser vipps og nettbank.
Jeg ser at min mor (62) gjerne sliter med TV abonnementer og TV løsninger.

Og jeg ser jo bare på meg selv at hvis det kommer en oppdatering på noe, eller hvis noe ikke bare er plug-and-play, så blir jeg irritert. Eks for noen år siden så ble vi med i noe prøveprosjekt på smart-home produkter. Men vi fikk det ikke til å fungere, og jeg kjente at jeg etter hvert også fikk en større vrangvilje mot å prøve forslagene som kom fra strømselskapet også, og til slutt sendte jeg bare alt i retur.

På hytta vår nå, så kommer varmen med egen strømstyringsapp. Og det er helt topp det. Det er likevel en ny ting å sette seg inn i, og jeg kjenner at motivasjonen for å sette meg inn i detaljene ikke er helt tilstede. Man blir fort mettet av tekniske utfordringer og digitale løsninger som fungerer lite optimalt.

Så enig! Og jeg jobber med it-systemer til daglig. Fjernkontroller som ikke oppfører seg som forventet forvandler meg til en 3-åring med trass.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 20:49   #74
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Har vi blitt så gamle at vi må begynne å «gjere ein jobb» for å henge med, altså?
Eg syns eg henger veldig godt med og har ikkje tenkt på at det kan bli problematisk å henge med. Iallefall ikkje på mange, mange år! Men det er mulig eg er litt naiv. Eg er 45 år no og føler at eg er ung nok til å vere nysgjerrig på nye ting, samtidig som at eg er gammal nok til å ha fått med meg internett og PC nesten heilt frå starten. Vi hadde PC heime på slutten av 80-tallet. På mange måtar føler eg at vår generasjon har bedre kompetanse enn mange i generasjonen som kjem etter. Det meste av digitale dingser har blitt så brukervennlig at ein ikkje treng å forstå korleis det fungerer. 18-åringen min veit ikkje kva RAM og CPU er.

Mamma sleit litt dei siste åra ho levde. Svigermor på 72 år heng sånn nokonlunde med. På jobben (universitet) syns eg dei som nærmar seg 70 heng veldig godt med. Mens dei unge studentane roter vekk filene sine stadig vekk!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 10:53   #75
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.619
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Buypass-id virker de fleste plasser, så det kan man jo ha i reserve. Har brukt det selv når Bank-id ikke har fungert.

Mine foreldre som har passert 70 har både mobil og pc, og fikser alt selv.

Jeg vet ikke hvordan jeg får bypass-id engang..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 11:37   #76
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.226
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vet ikke hvordan jeg får bypass-id engang..

Jeg vet ikke hva bypass-ID i realiteten er, hvordan man får tak i det, eller hvordan man bruker det. Men google (eller - jeg er så i spissen for teknologi at jeg har byttet til DuckDuckGo ) er din venn. Nettsiden er ikke plagsomt informativ for personer som ikke aner hva de tilbyr. Men det ser uansett ut til at dette er noe som fort koster 889,- for å bli kunde (og det er deretter gratis for mobil ID). Hvis man har Buypass Smartkort (aner ikke hvordan det funker), så må dette fornyes hvert tredje år, til den nette sum av 889,-. (Det kan være man må kjøpe en kortleser også - det koster i tilfelle 165,-.)

Inkludert i opprettelse av kundeforhold er ID-sjekk (med pass) gjennom Posten, så det er kanskje ikke så rart at det koster penger?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 12:22   #77
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.839
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Jeg kan ikke alt. Jeg ble overrasket da bankid fortsatte å virke etter 1. september, trodde det var en frist. Jeg velger å stikke hodet i sanden og ta problemet når det dukker opp. Drt er vel ikke akkurat å være digitalt helt på høyden.

Jeg har en mann som forstår alt teknisk, han tar seg av mye jeg ikke kan. Jeg vet det er en skikkelig teit setning, men sånn er det en gang. Jeg kunne lært meg mye av det, det er trøsten. Jeg forstår ikke.alltid tven. Hvordan jeg kommer tilbake til lineær tv når jeg hasr brukt en app er ganske tilfeldig.

Foreldrene mune hadde jobber hvor de var digitale. De behersker derfor dette godt. De må ha noe hjelo og kan tulle det til. Den hjelpeb trenger noen ganger jeg også. Ting er rimelig komplisert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 12:35   #78
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg vet ikke hva bypass-ID i realiteten er, hvordan man får tak i det, eller hvordan man bruker det. Men google (eller - jeg er så i spissen for teknologi at jeg har byttet til DuckDuckGo ) er din venn. Nettsiden er ikke plagsomt informativ for personer som ikke aner hva de tilbyr. Men det ser uansett ut til at dette er noe som fort koster 889,- for å bli kunde (og det er deretter gratis for mobil ID). Hvis man har Buypass Smartkort (aner ikke hvordan det funker), så må dette fornyes hvert tredje år, til den nette sum av 889,-. (Det kan være man må kjøpe en kortleser også - det koster i tilfelle 165,-.)

Inkludert i opprettelse av kundeforhold er ID-sjekk (med pass) gjennom Posten, så det er kanskje ikke så rart at det koster penger?

Oj, det var dyrt.

Jeg har hatt buypass-ID i mange år, tror jeg fikk det en gang man trengte det for å bruke norsk tipping appen. Og selv om det fulgte med et kort og en kortleser, så har jeg det nå bare via app. Mulig det kostet noe da jeg fikk det, men ikke 889 kroner, for da hadde jeg aldri skaffet meg det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 12:39   #79
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.156
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Jeg med iphone syns at bankid-appen er teit for jeg må a)skrive passordet i stedet for 4 tall, men jeg må også trykke tilbake til den appen som krever bankid SELV i stedet for å hoppe tilbake dit.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-22, 12:44   #80
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.396
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Men i bytte mot bedre sikkerhet er det kanskje greit?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no